کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۴۳۹
تاریخ خبر:

حاشیه‌های جدید درباره ماجرای خانه خیابان نیاوران

روزنامه هفت صبح | درباره خانه نیاوران و شایعه‌ها درباره ساخت و ساز رئیس جمهور در آن، به طور مفصل گزارشی نوشته بودیم اما این حاشیه‌ها هنوز ادامه دارد و چند صحبت مختلف دیگر مطرح شد که آن‌ها را مرور می‌کنیم.

*** محسن هاشمی: به رئیس جمهور ظلم شد
گویا رئیس شورای شهر از برخورد سریع اعضای شورای شهر و شهرداری راضی نیست و این صحبت‌ها را گفته:
* یک: این زمین ملک سال‌ها پیش خریداری شد که آقای خاتمی در آنجا زندگی می‌کرد و تا جایی که من اطلاع دارم قرار بود دفتر کار او شود و به نظرم در این زمینه به رئیس جمهور ظلم شد.

* دو: شهرداری می‌توانست بهتر عمل کند و این اقدام موجب سوءتفاهم شده است. به عقیده من این سرعت عمل شهرداری در تخریب کار درستی نبود و باید بهتر و با تدبیر بهتر عمل می‌شد و اما چه اتفاقی افتاده است آقای سالاری باید توضیح دهد.

*** واکنش تند یک عضو شورای شهر
حجت نظری، عضو شورای شهر در ادامه انتقادات خود درباره ساخت و ساز در ملک نهاد ریاست جمهوری در توئیترش نوشت:
* یک: نمی‌دانم چطور در ابتدای خردادماه، شهردار منطقه یک رای باغ بودن ملک را امضا می‌کند اما در پایان خرداد برخلاف امضایش مصاحبه می‌کند! نمی‌دانم چطور ملکی که در سند آن قید باغ و عمارت آمده و رای کمیسیون ماده ۷ نیز دارد، امکان ساخت و ساز می‌یابد؟ نمی‌دانم چطور ساخت و ساز انجام می‌شود و چند ماه بعد از رسانه‌ای شدن موضوع، جواز ساخت صادر می‌شود؟

* دو: نمی‌دانم چطور در ملکی که متعلق به نهاد ریاست جمهوری است، اینگونه درختان قلع و قمع شده‌اند و این نابودی درختان چطور رخ داده است؟ نمی‌دانم چطور صراحتا در اسناد شهرداری تهران و نیز طرح تفصیلی، کاربری ملک مورد مناقشه مسکونی اعلام شده اما روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری کاربری آن را اداری اعلام کرده است؟

*** بحث و جدل مشاور روحانی با خاتمی
حسام‌الدین آشنا (مشاور روحانی) و جواد امام (مشاور خاتمی) از آن روز مشغول بحث و جدل درباره این خانه هستند که هنوز هم ادامه دارد!

* یک: آشنا با اشاره به توضیحات شهرداری تهران نوشت: «شخصی نبود؛ دولتی بود.مسکونی نبود؛ اداری بود.نیاوران نبود؛ جماران بود.چهار طبقه نبود؛ سه طبقه بود.جدید نبود؛ قدیمی بود.بالا رفتید ماست بود؛ پایین آمدید دوغ بود؛ این قصه هم دروغ بود.»

* دو: امام در پاسخ به این توئیت مشاور رئیس‌جمهور نوشت: ‏«‏‎از اینکه یک ناآشنا مشاور دولت است شکی نیست.افکار عمومی را نمی‌شود با این ادبیات قانع کرد. ملک متعلق به دولت است درست. جماران در نیاوران نیست!؟ کدام اداره در آنجا مستقر بوده است ؟ بر اساس کدام قانون اول می‌سازند بعد پروانه می‌گیرند !؟ برای اثبات صداقت مستنداتتان را ارائه نمایید.» او در توئیتی دیگر نیز نوشته است:«مشاور نا ‎آشنای دولت.

شرط صداقت شفافیت است. قصه همه دروغ بود! قصه شما راست است!؟ شفاف اعلام کنید ملک متعلق به دولت بوده و برای سکونت رئیس جمهور در نظر گرفته شده و بدون اخذ جواز عملیات ساختمانی شروع و پس از اعتراض و تخلف و زدن سقف پنجم، تازه در روز تعطیل پروانه گرفتید.»

* سه: آشنا در واکنش به این دو توئیت جواد امام با ادبیاتی کنایه‌آمیز نوشته است: «محله جماران میزبان امام بود نه ملک طلق کارفرمای آقای امام. ریاست جمهوری در جماران نه شهرآفتاب دارد و نه ملک معوض برای پیمان‌کاری .‏توصیه: ‏به اندازه‌ای که دستتان در جیب خودتان است، دست به قلم ببرید.»

* چهار: جواد امام در پاسخ به این توئیت حسام‌الدین آشنا نوشت: «قرار بود برای اثبات دروغگویی دیگران پروانه ساخت ملک فوق را برای تنویر افکار عمومی ارائه نمایید؟ ضمنا ‎ابوالزوجه اینجانب نه ‎وزیراطلاعات بوده و نه ‎امام جمعه. خوشبختانه دست ما تو جیب خودمان است!»

*** واکنش سخنگوی دولت
علی ربیعی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: «این ملک چون برای دولت است قابل واگذاری نیست و دولت‌های قبل هم از این ملک استفاده کردند و در سال ۸۳ شورای شهر رای به غیرباغ بودن این ملک داده و حتی گودبرداری به عمق ۱۸متر انجام شده که چون مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرده بود کار ساخت این ملک آغاز شد. ضمن اینکه این ملک ۴۰۰۰متر نیست ۱۴۰۰متر است که با بازبینی‌ها و اصلاحات به ۸۱۰ متر کاهش یافته که اگر با سرعت برق هم در این دولت آن را بسازیم، نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.

اگر این ملک ساخته شود هم به دولت بعدی می‌رسد و آنان از این ملک استفاده خواهند کرد. این دولت خودش درخواست استفاده تغییر کاربری این ملک از مسکونی به اداری را داشته است و حتی اگر این ملک ساخته شود هم اصلا استفاده از آن ملک به دولت فعلی نمی‌رسد. اما در مورد آن که چند اصله درخت قطع شده به هرحال در ساخت برخی از املاک این ماجرا پیش می‌آید و بعد هم طبق قانون هرکسی که این اقدام را انجام دهد موظف به کاشت مجدد و جایگزینی است. اما آنچه در این میان نادرست بوده بحث ساخت یک نیم‌طبقه است که آن را هم باید خود مدیر پروژه برود و با شهرداری صحبت و مشکل را رفع کند.»

کدخبر: ۳۳۵۴۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر