کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۰۸۱۱
تاریخ خبر:

حاشیه‌های تتلو، اعتراض افتخاری و نهایتا متالیکا...

حاشیه‌های تتلو، اعتراض افتخاری و نهایتا متالیکا...

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری| ‌‌به جرات می‌توانم بگویم تا امروز هیچ چهره ایرانی که به اندازه تتلو خبر تولید کند در زندگی ندیده‌ام. از ابتدای دهه 90 تا این لحظه در حد کمباین حاشیه‌سازی کرده و ریتمش هم بهم نمی‌ریزد.در هفته‌های اخیر افشاگری‌های چند دختر علیه تتلو و اتفاقاتی که در خانه او افتاده بحث برانگیز شده و نام این خواننده دوباره سر زبان‌ها افتاده.

آن‌ها مدعی شدند توسط تتلو شکنجه شده‌اند و ماجرا تا آنجایی پیش رفت که پای پلیس ترکیه هم به خانه تتلو باز شد. تتلو اما کل این داستان‌ها را از دم رد می‌کند و حالا هم چند روزی است که از قصد بازگشتش به ایران می‌گوید. موضوعی که پیش‌تر از این‌ها هم مطرح کرده بود اما آن را عملی نکرده بود.

اما همین چند روز پیش و براساس تصاویری که خود تتلو و برخی حاضران در صحنه منتشر کردند، پلیس چک پاسپورت ترکیه، با توجه به پانچ بودن پاسپورت تتلو، اجازه خروج به این خواننده را نداده و از خروج او ممانعت کرده و او مجبور به ترک فرودگاه شده. عده‌ای معتقدند باتوجه به اینکه برای تتلو مشخص بوده بدون داشتن اوراق هویتی یا تاییدیه پلیس دیپورت نخواهد شد، این اقدام او را حاشیه‌سازی برای فروش بلیت کنسرتش می‌دانند اما تتلو همان‌جا وعده داد که از طریق پلیس یا کنسولگری ایران در استانبول، اوراق خروج را دریافت خواهد کرد و به تهران برمی‌گردد.

اما بعد از تمام این جار و جنجال‌ها همین روز یکشنبه خبر رسید که تتلو در ترکیه بازداشت شده است و چند ساعت بعد از آن هم ادمین صفحه یوتیوب امیر تتلو خبر داد که پلیس ترکیه او را به کمپ توزلا در استانبول فرستاده است. خارجی‌هایی که اقامت‌شان مشکل قانونی داشته باشد یا خود داوطلب اخراج شوند، پیش از اخراج از ترکیه به این کمپ فرستاده می‌شوند.

گویا تتلو به کنسولگری ایران رفته و با دربان مشاجره داشته. کنسولگری به پلیس شکایت می‌کند و نهایتا تتلو توسط پلیس ترکیه بازداشت می‌شود.خودش هم پیش از این گفته بود که گذرنامه او منقضی شده است و برای سفر به ایران به تمدید گذرنامه و یا دریافت برگه خروج نیاز داشته و برای این به کنسولگری ایران در استانبول مراجعه کرده بود.

تسنیم نوشته:« در پی بازداشت تتلو، با انتشار خبری نوشته که «سفارت ایران به آقای مقصودلو پاسپورت جدید داده اما او با پاسپورت پانچ شده و قدیمی خود به فرودگاه رفته و خواستار بازگشت به کشور شده است.» با این تفاسیر حالا می‌شود گفت دیپورت امیر تتلو امری قطعی است و او در هفته پیش‌رو هم قطعا خبرساز خواهد بود. تتلو رسما می‌تواند یک کانال 24 ساعته را با حجم داستان‌ها و حاشیه‌هایش به صورت کامل پر کند.

این هفته علیرضا افتخاری هم با انتشار پستی ویدئویی در پیج اینستاگرامش خبرساز شد. او نسبت به انتشار قطعه‌ای با صدایش در آلبوم «قاسم هنوز زنده‌ست» اعتراض و اعلام کرد این قطعه سال‌ها پیش به صورت مستقل در اختیار حوزه هنری قرار گرفته بود و حوزه هنری با بی‌اخلاقی تمام و سوءاستفاده، امروز این اثر را در این آلبوم منتشر کرده است.

یک خبر خارجی هم این هفته توجه خیلی از مخاطبان موسیقی در ایران را جلب کرد. این‌طور شروع شد که گروه متالیکا با انتشار توئیتی اعلام کردند که ماه آینده اولین کنسرت خود را در عربستان برگزار می‌کنند و اولین گروه متال خواهند بود که در این کشور به اجرای برنامه می‌پردازند.

عربستان با برگزاری یک جشنواره موسیقی با نام طوفان صدا قرار است میزبان گروه‌های بزرگ موسیقی دنیا باشد. از ستارگان سبک موسیقی آر‌اند‌بی و دی‌جی‌ها تا گروه‌های موسیقی پاپ روی صحنه خواهند رفت. در همین جشنواره قرار است گروه موسیقی راک آمریکایی متالیکا برای نخستین‌بار در عربستان سعودی روی صحنه برود. «غول‌های متال» عنوان اصلی شب افتتاحیه جشنواره سه‌روزه «طوفان صدا» (Soundstorm) در ریاض است؛ جشنواره‌ای که از ۱۴ تا ۱۶ دسامبر برگزار می‌شود.

کدخبر: ۵۵۰۸۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر