کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۷۳۷
تاریخ خبر:

‌جنایت‌ در کانون گرم خانواده

‌جنایت‌ در کانون گرم خانواده

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| اسمش را بگذاریم جنایت‌های خانوادگی در پاییز. ظرف چند روز گذشته در نقاط مختلف کشور شاهد قتل‌های خانوادگی بودیم. طغیان و خشم دامادهای سابق، برادر علیه برادر، دعوا بر سر اختلافات قدیمی، جنگ براي ارث و میراث و اختلافات زن و شوهر که منجر به قتل شده است.

همه اینها را می‌توان در دسته پرونده‌های قتل‌های خانوادگی کار کرد. چند وقتی بود که تیتر نمی‌زدیم جنایت‌های خانوادگی افزایش داشته است و در این دو هفته دوباره خشم افزونی گرفته است. فکر کنید در شیراز و ساوه در هفته گذشته دو برادرکشی هم داشتیم، دعوا بر سر ارث و اختلافات مالی بود. ماجرای قتل‌هایی که تا صبح روز چهارشنبه هم اخبارش منتشر شد. در این پرونده پنج گزارش قتل‌های اخیر را بررسی می‌کنیم.

‌دامادسابق خانواده همسرش را به رگبار بست
مرد جوانی به دلیل اختلاف خانوادگی، صبح چهارشنبه 23 آبان در یکی از محله‌های شهر گیلانغرب خانواده همسرش را به گلوله بست و بر اثر این حادثه تاکنون ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گیلانغرب روز چهارشنبه در رابطه با جزئیات این خبر افزود: (ساعت هشت صبح) در یکی از محلات گیلانغرب مرد جوانی که از همسرش جدا شده، همسر سابق و پدر همسرش را به گلوله بست و از محل متواری شد.

«شیدا نوربخش» افزود: داماد سابق این خانواده پس از اقدام به این تیراندازی با مراجعه به در منزل پدر همسر سابق خود، مادر همسر خود را نیز به گلوله بست.او گفت: بر اثر این حادثه همسر سابق و مادر همسرش تاکنون به دلیل وخامت حال فوت کرده و پدر همسر داماد ضارب نیز حالش وخیم است.داماد سابق از محل جنایت متواری شده و ماموران انتظامی بلافاصله در محل حضور یافته و هم‌اکنون منطقه تحت کنترل و اقدامات لازم جهت دستگیری قاتل آغاز شده است.

جنایت وحشتناک خانوادگی در اصفهان
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: فردی که نیمه‌شب دوشنبه 22 آبان اقدام به قتل 3 نفر از بستگان خود کرده بود، پیش از اینکه موفق به قتل 3 کودک این خانواده شود، دستگیر شد. حسین بساطی، فرمانده انتظامی در اصفهان اظهار داشت: ساعت حدود یک و ۳۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه 23 آبان ماه ماموران کلانتری ۲۰ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع قتل مسلحانه در یکی از منازل محله ملک‌شهر اصفهان مطلع و بلافاصله در محل حادثه حضور می‌یابند.

ماموران پس از حضور در محل قاتل که مسلح بود را مشاهده می‌کنند و قصد دستگیری او را داشتند که متهم هنگامی که خود را در محاصره ماموران می‌بیند با شلیک به سینه‌اش، خود را مجروح که بلافاصله ماموران وی را دستگیر و به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌کنند اما با وجود تلاش پزشکان جان خود را از دست می‌دهد.

بساطی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: قاتل ۴۴ ساله معتاد به هروئین و شیشه بود که بر اثر توهمات ناشی از مصرف مواد به صورت جنون آمیز ابتدا مقتولان این حادثه شامل داماد برادر، دختر برادر و خواهر داماد برادرش را در حالی که در خواب بودند با آجر مجروح و سپس با استفاده از اسلحه‌ای که در منزل بود دست به این جنایت می‌زند و قصد کشتن ۳ کودک این خانواده را نیز داشت که با اقدام به موقع و محاصره وی توسط پلیس امکان این کار را پیدا نکرده و این ۳ کودک از مرگ حتمی نجات یافتند.فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه قاتل در کمترین زمان توسط ماموران دستگیر و از اتفاقات احتمالی دیگر توسط متهم جلوگیری به عمل آمد، گفت: تحقیقات در خصوص ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

مرد 46 ساله همسر و دخترش را با چاقو در شیراز کشت
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: مردی ۴۶ ساله که با سلاح سرد، همسر و فرزند دخترش را به قتل رسانده بود، با سرعت عمل پلیس شناسایی و تحویل مرجع قضایی شد.طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از محله‌های شهر شیراز، در سیزدهم آبان ماه امسال بلافاصله مأموران انتظامی کلانتری ۳۱ جنت در محل حادثه حاضر شدند.در بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد مردی ۴۶ ساله با یک تیغه سلاح سرد، همسر خود (۳۶ ساله) و فرزند دخترش (۸ ساله) را به قتل رسانده است. فرد قاتل در اطراف محل وقوع حادثه، شناسایی و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه فرد قاتل انگیزه خود از انجام این حادثه دلخراش را مشکلات خانوادگی عنوان کرد و گفت: اجساد جهت بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شدند.

زن و شوهر در تبریز همدیگر را به قتل رساندند
زن و شوهری که با یکدیگر اختلاف داشتند در یک درگیری شدید روز هجدهم آبان امسال با چاقو به جان هم افتادند و یکدیگر را کشتند.یدالله جهان آرا، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در پی وقوع یک مورد درگیری خانوادگی در یکی از محلات تبریز ماموران کلانتری ۱۲ تبریز فوراً به محل اعزام شدند. ماموران پس از حضور درمحل مشاهده می‌کنند که مردی با همسرش در منزل یکی از بستگان خود به علت اختلافات خانوادگی درگیر شد و این زوج با چاقو همدیگر را به قتل رساندند.این مقام انتظامی گفت: ماموران پس از بررسی موضوع با هماهنگی مقام قضایی و پزشکی قانونی پرونده را جهت تحقیقات تخصصی و تکمیلی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دادند.

قتل همسر سابق در سمنان
مرد تبعه افغان که سابقه قتل یک زن را در پرونده خود داشت، در دومین جنایتش همسر سابق خود را با ترفندی عجیب به قتل رساند. متهم بعد از قتل زن جوان، جسدش را در کوه‌های اطراف سرخه دفن کرده‌ بود.تحقیقات جنایی این پرونده از هفته گذشته و با ناپدید شدن زن جوانی در سمنان آغاز شد. زن ۲۴ ساله که از اتباع افغان است، چندی قبل از همسر خود جدا شده و با خانواده‌اش زندگی می‌کرد. او چند روز قبل از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت.

با طولانی شدن این غیبت، خانواده‌اش به موضوع شک کردند و در پلیس آگاهی ناپدید شدن او را گزارش دادند. آنها در شکایت خود گفتند؛ دخترمان عادت نداشت شب بیرون از خانه بماند. وقتی غیبتش طولانی شد به هرجا که احتمال می‌دادیم به آنجا رفته باشد سر زدیم اما هیچ اثری از او نبود و حالا احتمال می‌دهیم بلایی سراو آمده باشد. پس ازاین شکایت، تحقیقات پلیس برای رازگشایی از ماجرای ناپدید شدن زن جوان آغاز شد. ماموران در جریان تحقیقات خود دریافتند این زن با همسر سابق خود مدتی در ارتباط بوده است.

اختلاف شدید این زوج هنگام جدایی و بازگشت مرد به سمت همسر سابقش، شک پلیس را به ماجرا بیشتر کرد و آنها احتمال دادند او برای انتقام گذشته دوباره به سمت همسرش بازگشته است. این احتمال زمانی قوت گرفت که بررسی سابقه تنها مظنون پرونده نشان داد، او چند سال قبل هم زنی را به قتل رسانده بود.کارآگاهان با کشف این سرنخ‌ها و هماهنگی قضایی مرد میانسال را به پلیس آگاهی احضار کردند.

او در بازجویی‌های مقدماتی منکر اطلاع از سرنوشت همسر سابقش شد و گفت: بعد از جدایی گاهی با همسر سابقم در تماس بودم اما مدتی است از او خبر ندارم. نمی‌دانستم که او ناپدید شده است. تیم جنایی که به اظهارات این مرد مشکوک شده بودند به بازجویی‌ها ادامه دادند تا این‌که او لب به اعتراف گشود و گفت: به خاطر اختلافاتی که با همسر سابقم داشتم، تصمیم به قتل او گرفتم. سراغش رفتم و بعد از جلب اعتمادش به او گفتم نقشه گنجی پیدا کرده‌ام که در کوه‌های اطراف شهر است.

اگر گنج را پیدا کنیم و بفروشیم، پولدار می‌شویم. او فریب حرف‌هایم را خورد و با من راهی کوه‌های اطراف سرخه شد‌. در آنجا او را کشتم و جسدش را دفن کردم.سرهنگ کارآگاه محمود گیلانی، رئیس پلیس آگاهی استان سمنان در این رابطه گفت: پس از اعتراف متهم به قتل همسر سابقش، ماموران راهی محل دفن جسد شدند و توانستند پیکر این زن را پیدا کنند و به پزشکی قانونی انتقال دهند.

کدخبر: ۵۴۷۷۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر