کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۳۲۴۰
تاریخ خبر:

درباره هولناک‌ترین جنایت جنگی قرن

مقامات و فرماندهان نظامی ارتش اسرائیل چند روز است که بیمارستان‌های شمال نوار غزه را تحت فشار قرار دادند تا هرچه سریع‌تر تخلیه این اماکن آغاز شود اما کادر درمان هیچ‌کدام از این بیمارستان‌ها تسلیم این فشار نشدند و به آن پاسخ مثبت ندادند چراکه حتی در صورت لزوم و بروز شرایط اضطرار و اجبار هم امکان انتقال این تعداد از زخمی و مجروح به بیرون بیمارستان‌های غزه وجود نداشت.

مقامات اسرائیل هم فرصت را برای سوءاستفاده رسانه‌ای و تبلیغاتی از این موضوع مناسب دیدند و نیروهای مقاومت فلسطینی را به استفاده از بیمارستان به عنوان مکانی برای پوشش امور نظامی متهم کردند. از این‌رو برای ارتقای نام خود به عنوان جنایتکارترین و کودک‌کش‌ترین ارتش جهان سه‌شنبه شب بیمارستان المعمدانی را که چهار هزار نفر از جمله پزشکان، کادر درمان، بیماران، مجروحان و هزاران آواره فلسطینی را در خود جای داده بود، هدف قرار دادند و بر اساس آمار رسمی موجب شهادت دست‌کم ۵۰۰ نفر شد. برخی آمار رسمی شمار شهدای این جنایت را بیش از هزار نفر اعلام می‌کنند.

شدت و تبعات این فاجعه، فرصت هماهنگی دستگاه دروغ و فریب دولتمردان اسرائیل را گرفت و آن‌ها نتوانستند برای دروغ‌سازی با یکدیگر هماهنگ شوند. آفیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در توجیه بمباران بیمارستان المعمدانی که به کشته شدن دست‌کم ۵۰۰ نفر منجر شده، گفت که پیش‌تر هشدار داده بودیم که این بیمارستان و پنج بیمارستان دیگر باید تخلیه شود تا حماس از آن به عنوان پناهگاهی برای خود استفاده نکند.

ساعاتی پس از انتشار این اظهارات ادرعی و موج انتقادات و محکومیت‌های گسترده این اقدام رژیم صهیونیستی، تل‌‌آویو تلاش کرد تا از زیر بار مسئولیت این حمله شانه خالی کند و ادعا کرد که تنها، پارکینگ این بیمارستان را هدف قرار داده و حمله آن‌ها هیچ زخمی و مجروحی به همراه نداشته است.

از سوی دیگر، چند روز پیش بود که سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در گفت‌وگو با الجزیره ادعا کرده بود که بیمارستان‌های فلسطینی، هدف ماست چون زیر این بیمارستان‌ها پناهگاه‌ها و تونل‌های حماس است و قانونی در دنیا نیست که از آن‌ها محافظت کند. به علاوه سفیر فلسطین در ژاپن نیز در گفت‌وگو با شبکه الجزیره از پیام هشدار رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه، یک ساعت پیش از هدف قرار گرفتن آن خبر داد.

با مرور رسانه‌های اسرائیلی و صفحات مجازی عناصر رسانه‌ای این رژیم در قبل و بعد از حمله، مشخص می‌شود که ارتش اسرائیل از ابتدا قصد بمباران این نقطه را داشته و بلافاصله پس از عملیات آن را با افتخار پوشش دادند. اما پس از اعلام آمار شهدا که اغلب از آوارگان جنگ، بیماران و زخمی‌های بمباران یک هفته اخیر بودند و همچنین محکومیت و فشار دولت‌های خارجی، خطوط رسانه‌ای خود را تغییر داده و با اسنادی جعلی، حماس و جهاد اسلامی را به این جنایت متهم کردند.

در همان لحظات ‏هانانیا نفتالی، خبرنگار فعال مرتبط با نتانیاهو در صفحه‌ توئیتری خود اذعان می‌کند نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی حمله کرده‌اند اما در پی تغییر خط رسانه‌ای صهیونیست‌ها، لحظاتی بعد این پست را پاک می‌کند. ایدی کوهین، خبرنگار مشهور صهیونیستی هم در صفحه توئیتری خود اعلام می‌کند که در پی این حمله تعدادی از رهبران حماس به شهادت رسیدند

که این توئیت نشان‌دهنده برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها برای این حمله و تصورشان از حضور مقامات حماس در این منطقه بوده است. به علاوه وال‌استریت ژورنال هم در پوشش خبری ابتدایی خود از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه خبر می‌دهد. مرور کانال‌های تلگرامی وابسته به رژیم اسرائیل نیز با انتشار تصاویر اجساد شهدا، به آنها جسارت کرده و ابراز خوشحالی کردند.

در پی شانه خالی کردن‌های رژیم اسرائیل برای پذيرش مسئولیت این حمله جنایتکارانه تحت فشار جامعه جهانی، آن‌ها مدارک و مستنداتی ارائه کردند که هیچ‌کدام محکمه‌پسند و واضح نبودند و حتی ساعت ثبت و ضبط‌شان نیز با زمان حمله تطابق نداشت اما نکته‌ای که در اینجا بیش از سایر امور مورد توجه افراد و رسانه‌های مختلف قرار گرفت، نوع، طریقه شلیک و وزن موشکی بود که به این بیمارستان اصابت کرد.

بان کی مون، دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد در توئیتی متذکر شد که موشکی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، تنها می‌تواند از هواپیمای جنگنده شلیک شده باشد و این ابزاری است که هیچ‌کدام از نیروهای مقاومت در اختیار ندارند. برخی رسانه‌های رسمی خارجی همچون وال‌استریت ژورنال هم اعلام کردند که بمبی که با آن بیمارستان غزه مورد حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی ام‌کی-۸۴ بوده است.

ام‌کی-۸۴، بمب سقوط آزاد چند منظوره ساخت آمریکاست که حدود یک تن وزن داشته و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد. کاربران هم با انتشار ویدئو لحظه اصابت بمب، صدای انفجار و نوع اصابت به زمین را با راکت‌های حماس مقایسه کردند که مشخص می‌شود ادعای اصابت راکت‌های حماس به بیمارستان دروغ است. علاوه بر این‌ها تصاویری هم از راکت‌های اصابت کرده حماس در شهرک‌های تحت اشغال صهیونیست‌ها منتشر شد که نشان می‌داد سطح تخریب این راکت‌ها به‌اندازه تلفات بیمارستان المعمدانی نیست. (تسنیم و مشرق نیوز)

کدخبر: ۵۴۳۲۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر