کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۷۰۰
تاریخ خبر:

داستان دختر ‌‌‌خرم‌آبادی ‌که جای پدرش پاکبانی می‌کند

روزنامه هفت صبح، فاطمه رجبی | دیروز یکی از اهالی خرم‌آباد در توئیتر ویدئویی منتشر کرد که در آن دختربچه‌ای مشغول جارو زدن یک فضای سبز بود. در توضیح ویدئو آمده بود که دختربچه برای کمک به پدرش که پاکبان پارک شهر خرم‌آباد است به این پارک می‌رود. خود دختربچه در مصاحبه با کسی که از او فیلم می‌گیرد، می‌گوید که پدرش ۶۳ ساله است و استخوان‌درد دارد، به همین دلیل نمی‌تواند زیاد کار کند و او بخشی از کار را انجام می‌دهد و در ازای این کار هیچ توقعی ندارد و حقوقی نمی‌خواهد و فقط می‌خواهد زحمت پدرش کمتر شود.

اینطور که از فیلم برمی‌آید، دختربچه نباید بیشتر از ۱۲،۱۳ سال داشته باشد. یکی از فعالان رسانه‌ای خرم‌آباد در گفت‌وگو با هفت صبح همین حدس را تایید می‌کند و می‌گوید او ۱۲ سال دارد و پدرش یکی از کارکنان پیمانی شهرداری است، اما به دلیل کهولت سن و مشکلات جسمی نمی‌تواند وظیفه‌اش را به راحتی انجام دهد و چندبار بابت این موضوع بازخواست شده و تا مرز اخراج پیش رفته است.

از طرفی اینطور که خانواده این پاکبان گفته‌اند او با وجود مشکلات جسمی و چندبار پیگیری ماجرا نتوانسته با حکم ازکارافتادگی بازنشسته شود و مجبور است به کار ادامه دهد. به همین دلیل بعضی از روزها دختر کوچک این پاکبان برای کمک به پدرش به پارک می‌رود تا پدرش کمتر راه برود و شب پادرد کمتری داشته باشد.

او ادامه می‌دهد که همین حالا خانواده این پاکبان اضطراب دارند که به دلیل دیده شدن ویدئو مشکلاتی برایشان پیش بیاید، چون همین حالا هم زمزمه‌هایی شنیده می‌شود درباره اینکه او حق نداشته دخترش را به‌جای خودش سر کار ببرد و ممکن است بابت این کار جریمه و حتی بیکار شود.

اما رستم کوشکی، رئیس شورای شهر خرم‌آباد به هفت صبح می‌گوید که به محض دیدن ویدئوی این دختربچه، از همکارانش در شورا خواسته که او و پدرش را پیدا کرده و به شورای شهر ببرند تا با آنها صحبت کرده و کمکشان کنند، ضمن اینکه در نامه‌نگاری با شهرداری هم بخواهند که برای وضعیت پدر این دختربچه راه‌حلی در نظر گرفته شود. کوشکی می‌گوید در تحقیقات اولیه‌ای که انجام داده، به او گفته شده که پدر این دختر ۶۰ ساله است، اما به دلایل قانونی هنوز بازنشسته نشده و اعضای شورای شهر در نظر دارند موضوع را پیگیری کرده و برای بازنشستگی او اقدام کنند.

کدخبر: ۳۸۵۷۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر