کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۷۹۴۴
تاریخ خبر:

داستان هولناک حبس ۳۹‌نفر در ‌اتاق ۹‌متری!

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| ماجرای قاچاق ۳۹ تبعه افغانستان که به یک زن و مرد پول پرداخت کردند تا آنها را از مرز به تهران بیاورند اما بعد در دام آنها گرفتار شدند تا برای رهایی از دست آنان نیز مجبور به پرداخت نفری ۴ میلیون تومان شوند. روزی که به این زن و مرد قاچاقچی انسان، پول پرداخت می‌کردند تا ۱۳ نفری در پژو پرشیایی بنشینند که صندلی عقبش برداشته شده بود و آنها را از مرز تا کهریزک به همین شیوه آوردند، فکرش را نمی‌کردند ۳۹ نفری در یک اتاقک در یک سوله گرفتار این زن و مرد شوند.

*** کشف سوله در کهریزک
سرهنگ اسماعیل کوهساریان، رئیس کلانتری ۱۷۰ کهریزک از قاچاق تبعه افغانستان به ایران و نگهداری این افراد در یک سوله خبر داد. اما ماجرا چه بود؟ شب پنجشنبه ۱۳ شهریورماه حوالی ساعت هشت، به پلیس خبری اعلام می‌شود مبنی بر قاچاق انسان و نگهداری شهروندان تبعه افغانستان در یک اتاقک در سوله‌ای که حوالی کهریزک قرار داشت.

بلافاصله رئیس کلانتری ۱۷۰ کهریزک به همراه تیم عملیات شخصا به موقعیت کهریزک، احمدآباد اعزام می‌شوند. آدرس اعلامی یک سوله بوده که داخل سوله نیز یک اتاقک حدودا ۹ متری قرار داشته است. در همان حین که ماموران به محل اعلام شده می‌رسند، مشاهده می‌کنند یک خانم و آقا که در محل حضور داشتند قصد دارند با یک دستگاه خودروی پرشیا سفیدرنگ از محل متواری شوند که ماموران کلانتری ۱۷۰ کهریزک موفق به دستگیری و زمینگیر کردن این دو نفر می‌‌شوند. در تحقیقات مشخص می‌شود خانم ۳۹ و آقا ۴۰ ساله است.

*** در اتاقک ۹ متری چه خبر بود؟
ماموران متوجه می‌شوند درِ اتاقک سوله قفل بوده و در هماهنگی با مقام قضایی، قفل را تخریب کرده و ماموران وارد اتاقک می‌شوند. با ورود به اتاقک ۹ متری، با ۳۹ نفر تبعه افغانستان که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند مواجه می‌شوند. ماموران کلانتری این افراد را دستگیر کرده و به همراه زن و مرد به کلانتری منتقل می‌کنند. ۳۹نفردر بازجویی اعتراف می‌کنند که به صورت قاچاق از طریق همان خانم و آقا وارد کشور شده‌اند اما از خانم و آقای دستگیر شده نیز اعلام شکایت داشتند.

*** ماجرا چه بود؟
۳۹ تبعه افغانستان درباره این که چرا در اتاقک ۹ متری در کهریزک حبس بودند و این که چگونه وارد کشور شده‌اند به ماموران می‌گویند: خانم و آقا بعد از آن که این افراد را به محل سوله می‌رسانند اعلام می‌کنند غیر از پولی که بابت انتقال پرداخت کرده‌اند باید نفری ۴ میلیون تومان هم بیشتر واریز کنند تا بتوانند از آن اتاقک در سوله رها شوند.

طبق اعلام ماموران، در سوله کهریزک چهار دستگاه گوشی موبایل سرقتی نیز کشف و همچنین یک عدد شمشیر هم ضبط شد. نکته جالب این که صندلی عقب پرشیای سفیدرنگ کاملا برداشته شده بود و اتباع افغانستانی اعلام کردند با این خودروی پرشیا هر بار ۱۳ نفر از مرز ایران و افغانستان به این سوله آمده‌اند. در حال حاضر دو نفر متهم آقا و خانم دستگیر شده‌اند و بقیه افراد که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند به مقام قضایی معرفی شدند.

کدخبر: ۳۴۷۹۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر