کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۷۹۰۰
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: تئاتر اتحاد؛ روبه‌روی باکینگهام: درگذشت الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، ظاهرا موسمی شده است برای نمایش اتحاد در خانواده سلطنتی. شاهزاده ویلیام که اکنون ولیعهد بریتانیاست، روز شنبه در اقدامی غافلگیرکننده، همراه همسرش، کیت میدلتون، برادرش، هری و همسر هری، مگان مارکل، بیرون قلعه وینزر برای یادبود ملکه فقید بریتانیا حاضر شدند.

این اولین‌بار در دو سال‌ونیم گذشته بود که این چهار نفر کنار یکدیگر دیده شدند. حالا این سوال مطرح است که این چهار نفر چه نقشی در آینده خانواده سلطنتی خواهند داشت؟ سیلویا هیوئی، خبرنگار آسوشیتدپرس در لندن، در گزارشی تحلیلی به این مسئله اشاره کرد که ویلیام و کیت ۴۰ساله که سه فرزند کم‌سن‌و‌سال دارند، «باید بلافاصله نقشی محوری‌تر به‌عنوان چهره سلطنت داشته باشند.»

هری دو سال پیش، در میانه بحران‌هایی که در مورد همسرش به وجود آمده بود، از وظایفش در نهاد سلطنت استعفا داد و به آمریکا نقل مکان کرد. به گفته هیوئی، نمایش اتحاد روز شنبه کار ویلیام بود. اکنون، برخی امیدوارند هری ۳۷ساله تلخی‌های گذشته، از جمله اتهام‌های نژادپرستی خانواده سلطنتی علیه همسرش را کنار بگذارد و به کمک برادر بزرگ‌ترش بیاید. جو لیتل، مدیرعامل مجله «مجستی» گفت:

«ویلیام و کاترین به‌عنوان شاهزاده و شاهدخت جدید ولز [عنوان سنتی ولیعهد بریتانیا و همسرش] حتی بیش از پیش زیر نورافکن رسانه‌ها خواهند بود.» همین دو هفته پیش بود که ویلیام و کیت اعلام کردند می‌خواهند خانواده‌شان را از مرکز لندن به اقامتگاهی روستایی‌تر در وینزر منتقل کنند. ناظران می‌گفتند آن‌ها می‌خواهند فرزندانشان که سال تحصیلی جدید را در مدرسه‌ای خصوصی آغاز کرده‌اند، در محیط و شرایطی «عادی‌تر» بزرگ شوند و خانواده حریم خصوصی بیشتری داشته باشد.

چارلز سوم مدت‌ها پیش از اینکه به سلطنت برسد، گفته بود می‌خواهد هزینه‌های نهاد سلطنتی را پایین بیاورد و گروه مرکزی خانواده سلطنتی را کوچک‌تر کند. اما در سال‌های اخیر، رویدادهایی ناگوار به‌اجبار باعث کوچک‌تر شدن حلقه مرکزی شدند: کناره‌گیری هری از وظایف سلطنتی پس از برخی مشکلات و کناره‌گیری شاهزاده اندرو پس از اتهام‌های جنسی که در موردش مطرح شد. حالا باید دید نسل بعدی آینده این نهاد سنتی در بریتانیا را چطور رقم خواهد زد. (ایندیپندنت)

دو:‌ خبرگزاری روسی اسپوتنیک، خبر داد که روز شنبه هزاران نفر در وین در اعتراض به تحریم‌های ضد روسیه و افزایش قیمت انرژی به خیابان‌ها آمدند. معترضان خواستار از سرگیری پروژه نورد استریم ۲ و بازگشایی نورد استریم و همچنین لغو اقدامات یکجانبه علیه روسیه شدند. (عکس از راشاتودی)

سه: ‌ ساکنان شهر شلف در کشور الجزایر در اقدامی نمادین و جالب، در خیابان‌های این شهر اقدام به نصب تابلوهایی کردند که فاصله مکانی این شهر تا قدس ـ پایتخت فلسطین ـ را نشان می‌دهد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از این تابلوها منتشر شده که روی آن نوشته شده فاصله شهر شلف در غرب الجزایر تا قدس شریف ۴۲۳۹ کیلومتر است. (مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین)

چهار: ‌شرکت معماری «زی‌نرا اسپیس» ZNera Space در دوبی طرحی شامل یک سازه دایره‌ای عظیم پنج طبقه ارائه کرده است. این سازه به این منظور طراحی شده است که در اطراف بلندترین آسمان‌خراش جهان، برج خلیفه، پیچیده شود. طراحان این سازه می‌گویند که به طور مثال از ستون‌های عمودی آن می‌توان به عنوان تصفیه‌کننده هوای شهر استفاده کرد. (ایندیپندنت)

پنج: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در راس هیاتی از رهبران این جنبش به دعوت وزارت خارجه روسیه وارد مسکو شد. صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، موسی ابومرزوق و ماهر صلاح دو عضو دفتر سیاسی این جنبش دیگر اعضای این هیات هستند. هیات حماس با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کرد و قرار است با شماری دیگر از مسئولان این کشور دیدار کند. طاهر النونو مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه تاکید کرد که این سفر به دعوت وزارت خارجه روسیه انجام گرفته و قرار است چندین روز به طول بیانجامد. (مرکز اطلاع رسانی فلسطین)

شش: جو بایدن، به مناسبت بیستمین‌و‌یکمین سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر با حضور در پنتاگون یاد و خاطره تمامی قربانیان این حملات را گرامی داشت. اوبا خانواده‌های ۲۹۷۷ نفر از بیش از ۹۰ کشور که در یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در شهرهای نیویورک، آرلینگتون ویرجینیا، و شنکسویل پنسیلوانیا کشته و هزاران نفر دیگری که زخمی شدند، ابراز همدردی کرد. بایدن گفت در ١١ سپتامبر ٢٠٠١، داستان آمریکا تغییر کرد اما هرگز شخصیت آمریکا تغییر نخواهد کرد. (وآ - عکس از بلومبرگ)

کدخبر: ۴۷۷۹۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر