کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۳۶۰۹
تاریخ خبر:

جزیره تنهایی ‌و ‌فقط‌ تفریح‌ و‌ سرگرمی

روزنامه هفت صبح| یک: ‌ امروز ملاقات حساس آرژانتین و کرواسی است. آیا کرواسی باز هم بازی را به وقت‌های اضافه و پنالتی‌ها می‌برد؟ ‌نکته جالب اینجاست که در صورت رفتن به پنالتی کرواسی برتری خاصی نسبت به حریف خود ندارد. چرا که دروازه‌بان آرژانتین یعنی الیور مارتینز خودش یک متخصص مهار پنالتی است و در همین مرحله قبل دو پنالتی هلندی‌ها را مهار کرده است. امیدواریم نتیجه بازی به نفع تیمی باشد که بهتر بازی کند. یعنی آرژانتین‌!

دو: فصل جوایز سینمایی آخر سال شروع شده است و مشخص است که تا به این‌جا فیلم سوئدی مثلث غم‌،‌ فیلم چینی آمریکایی «همه چیز و همه جا و همه به یکباره»، فیلم سنگین و روشنفکرانه تار ساخته تاد فیلد مدعی اصلی جوایز مختلف سینمایی در سال جاری هستند. اما دیروز گلن گلو‌ب هم فهرست کاندیداهای خود را اعلام کرد که برایتان شاید جالب باشد که مثلا فهرست بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان کاندیدای این جایزه این‌گونه هستند:‌

در جبهه غرب خبری نیست از سینمای آلمان‌،‌ تصمیم به رفتن از پارک چان ووک محصول کره جنوبی‌،‌ فیلم سیاسی آرژانتین 1985‌،‌ فیلم کلوز از بلژیک و یک فیلم از سینمای هند. در قسمت بهترین فیلم‌های درام نام آثاری مثل آواتار‌، تاپ گان‌،‌ الویس‌،‌ خانواده فبلمن و تار قرار دارند و در بخش فیلم موزیکال و کمد‌ی هم آثاری مثل مثلث غم‌، بابیلون‌، همه چیز همه جا به یک باره و فیلم The Banshees of Inisherin ‌ حضور دارند. در مجموع به نظر می‌رسد سال خیلی خوبی برای دنیای سینما نبوده است‌.‌

سه: فدراسیون فوتبال هنوز برنامه‌اش را برای جام ملت‌های آسیا اعلام نکرده. امیدوارم یک ابتکاری به خرج دهد. یک مربی دیگر براي تیم ملی بیاورد و مجموعه‌ای ازبازیکن‌های جدید و تازه نفس را به جای این نسل کهنه کار از نفس افتاده در ترکیب تیم‌های ملی قرار دهد. جا‌ی حسین زاده و یاسین سلمانی و الهیار صیادمنش و محبی و نورافکن و دانشگر و سامان فلاح در تیم ملی آینده باید تضمین شده باشد. نترسید و ریسک بکنید که الان وقت ریسک کردن و نسل عوض کردن است‌. همین حالا.

چهار: عجیب است که امروز هیچ طعنه سیاسی و یا تذکر سیاسی به ذهنم نمي‌آید‌. راستش خسته‌ام از فکر کردن به حوادث اطراف. به دیپلماسی‌. به وضعیت دلار و سکه. به شرایط اقتصادی بانک‌ها و بیمه‌ها‌. به تراز مالی خودروسازها‌،‌ به شرایط حاکم بر صنعت برق و گاز و شکایت‌ها‌ی مالکین مخابرات و مازوت شناور در هوای تهران و این طور چیزها. اصلا چرا باید به این چیزها فکر کنم؟‌دلم می‌خواهد تا اطلاع ثانوی دغدغه‌ام فقط جام‌جهانی و برنده‌های گلدن گلوب باشد و خواندنی‌های تاریخی‌. اصلا بروم به همان جزیره مشهور تنهایی‌. خداحافظ.

کدخبر: ۴۹۳۶۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر