کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۱۸۸۱
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: نواک جوکوویچ با پیروزی سه بر صفر مقابل استفانوس سیتسی‌پاس برای دهمین‌بار قهرمان اوپن استرالیا شد و با بیست‌و‌دو قهرمانی در گرند‌اسلم‌ها در کنار رافائل نادال، پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد. تنیس‌باز ۳۵‌ساله صربستانی در فینال با نتایج (۵-۷) ۶-۷ و (۴-۷) ۶-۷ و ۳-۶ مقابل حریف یونانی‌اش پیروز شد. «نوله» با این قهرمانی بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی جهانی تنیس مردان بازگشت. سیتسی‌پاس ۲۴ ساله تا‌کنون نتوانسته قهرمان یک گرند‌اسلم تنیس شود.

جوکوویچ که پرافتخارترین تنیس‌باز در اوپن استرالیا‌ست، از سال ۲۰۱۸ یک مسابقه را هم در ملبورن پارک نباخته است و با پیروزی در فینال امسال به رکورد ۲۸ پیروزی پیاپی رسید. او پارسال به دلیل مشکلات ناشی از عدم تزریق واکسن کرونا نتوانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و مجبور به ترک این کشور شد. سیتسی‌پاس که در اکثر مسابقات قبلی به جوکوویچ باخته بود، دو مچ‌پوینت (امتیاز منجر به پیروزی در مسابقه) را نجات داد اما جوکوویچ در سومین مچ‌پوینت کار را تمام کرد.

جوکوویچ پس از کسب آخرین قهرمانی به سوی تیم همراهش روی سکوی تماشاگران رفت و آن‌ها را در آغوش گرفت. در میان این افراد، دایانا، مادر نواک هم بود، اما پدرش سرجان، که مدتی پیش به دلیل عکس گرفتن با شماری از طرفداران متمایل به روسیه و هوادار جنگ این کشور با اوکراین، جنجالی شده بود، در ورزشگاه حاضر نشد. جوکوویچ پس از حضور در میان کادر فنی همراهش غرق در اشک شد و پس از بازگشت به زمین هم حوله‌ای روی صورتش انداخت اما کماکان اشک‌هایش بند نیامد.

این مسابقه در فضایی خاص انجام شد و هزاران نفر از هواداران صربستانی و یونانی حال و هوای ویژه‌ای به ورزشگاه راد لیور دادند. هر دو کشور اروپایی تعداد قابل‌توجهی مهاجر در شهر ملبورن استرالیا دارند که به‌معنای اضافه شدن بار احساسی دیدار نهایی بود. قهرمانی در این مسابقه همچنین به‌معنای بهبود رکورد جوکوویچ در صدر جدول رده‌بندی جهانی بود. او با ۳۷۴ هفته حضور در جایگاه نخست این رده‌بندی رکورددار است و با انتشار آن در روز دوشنبه بار دیگر به جایگاه اول باز‌می‌گردد. سیتسی‌پاس هم با قهرمانی در این مسابقات به‌دنبال تحقق رویای دوران کودکی‌اش بود: قهرمانی در اوپن استرالیا و رسیدن به رتبه نخست رده‌بندی.

از سال ۱۹۷۳ که رده‌بندی جهانی تنیس راه افتاده است تا‌کنون ۲۸ مرد به‌عنوان بهترین بازیکن تنیس در صدر این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. جوکوویچ به این ترتیب جای کارلوس آلکاراس را خواهد گرفت. تنیس‌باز ۱۹‌ساله اسپانیایی به دلیل مصدومیت نتوانست در اوپن استرالیا بازی کند. جوکوویچ حالا همراه با رافائل نادال ۳۶‌ساله صاحب بیست‌و‌دو قهرمانی در گرند‌اسلم‌هاست و تنها بازیکنانی که بالاتر از او قرار دارند، مارگارت کورت (۲۴ گرند‌اسلم) و سرینا ویلیامز (۲۳ گرند‌اسلم) هستند. (بی.بی.سی./عکس از گتی ایمیجز)

دو: نمایی از شهر دیجیتالی ریاض که به افتخار حضور بلک‌پینک به رنگ صورتی درآمده است. این گروه، که از چهار دختر کره‌ای شکل گرفته در حال حاضر مشهورترین گروه موسیقی زنانه و موفق‌ترین گروه دخترانه کی‌پاپ در جهان هستند. این گروه در سال 2016 تاسیس شده و حالا در میانه تور جهانی خود، در 20 ژانویه و عصر روز 28 ژانویه نیز در استیج پارک الاتحاد در جزیره یاس در ابوظبی کنسرت داشتند.

سه:‌ ایزابو لویتو 15‌ساله، اهل نیوجرسی توانست برادی تنل، دارنده مدال برنز تیم اسکیت نمایشی المپیک 2018 را شکست دهد و قهرمان مسابقات اسکیت نمایشی زنان آمریکا شود و اولین عنوان ملی خود در این مسابقات که امسال در سن‌خوزه کالیفرنیا برگزار شد را به‌دست آورد. (پیپل)

چهار: مدل موی کوتاه باب که خانم مگان فاکس به‌تازگی از آن رونمایی کرده، شناخته‌‌شده‌ترین مدل موی کوتاه در دهه 1920 بود و نخستین کسی که این مدل را مورد استفاده قرار داد ایرن کستل، بالرین معروف نیویورکی بود. (عکس از اینستاگرام شخصی مگان‌فاکس)

پنج: جنیفر لوپز و بن‌افلک 53 و 50‌ساله، همراه با سر افینا و ساموئل افلک، فرزندان بن‌افلک و امه مونیز، فرزند جنیفر، که همگی در حول‌و‌حوش چهارده سال سن دارند؛ در یک گردش دسته‌جمعی و خانوادگی. (عکس از دیلی‌میل)

شش: کیم کارداشیان و تریستن تامپسن، بازیگر بسکتبال معروف در آمریکا در حال عزیمت برای تماشای بازی تیم نورث‌وست، فرزندش. تامپسن، همسر سابق کلوئه کارداشیان است. (عکس از ای‌آنلاین)

کدخبر: ۵۰۱۸۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر