کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۸۳۳۹
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: تکرار6 ژانویه واشنگتن در 8 ژانویه برازیلیا : حامیان ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل، حوالی ساعت يك‌بعدازظهر روز یکشنبه به وقت محلی، از نزدیکی مقر ارتش در برازیلیا، پایتخت این کشور شروع به حرکت کرده و خود را به منطقه پلازای سه قوه رساندند که در آن دفتر رئیس‌جمهور، کنگره برزیل و دیوان عالی قرار دارد. آن‌ها حوالی ساعت سه توانستند صفوف پلیس را در هم بشکنند و وارد این سه ساختمان مهم حکومتی برزیل شوند.

پلیس در ساعت 18:30 اعلام کرد که این سه برج را پس گرفته است. این اتفاقات تنها یک هفته پس از مراسم تحلیف لولا داسیلوا، رئیس جمهور چپ‌گرای این کشور رخ می‌دهد که در آن او توانست داسیلوا، نامزد راست‌گراهای افراطی که به ترامپ برزیل مشهور است را شکست دهد. بولسونارو بارها از قبول شکست در انتخابات اکتبر گذشته امتناع کرده و هفته گذشته به جای شرکت در مراسم تحلیف، کشور را ترک کرد.

با این حال رئیس جمهور ۶۷ ساله سابق که گمان می‌رود در فلوریدا آمریکا باشد، این حمله را محکوم کرده و ۶ ساعت پس از شروع شورش‌ها و خشونت‌ها مسئولیت تشویق آشوبگران را در پستی در توئیتر رد کرد. فلاویو دینو، وزیر دادگستری برزیل به رسانه‌های محلی گفت که حدود ۳۰۰ نفر دستگیر شده‌اند و مقامات قول داده‌اند که دیگر عوامل را نیز دستگیر کنند اما برخی از منابع می‌گویند تعداد بازداشتی‌ها 400 نفر است.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل متعهد شد که حامیان این کشور را پس از حمله به کنگره مجازات خواهد کرد. لولا با رسیدن به شهر، از ساختمان دیوان عالی از نزدیک بازدید کرد تا خسارت‌های وارده را ببیند. رئیس جمهور جدید برزیل برای کنترل اوضاع در پایتخت، وضعیت اضطراری اعلام کرد و گارد ملی را برای برقراری نظم اعزام نمود.

وی همچنین دستور داد تا مرکز پایتخت، از جمله خیابان اصلی که ساختمان‌های دولتی در آن قرار دارد، به مدت ۲۶ ساعت بسته شود. لولا در سخنانی قبل از ورود به برازیلیا گفت: «هیچ سابقه‌ای در تاریخ کشور ما» برای صحنه‌های دیده شده در برازیلیا وجود ندارد و خشونت‌ها را «کار خرابکاران و فاشیست‌ها» خواند. او همچنین خطاب به نیروهای امنیتی به دلیل ناتوانی در جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان به کنگره گفت که «بی‌کفایت، بد نیت یا بدخواه» هستند و آنها را متهم کرد.

ویدئویی که توسط یک رسانه محلی برزیل به اشتراک گذاشته شده است، برخی از افسران را نشان می‌دهد که در حال خندیدن و عکس گرفتن با هم هستند در حالی که تظاهرکنندگان محوطه کنگره را در پس زمینه اشغال کرده بودند. ایبانیس روچا، فرماندار برازیلیا به مدت ۹۰ روز از سوی دادگاه عالی برزیل از سمت خود برکنار شد. قاضی الکساندر دو موراس او را متهم کرد که نتوانسته از شورش جلوگیری کند و در برابر حمله «به طرز دردناکی سکوت کرده است». (بی.بی.سی.)

دو: ‌ میکائلا شیفرین، با 82 پیروزی در مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین موفق شد که با رکورد جهانی تعداد قهرمانی در این مسابقات که در دست هموطنش، لیندزی وان است؛ برابر شود. او این افتخار را در کرانیسا گورا در اسلوونی به ارمغان آورد و اینگونه احساساتی شد.

سه: ‌ جیل بایدن در کنار بئاتریز گوتیرز، همسر رئیس‌جمهور مکزیک در حال بازدید از کلیسای گوادلوپ در مکزیکوسیتی. بایدن برای شرکت در یک نشست منطقه‌ای با رهبران مکزیک و کانادا به مکزیک سفر کرده است. عکس از خبرگزاری فرانسه.

چهار: ‌ جمع بازیگران قدیمی هالیوودی جمع است. جین فوندا، ریتا مورنو، لیلی تاملین و سالی فیلد در مراسم نخستین اکران فیلم سینمایی 80 for Brady در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز کالیفرنیا. عکس از پیپل.

پنج: روز 9 ژانویه، روز رسیدن به سن در ژاپن بود و طبق رسم در این روز، افرادی که امسال 20‌ساله می‌شوند لباس سنتی ژاپنی یعنی کیمونو می‌پوشند. این عکس در شهر یوکوهاما، استان کاناگاوا گرفته شده است. عکس از خبرگزاری فرانسه.

شش: بریتنی اسپرز 41 ساله ظاهرا در جشن تولد 35 سالگی کید هادسون، در هالیوود در کنار پاریس هیلتون 41 ساله قرار گرفته است. کید که بیشتر یک مدیر برنامه است؛ پیش از این‌هم در کنار افرادی مثل اما رابرتز نیز قرار گرفته بود و اگرچه فعالیت هنری دارد ولی یک چهره سرشناس در هالیوود است.

کدخبر: ۴۹۸۳۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر