کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۶۹۱۳
تاریخ خبر:

خبرها و تحولات‌ جدید‌ از واردات خودرو ‌

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| ۱۹هزار دستگاه از محصولات چانگان از سوی خودروسازی سایپا و ۲هزار و ۱۴۰دستگاه از محصولات کیا از سوی شرکت کوشا خودرو نگین به عنوان نخستین خودروهای وارداتی در بورس کالا پذیرش شدند. صبح يكشنبه در جلسه هیات پذیرش بورس کالای ایران ۱۹هزار دستگاه از محصولات چانگان از سوی خودروسازی سایپا و ۲هزار و ۱۴۰دستگاه از محصولات کیا از سوی شرکت کوشا خودرو نگین به عنوان نخستین خودروهای وارداتی در بورس کالا پذیرش شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالا، همچنین محصولات گروه «دنا» از سوی شرکت ایران خودرو برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد.در ادامه عرضه خودروهای داخلی در بورس کالای ایران، روز يكشنبه درخواست پذیرش خودروهای وارداتی در بورس کالا در هیات پذیرش این بورس مورد بررسی قرار گرفت که در پایان، پذیرش ۱۹هزار دستگاه از محصولات چانگان از سوی خودروسازی سایپا و ۲هزار و ۱۴۰دستگاه از محصولات کیا از سوی شرکت کوشا خودرو نگین به تصویب رسید. همچنین در ادامه عرضه پرحجم محصولات ایران خودرو در بورس کالا نیز گروه محصولات دنا از سوی این خودروسازی با تعهد عرضه کامل تولید منهای تعهدات قبلی فروش، طرح جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده برای عرضه در بورس کالا مورد پذیرش قرار گرفت.

كدام مدل كيا و حدود چه قيمتي؟
در حال حاضر تعداد ۲۲ دستگاه کیا از ۶ مدل سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی‌بلند) و اسپورتیج (شاسی‌بلند) وارد شده‌اند.اقتصاد نيوز در اين باره نوشته است،نکته مهم درباره این خودروها قیمت آنهاست. آنطور که مشخص است قیمت این محصولات در بورس تعیین خواهد شد. در این میان شاید بد نباشد نگاهی به قیمت صفر خودروهای کیا در بازار بیاندازیم.

در حال حاضر قیمت یک کیا اسپورتیج صفر کیلومتر وارداتی مربوط به سال ۹۷ حدود ۳ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان است. کیا سراتو وارداتی نیز قیمت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در بازار دارد. اگر بخواهید سراغ اپتیما هیبرید بروید این خودرو نیز ۳ میلیارد و ۶۰۰ قیمت دارد. یکی از گران‌ترین مدل‌های کیا در بازار یعنی سورنتو هم با قیمت حدودی ۵ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود. سراتو مونتاژ سایپا ساخت سال ۹۸ هم قیمتی در حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دارد.

بورس ملاك قيمت وارداتي‌ها
چند روزی است که صحبت از واردات خودروهای اقتصادی شده اما باید منتظر ماند و دید که قیمت خودروهای جدید وارد شده به کشور چقدر تعیین خواهد شد. این در شرایطی است که به عنوان مثال قیمت یک کیا اسپورتیج ساخت ۴ سال قبل نزدیک به ۴ میلیارد تومان است، پس نسخه ۲۰۲۳ اسپورتیج چه قیمتی خواهد داشت؟

آنطور که پیش از این تخمین زده شده بود به نظر می‌رسید که قیمت این محصولات حداکثر ۱.۵میلیارد تومان باشد اما همه چیز به بورس و وضعیت آن برمی‌گردد.در حال حاضر قیمت کیا اسپورتیج صفر کیلومتر وارداتی مربوط به سال ۹۷ حدود ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است. کیا سراتو وارداتی نیز قیمت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در بازار دارد.گفتنی است یکی از گران‌ترین مدل‌های کیا در بازار یعنی سورنتو هم با قیمت حدودی ۵ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

کدخبر: ۴۹۶۹۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر