کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۸۹۱
تاریخ خبر:

خانه‌هایی که قرار است خاک بخورند

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | گزارشی از رقم‌های غیرمنطقی فروش ملک در مناطق مختلف پایتخت . اگر نگاهی به کمد مشاوران املاک بیندازیم، با فایل‌هایی روبه‌رو می‌شویم که به‌قدری رویشان خاک نشسته که رنگ فولدر آنها قابل تشخیص نیست. خود مشاوران املاک وقتی چنین فایل‌هایی را ثبت می‌کنند، می‌توانند پیش‌بینی کنند که حالاحالاها نمی‌توانند برای آن مشتری پیدا کنند. چراکه قیمت آنها نسبت به میانگین قیمت خانه در منطقه‌شان هیچ تناسبی ندارد. در این گزارش سراغ آگهی‌هایی رفتیم که عنوان گران‌ترین فایل‌های مسکن در منطقه را به نام خودشان ثبت کرده‌اند و در اغلب موارد تناسبی با میانگین منطقه ندارند.

* منطقه ۱: میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در این منطقه ۲۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان است، اما همین چندوقت پیش یک واحد مسکونی لوکس ۵۵۰متری در نیاوران حدود پنج‌برابر میانگین قیمت منطقه آگهی شده است. صاحب این آگهی برای فروش خانه ۶۰میلیارد تومان پول می‌خواهد و هر متر مربع آن را ۱۱۰میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

* منطقه ۲: یک خانه ۱۷۰متری در سعادت‌آباد، خیابان سرو آگهی شده و مالک آن، خانه‌اش را حدود هفت‌میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده است. به‌عبارتی قیمت این خانه قدیمی ‌و ۳۰ساله می‌شود متری ۷۷میلیون تومان! باید توجه داشته باشید که آخرین‌گزارش‌ها نشان می‌دهد، میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲ حدود ۱۹میلیون و ۶۰۰هزار تومان است .

* منطقه ۳: هفته پیش یک خانه ۲۰۵متری در جردن، چهارراه جهان کودک آگهی شده که صاحب آن برای فروشش قیمت ۱۲میلیارد تومان در نظر گرفته است. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که قیمت هر متر مربع این واحد مسکونی که ۳۰سال از ساخت آن می‌گذرد، حدود ۵۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. این در حالی است که میانگین قیمت خانه در منطقه ۳ حدود ۲۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان محاسبه شده است.

* منطقه ۴: تهرانپارس، فلکه اول یک واحد مسکونی ۱۰۵متری با قیمت دو‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان آگهی شده است. به‌عبارتی صاحب آگهی، هر متر مربع این واحد مسکونی را ۳۵میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده . میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه حدود یک‌سوم این قیمت یعنی ۱۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان است.

* منطقه ۵: یکی از صاحبخانه‌ها در محله جنت‌آباد شمالی، خیابان بهارستان می‌خواهد یکی از واحدهای ۸۲متری خود را به قیمت دومیلیارد و ۲۴۰میلیون تومان بفروشد. میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در منطقه ۵ حدود ۱۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان است، اما این صاحب‌خانه هر متر خانه‌اش را حدود ۴۰میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

* منطقه ۶: یک واحد مسکونی ۲۴۰متری در محله کردستان، بلوار آزادگان سر از مشاور املاک درآورده و حدود ۹٫۶میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. صاحبش برای هر متر مربع آن ۴۰میلیون تومان پول می‌خواهد. میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۶ رقمی‌ کمتر از نصف این قیمت یعنی ۱۸میلیون تومان است.

* منطقه ۷: به‌ تازگی کار ساخت یک آپارتمان لوکس در محله آپادانا خیابان نوبخت به اتمام رسیده و صاحبش واحدهای ۱۸۳متری این آپارتمان را با قیمت شش‌میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان به مشاور املاک سپرده است. به عبارتی قیمت این واحدهای مسکونی متری ۳۵میلیون تومان در نظر گرفته شده و این در حالی است که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه ۷ حدود ۱۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان محاسبه شده است.

* منطقه ۸: نارمک، خیابان ثانی، محله یکی از آپارتمان‌‎های لوکس در منطقه هشت است . هر واحد این آپارتمان حدود ۲۰۰متر زیربنا دارد و متری ۲۶میلیون تومان آگهی شده. باید توجه داشته باشید که میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در منطقه ۸ تنها ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

* منطقه ۹: یک واحد مسکونی نوساز در محله استادمعین برای فروش به مشاور املاک سپرده شده و صاحبش آن را متری ۱۵میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده. این واحد تقریبا ۱۲۳متر زیربنا دارد و قیمت کل آن حدود یک‌میلیارد و ۸۵۰میلیون تومان است . میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در منطقه ۹ تنها ۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان محاسبه شده است.

* منطقه ۱۰: محله خوش، خیابان بوستان سعدی یک واحد آپارتمان ۱۱۳متری برای فروش آگهی شده. کار ساخت این خانه حدود سه‌سال پیش تمام شده و حالا صاحب آن می‌خواهد یکی از واحدها را با قیمت یک‌میلیارد و ۶۲۰میلیون تومان یعنی متری ۱۴میلیون بفروشد. باید توجه داشته باشید قیمت مسکن در منطقه ۱۰، متری هشت‌میلیون و ۹۰۰هزار تومان محاسبه شده.

* منطقه ۱۱: کار ساخت یک آپارتمان در اسکندری جنوبی واقع در محله توحید، به تازگی تمام شده. قیمت در نظر گرفته برای هر کدام از واحدها حدود دو میلیارد تومان است که با توجه به متراژ ۱۲۰متری آنها، قیمت هر متر مربع آن می‌شود ۱۷میلیون تومان. در حالی که میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۱ متری ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان محاسبه شده است.

* منطقه ۱۲: ۱۹میلیون تومان، رقمی ‌است که یکی از صاحبخانه‌ها در محله دروازه‌‌شمیران برای هر متر مربع از خانه خود در نظر گرفته. این خانه نوساز است و حدود ۱۶۵متر زیربنا دارد. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که قیمت کل آن به رقمی ‌حدود سه‌میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان می‌رسد. هر متر مربع این خانه در حالی ۱۹میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد، میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۲ متری هفت‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

* منطقه ۱۳: یک خانه ۸۴متری در سی‌متری نیرو هوایی آگهی شده و مالک آن، خانه‌اش را حدود ۱٫۵میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده است. به عبارتی قیمت این خانه قدیمی ‌و ۳۰ساله می‌شود متری ۳۵میلیون تومان. ‌ آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد، میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۳ حدود ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان است .

* منطقه ۱۴: هفته پیش یک خانه ۱۲۰متری در بلوار ابوذر جنوبی آگهی شده که صاحب آن برای فروشش قیمت یک‌میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان در نظر گرفته است. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که قیمت هر متر مربع این واحد مسکونی که کار ساخت آن به ‌تازگی تمام شده و نوساز به‌حساب می‌آید، حدود ۱۶میلیون تومان است. این در حالی است که میانگین قیمت خانه در منطقه ۱۴ حدود ۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان محاسبه شده است.

* منطقه ۱۵: صاحبخانه‌ها در منطقه ۱۵ زیاد اهل قیمت‌های غیرمعقول نیستند و حتی گران‌ترین فایل هم فاصله زیادی با میانگین هفت‌میلیون و ۶۰۰هزار تومانی مسکن در این منطقه ندارد. گران‌ترین فایل مسکن به یک واحد مسکونی در ۱۵متری دوم افسریه اختصاص دارد که با قیمت ۶۷۰میلیون تومان آگهی شده است. یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد صاحبخانه هر متر مربع این واحد مسکونی را هشت‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است.

* منطقه ۱۶: وضعیت مسکن ‌ در منطقه ۱۶ ‌هفت‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان اعلام شده و گران‌ترین فایل مسکن در نزد مشاوران املاک، متری هفت‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان قیمت دارد و مربوط به یک آپارتمان نوساز در خزانه بخارائی است.

* منطقه ۱۷: یک واحد مسکونی ۶۵متری در باغ خزانه آگهی شده و قیمت در نظر گرفته شده برای آن ۷۸۰میلیون تومان است. با این حساب قیمت هر متر مربع این واحد مسکونی حدود ۱۲میلیون است! شاید این رقم بالایی به نظر نرسد، اما با توجه به منطقه، باید بدانید که قیمت در نظر گرفته شده برای این واحد حدود دوبرابر میانگین شش‌میلیون و ۵۰۰هزار تومانی منطقه است.

* منطقه ۱۸: متری ۱۵میلیون تومان شاید رقم زیادی به نظر نرسد، اما وقتی به گزارش‌های وزارت راه شهرسازی نگاه کنیم، می‌بینیم میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در منطقه ۱۸ پنج‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان است و این قیمت حدود سه‌برابر نرخ معمول در منطقه به حساب می‌آید. یک مالک، خانه ۱۲ساله خود در شمس‌آباد را متری ۱۵میلیون قیمت‌گذاری کرده که با توجه به مساحت ۴۵متری آن درمجموع می‌شود ۶۷۵میلیون تومان.

* منطقه ۱۹: صاحب یک خانه ۲۳ساله در خانه‌آباد می‌خواهد یکی از واحدهای ۷۰متری خود را با قیمت حدود ۵۰۰میلیون تومان بفروشد. با یک حساب سرانگشتی می‌توان نتیجه گرفت که هر متر مربع این خانه حدود شش‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده و برای همین گران‌ترین فایل منطقه ۱۹به حساب می‌آید. باید توجه داشته باشید که میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در این منطقه حدود پنج‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان است.

* منطقه ۲۰: یک واحد مسکونی ۸۴متری در محله دولت‌آباد، فلکه دوم سر از مشاور املاک درآورده و حدود ۹۷۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. حدود چهارسال از ساخت این واحد مسکونی می‌گذرد و صاحبش برای هر متر مربع آن ۱۱میلیون تومان پول می‌خواهد. در حالی که گزارش‌های رسمی ‌نشان می‌دهد، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۲۰ رقمی در‌حدود نصف این قیمت یعنی شش‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان محاسبه شده است.

* منطقه ۲۱: یک واحد مسکونی نوساز در نزدیکی دریاچه چیتگر برای فروش به مشاور املاک سپرده شده و صاحبش آن را متری ۱۸میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده. این واحد تقریبا ۱۳۳متر زیربنا دارد و قیمت کل آن حدود دومیلیارد و ۴۰۰میلیون تومان است که برای منطقه ۲۱ رقم بالایی به‌نظر می‌رسد. چراکه میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در این منطقه حدود ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان است.

* منطقه ۲۲: به تازگی کار ساخت یک آپارتمان در شهرک راه‌آهن، بلوار ‌هاشم‌زاده به اتمام رسیده و صاحبش واحدهای ۲۰۷متری این آپارتمان را با قیمت شش‌میلیارد و ۲۱۰میلیون تومان به مشاور املاک سپرده است. به عبارتی قیمت این واحدهای مسکونی متری ۳۰میلیون تومان در نظر گرفته شده و این در حالی است که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه ۲۲ حدود ۱۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان محاسبه شده است.

کدخبر: ۲۸۳۸۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر