کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۸۵۷۷
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از مرداد ۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌صفحه اول روزنامه اطلاعات ۲۳مرداد ۱۳۵۶تحت تاثیر بازی ایران با استرالیا در شهر ملبورن است. بازی سرنوشت‌سازی که با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسیده است. مهاجرانی کامل‌ترین و بهترین ترکیب خود را روانه میدان کرده بود. حجازی‌،‌ نظری‌، ‌اسکندریان‌، عبداللهی‌،‌کازرانی‌، ‌نایب آقا‌،‌ صادقی‌،‌ پروین‌، ‌قاسمپور، ‌روشن و غفور جهانی. این تیم نسبت به تیمی که چهارسال پیش با نتیجه سه برصفر به استرالیا باخته بود فقط یک بازیکن مشترک داشت که ناصر حجازی بود و به نسبت به تیمی که در همان ۴ سال پیش و در تهران با دو گل حریف را مغلوب کرده بود دو بازیکن مشترک داشت که پروین و صادقی بودند.

یعنی در طی ۴ سال حشمت مهاجرانی بالکل ساختار تیم‌های ملی را تغییر داده بود. خط دفاع چهار سال قبل‌تر با ترکیب کاشانی و کارگر جم و آشتیانی و لواسانی (طیبی ) بسته می‌شد و اینجا با نظری و اسکندریان و کازرانی و عبداللهی. خط هافبک تیم هم پروین و قلیچ خانی و صادقی و کارو حق‌وردیان بودند که حالا به پروین و صادقی و نایب آقا و قاسمپور تغییر کرده بودند‌.

به هرحال ایران این بازی سخت را در حالیکه حریف یک پنالتی هم هدر داده بود با تک گل زیرکانه حسن روشن روی ریباند شوت محمد صادقی با پیروزی پشت سرگذاشت‌.
در صفحه سینما فیلم دو دینامیت خوشگل (!) اکران شده و سینما کریستال اعلام کرده که از فردا فیلم اسپارتاکوس به طریقه ۷۰میلیمتری و به خاطر تقاضای مشتریان دوباره اکران می‌شود. در صفحه اقتصاد اعلام شده که صادرات فرش در شش ماهه اول سال ۱۳۵۵ چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان بوده که یعنی بیش از ششصد میلیون دلار.

صفحه اول اطلاعات ۲۴ مرداد ۱۳۵۶ هنوز سرمستی از شکست استرالیا ادامه دارد‌. در همین صفحه اعلام شده که تکنولوژی غربی موجب خاموشی‌های گسترده تابستان ۵۶ بوده به‌خصوص شرکت الستوم. و این که برخلاف وعده‌ها مدت خاموشی در چندین استان افزایش یافته است‌. در صفحه ۳ مهاجرانی مربی تیم ملی دلایل پیروزی ایران در مصاف بزرگ ملبورن را توضیح داده و اینکه سر یک شامپاین با خبرنگار مشهور استرالیایی شرط بسته بود که ایران برنده این بازی خواهد بود.

همزمان با پیروزی ایران ولیعهد هم پیام تبریکی را مخابره کرده است. ایران سه بازی خارج از خانه انجام داده و با شکست استرالیا و هنگ‌کنگ و تساوی با کره‌جنوبی امیدهای زیادی به صعود به جام جهانی آرژانتین پیدا کرده است. رقابت‌های لیگ دسته دوم تخت جمشید هم مورد تحلیل قرار گرفته و تیم‌های ابومسلم مشهد‌،‌ آرارات تهران‌،‌ سپیدرود رشت‌، ‌رستاخیز خرمشهر از مدعیان اصلی صعود به دسته اول هستند.

ماه رمضان شروع شده ولی تغییری در برنامه‌های سینماها داده نشده است. همچنان تاکسی هوس و دو دینامیت خوشگل و خوشگلای کمرباریک و از این جور چیزها در اکران سینماها قرار دارند و البته اسپارتاکوس و کینگ‌کونگ و رولربال (نورمن جیوسن ) و رابطه ممنوع فیلمی از جوزف لوزی و آسمانخراش جهنمی و آفتاب سرخ.

در صفحه حوادث دختری به نام توران شکایت کرده که جوانی آمریکایی به اسم راجرز به او وعده ازدواج داده اما پس از حامله کردن او را نزد یک دکتر برده تا کودکش را سقط کنند‌. توران حالا از مرد آمریکایی شکایت کرده بود. راجرز اتهامات را انکار کرد اما پس از یک جلسه یک‌ساعته در محل دادسرا دو طرف توافق کردند با هم ازدواج کنند‌!

در همین صفحه خبر آمده دختری بیست ساله به اسم اکرم باقری سوار بر تله‌سیژ دربند خود را از ارتفاع دویست متری بر دامنه کوه می‌اندازد و در دم می‌میرد.‌ در صفحه آخر هم خبر آمده که صدام‌حسین نایب رئیس شورای فرماندهی عراق ماه آینده به تهران خواهد آمد.

کدخبر: ۴۰۸۵۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر