کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۵۴۸
تاریخ خبر:

جعبه‌سیاه شهرداری؛حناچی در کلاب‌هاوس چه گفت؟

روزنامه هفت صبح | پیروز حناچی شهردار تهران می‌گوید که نمی‌خواهد با شرکت در رقابت‌های انتخاباتی خودش را از بهشت به جهنم بیندازد (اشاره به ساختمان اصلی شهرداری تهران در خیابان بهشت) اما اخیرا مصاحبه‌های تفصیلی زیادی انجام می‌دهد و تا جایی که می‌تواند به سوالاتی که به نظر می‌رسد چند سالی انباشته شده بودند می‌پردازد البته شاید هم این حرف‌ها را بتوان به حساب گزارش کار نهایی‌اش گذاشت چون انتخابات شورای‌شهر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و به احتمال زیاد بیشتر اعضای شورای شهر که حناچی را انتخاب کرده بودند در دور بعد شورای شهر حضور نخواهند داشت.

از این حرف‌ها گذشته، حناچی دو شب پیش در یک نشست خبری مجازی که در کلاب هاوس برگزار می‌شد و از چهارگوشه جهان در آن خبرنگار بود، حرف‌های مهمی زد و به پرونده‌های مبهم زیادی اشاره کرد، از بیمارستان خیریه معروف به بیمارستان دکتر سمیعی گرفته تا پرونده عیسی شریفی یکی از چهره‌های مهم شهرداری در زمان قالیباف که حالا مشغول گذراندن محکومیت ۲۰ ساله‌اش است. بخش‌هایی از حرف‌های حناچی را برایتان آورده‌ایم:

* پروژه صدر، چهار صفحه مطالعه در پیوستش ندارد که چرا باید آن را دوطبقه کنیم! به جای پل صدر اگر ما دو خط مترو می‌ساختیم بهره‌وری‌اش بیشتر بود. ما موقعی این را اجرا کردیم که همه جای دنیا در حال جمع کردن این مدل کارها یعنی اتوبان‌های دو طبقه بودند. پروژه صدر مثل این بود که کلیه‌مان را بفروشیم و خرج عمل زیبایی کنیم!

* درباره پرونده عیسی شریفی که مربوط به رساتجارت یا هلدینگ یاس، خود سپاه اولین شاکی بود. ما هم وقتی پرونده باز بود و بازپرس سوال می‌کرد گزارش مبسوطی ارسال کردیم.

* درباره پرونده هلدینگ یاس ما دو کار انجام دادیم؛ به موازات احصا رقم‌ها و مطالبات خیلی از املاک که محل بحث بوده با شرکت رساتجارت مذاکره کردیم و املاک را بازپس گرفتیم مثل ملک ساختمان روزنامه اطلاعات. درباره گزارش این پرونده سنگین ما گزارش دادیم.

* درباره خریداری ساختمان روزنامه اطلاعات در مدیریت گذشته این یکی از پروژه‌های همان هلدینگ یاس بود که با سپاه توافق کردیم. چیزی حدود ۵۰۰ میلیارد تمام شد برای ما که گران تمام شد.

* بزرگ‌ترین پروژه ما در این دوره همین شهرنفروشی است. ما به خودمون سخت گرفتیم. می‌توانستیم پایمان را روی گاز بذاریم و بدون توجه به اینکه شهر چه بلایی سرش می‌آید رویه قبل را ادامه دهیم اما ندادیم.

* در مورد بیمارستان دکتر سمیعی، اموالی از شهرداری به آنجا رفته؛ کمک به خیریه‌ها باید بدون پرده‌پوشی باشد؛ باید مشخص باشد چقدر پول بابت چی رفته آنجا؛ نباید بگذاریم به نام کار خیر، کار دیگری صورت بگیرد. تعدادی املاک و … به نفع این خیریه از دست شهرداری خارج شده است.

* در بعضی سال‌ها ۲۵ میلیون متر مربع پروانه صادر شده است، معادل یک شهر ۸۰۰ هزار نفری! به چه قیمتی؟ من اسم این را خدمت نمی‌گذارم. اگر شما می‌گویید این بی‌عرضگی است این را می‌پذیریم اما زیر بار شرم این کار نمی‌روم.

* در مورد واکسن، برخی افراد تخطی‌هایی داشتند که افراد خاطی برکنار شدند… ما الان به صورت شفاف با کد ملی مشخصات افرادی که واکسن زده‌اند را روی سایت قرار داده‌ایم.

* از سال ۹۰ تا ۹۶ برگردید، ببینید چه اتفاقاتی افتاده؛ اینها قابل دفاع نیست.

* ما ضوابط بلندمرتبه‌سازی را در سال ۹۳ در شورای‌عالی شهرسازی متوقف کردیم.۴۵۰ برج تهران مربوط به دوره خاصی می‌شود و در مناطق ۱ و ۲ و ۳ محدود می‌شود…

* ۱۹۰ ملک و ۲۵ ملک در اختیار اشخاص را پس گرفتیم؛ ۲۵۰ ملک کل املاک شهرداری است که در اختیار غیر بود و داریم باز می‌گردانیم؛ بخشی از آنها با پیگیری‌های حقوقی در حال تخلیه است.۲۰۰ آپارتمان شهرداری در دوره گذشته با تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصدی واگذار شده است. از ۲۱۰۰ عدد املاک شهرداری، ۴۰۰ مورد آن را توانستیم پس بگیریم.

* یکی از دلایلی که ما بلندمرتبه‌سازی را در تهران متوقف کردیم تاثیرات بلندمرتبه‌سازی منطقه ۲۲ بود.

* برخی معاونان من در مورد واگذاری زمین‌های منطقه ۲۲ در دوران شهرداری قالیباف شوخی می‌کنند و می‌گویند در برخی موارد زمین را به قیمت یک متر فاستونی واگذار کرده‌اند!

* کنتاکت اخیر بین دولت و شهرداری به خاطر ملک ریاست جمهوری در نزدیکی بیت امام بود. محدودیت‌هایی برای پلاک‌های مجاور نزدیک به حسینیه جماران، وجود داشت؛ ملک نهاد یکی از گودهای خطرناک بود که در ابتدای کار از شهرداری برای ساخت و ساز دعوت کرد؛ ما گفته بودیم زودتر این گود را از خطر در بیارید و نباید رها شود؛ ولی قرار بود پروانه گرفته شود و حریم هوایی رعایت شود. من در مورد ماجرای ملک ریاست جمهوری در جماران، کوتاه نیامدم؛ پروانه صادر شد اما آن بخشی که تخریب کردیم خارج از آن پروانه بود.

کدخبر: ۳۸۸۵۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر