کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۹۵۵
تاریخ خبر:

حکایت جالب جف بزوس، لورن سانچز و ‌دی‌کاپریو

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | رویداد «فیلم+هنر» لس‌آنجلس در شب شنبه و با حضور گسترده ستاره‌ها و چهره‌های مشهور برگزار شد. جف بزوس، دومین ثروتمند جهان و مالک آمازون نیز به همراه نامزدش، لورن سانچز، در این مراسم حضور داشت. حضور بسیاری از چهره‌های مشهور که ماسک بر صورت ندارند و پس از ۲ سال از فاصله‌ای نزدیک با هم حرف می‌زنند و خوش‌و‌بش می‌کنند، قابی نبود که خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران به‌راحتی از آن بگذرند.

از این رو صفحات مختلف خبری تمام مراسم و حاشیه‌هایش را به‌صورت تصویری پوشش می‌دادند و هیچ‌کدام از شرکت‌کنندگان در این مراسم از نگاه تند و تیز دوربین‌ها رهایی نداشتند. در این بین ویدئویی ۶ ثانیه‌ای از صحبت کردن جف بزوس، لورن سانچز و لئوناردو دی‌کاپریو نیز منتشر شد که در آن دی‌کاپریو یک پله بالاتر از بزوس و سانچز ایستاده و در حال حرف زدن با آنهاست. در این ۶ ثانیه نگاه بزوس به‌جایی دیگر است و به‌نظر می‌آید که سانچز از دیدن دی‌کاپریو به این وضوح و از این فاصله کم، بسیار به‌وجد آمده و در پوست خود نمی‌گنجد و نگاه خیره، خنده‌ای از سویدای جان و اطواری نه‌چندان مناسب این مراسم را می‌توان شاهدی برای توصیف احوال سانچز در این ۶ ثانیه دانست.

این ویدئو نیز مانند بخش‌های دیگر پوشش داده شده در این مراسم در صفحات مجازی چرخید و در این بین یک صفحه خبری ورزشی در توئیتر خود با انتشار این ویدئو نوشت «لئو (لئوناردو دی‌کاپریو) همان دزد نامزدهای شماست!». این تعبیر و طعنه‌ای که این صفحه ورزشی به جف بزوس زد، بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت و جف بزوس را مجبور کرد که نسبت به این توئیت که تا‌کنون بیش از ۲۰ میلیون بازدید داشته و افراد بسیاری با آن شوخی کردند، واکنش نشان دهد. بزوس سعی کرد با شوخی و خنده از کنار این حجم باورنکردنی از حواشی بگذرد و با بازنشر این ویدئو در توئیتر خود نوشت «لئو بیا اینجا، می‌خوام یه چیزی بهت نشون بدم» و در زیر این نوشته عکسی از خود منتشر کرد که در آن تابلویی در دست دارد و روی آن نوشته شده است «خطر! خطر سقوط از سراشیبی.»

همه منتظر بودند که با توجه به‌ دوستی و رابطه نزدیک بزوس و دی‌کاپریو، واکنش او به شوخی بزوس را ببینند اما دی‌کاپریو ترجیح داد از کنار این موج بگذرد و واکنشی به آن نشان ندهد و در عوض چند توئیت درباره محیط زیست و لزوم توجه عاجل و مضاعف به وضعیت آن نوشت. فرد دیگری که همه انتظار داشتند واکنشی طعنه‌آمیز به این ویدئو نشان دهد رقیب اصلی جف بزوس، ایلان ماسک بود اما ماسک نیز ترجیح داد وارد این موج توئیتری نشود.

در مقابل اما بسیاری از چهره‌های مشهور و کاربران عادی فضای مجازی آمریکا با این ویدئو شوخی کردند و این اتفاق سبب شد تا خبر حرکات عشوه‌گرانه نامزد جف بزوس برای لئوناردو دی‌کاپریو ترند سوم فضای مجازی آمریکا شود. لازم به ذکر است که گروهی از هکرها در بهمن سال ۹۸ با انتشار پیام‌های خصوصی رد و بدل شده میان بزوس و سانچز از رابطه پنهانی آنها خبر دادند. هم بزوس و هم سانچز در آن زمان متاهل بودند و این خبر و رسوایی پیش آمده سبب شد تا هر دو از همسران خود طلاق بگیرند و بعد از آن رابطه خود را علنی کنند.

سانچز ۵۱ سال دارد و مجری اخبار و برنامه تلویزیونی است و چهره ناشناخته‌ای برای مردم آمریکا نیست. به همین دلیل بخش قابل توجهی از مردم از هر دوی این افراد متنفر شدند و این فرصتی بود که با بزوس و سانچز تسویه‌حساب کنند.یکی از کاربران با انتشار این ویدئو نوشت «وقتی که حساب کاربری دی‌کاپریو در آمازون و آمازون پرایم بسته می‌شود». کاربر دیگری خطاب به بزوس نوشت «عاقبت فرار کردن و پرداخت نکردن مالیات همینه آقای بزوس».

یک کاربر دیگر با انتشار عکسی از بزوس نوشت «درسته لئو خوش‌تیپ‌تره، قدش هم بلندتره، اما من رفتم فضا و اون نرفته». یک کاربر دیگر با انتشار عکسی از لبخند شیطانی سانچز نوشت «وقتی میگن با پول میشه قلب همه زنان رو خرید». خبرنگار ورایتی که در مراسم حضور داشت نیز با انتشار همان ویدئو نوشت «آیا لئو به فضا پرتاب خواهد شد؟». برخی دیگر از کاربران مسائل جدی را با شوخی‌های خود عجین کردند و به استقبال بزوس رفتند.

یک کاربر خطاب به بزوس نوشت «زنی که پیش‌تر خیانت کرده ممکن است باز هم خیانت کند و این ترس، تابوتی است که بزوس تا آخر عمر با خود حمل خواهد کرد»‌. کاربر دیگری با تمرکز به عدم توجه بزوس به درخواست‌های فعالان محیط‌زیستی برای سرمایه‌گذاری او در کشاورزی نوین و مبارزه با گرم شدن زمین و نیز فعالیت‌های بی‌وقفه دی‌کاپریو در این زمینه نوشت «وقتی قراره بین پول و هوایی برای نفس کشیدن یکی رو انتخاب کنی.»

کدخبر: ۴۲۴۹۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر