کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۸۲۹
تاریخ خبر:

جزئیات قرارداد مهاجم پرسپولیس؛ ۶۰ میلیارد تومان برای یک گل!

ایسنا نوشت: بعد از جدایی یورگن لوکادیا از پرسپولیس، مدیران باشگاه پرسپولیس ۷ بهمن ۱۴۰۱، لئاندرو پریرا را با عقد قراردادی یک سال و نیمه به خدمت گرفتند تا به این ترتیب خط حمله پرسپولیس تقویت شود. با این حال عملکرد ضعیف مهاجم برزیلی نشان داد که او فاصله زیادی با آنچه هواداران پرسپولیس و اهالی فوتبال انتظار دارند، داشت.

آمار ناامیدکننده پریرا

پریرا که با سابقه بازی برای گامبااوزاکای ژاپن به پرسپولیس آمد، بعد از صدور ITC رسما از هفته نوزدهم لیگ برتر می‌توانست برای پرسپولیس به میدان برود اما در مجموع ۱۱ دیدار باقی مانده پرسپولیس لیگ برتر تنها در ۹ دیدار به میدان رفت که مجموع دقایق بازی او در لیگ به ۳۲۶ دقیقه می‌رسد. این یعنی او در ۳۳ درصد مجموع دقایق در لیگ برتر پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده است. این مهاجم برزیلی تنها یک پاس گل و یک گل را هم در کارنامه خود به ثبت رسانده که از این نظر هم آمار بسیار ضعیفی را ثبت کرده و این درحالی است که پرسپولیس در مجموع این ۱۱ دیدار لیگ برتر، ۲۲ گل به ثمر رسانده است. پریرا در دو دیدار جام حذفی هم برای پرسپولیس بازی کرده و موفق شده فقط یک پاس گل بدهد و از این نظر هم آمار ناامیدکننده‌ای به نام خود ثبت کرده است.

دستمزد ۶۰ میلیاردی روی دوش پرسپولیس

Pr

در صفحه ۱۱ قرارداد پریرا با پرسپولیس در ماده ۷ به مبلغ و مدت قرارداد اشاره شده که بر اساس آن، در مدت یک فصل و نیم، این بازیکن یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد که ۳۶۰ هزار دلار آن مربوط به نیم فصل دوم ۰۲ - ۱۴۰۱ و ۷۴۰ هزار دلار نیز مربوط به فصل ۰۳ - ۱۴۰۲ است. در ادامه این بند هم شرایط و نحوه قرارداد ذکر شده است. نکته جالب اینجاست که باشگاه پرسپولیس در بند ۷-۲ در صفحه ۱۴ قرارداد، رسما پرداخت مالیات قرارداد را بر عهده گرفته و اعلام کرده مبالغ پرداختی به صورت خالص است. اگر با نرخ دلار میزان دستمزد پریرا را محاسبه کنیم و مبالغ مالیاتی را هم که پرسپولیس مسئولیت پرداخت آن را پذیرفته است به این مبلغ اضافه کنیم، فارغ از پاداش‌ها این مهاجم کم اثر برزیلی حدود ۶۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس هزینه در بر داشته است.

در ادامه این قرارداد پاداش‌هایی نظیر ۱۰ هزار دلار برای قهرمانی در لیگ برتر ۰۲ - ۱۴۰۱، ۸ هزار دلار برای قهرمانی در جام حذفی در فصل ۰۲ - ۱۴۰۱، ۱۵ هزار دلار برای قهرمانی در فصل ۰۳ - ۱۴۰۲، ۸ هزار دلار برای قهرمانی در جام حذفی فصل ۰۳ - ۱۴۰۲، ۱۵ هزار دلار برای آقای گلی در لیگ برتر و ۳۰ هزار دلار برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته شده است.

بررسی آمار گل و دقایق بازی پریرا و نظر برخی پیشکسوتان پرسپولیس نشان می‌دهد این مهاجم برزیلی که در دوران مدیریت رضا درویش و با قراردادی سنگین به پرسپولیس آمده، از نظر فنی شرایط خوبی ندارد و عملا نمی‌تواند کمکی به پرسپولیس کند. این‌که پرسپولیس به عنوان یک باشگاه پرهوادار اقدام به جذب بازیکنان خارجی برای بالا بردن کیفیت فنی خود می‌کند، نکته بسیار مثبتی است که می‌تواند روی کیفیت فنی لیگ هم تاثیر بگذارد اما سوال این‌جاست که مدیران پرسپولیس چرا باید قراردادی به ارزش یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به علاوه پاداش‌های چند ۱۰ هزار دلاری با بازیکن خارجی که عملکرد فنی ضعیفی دارد به امضا برساند؟ پریرا که یک نیم فصل در پرسپولیس حضور داشت، چه تاثیری در قهرمانی این تیم در لیگ و جام حذفی ایفا کرده که قراردادی یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری با او به امضا رسیده است؟

با توجه به این که در فصل آینده سهمیه استفاده از بازیکنان خارجی افزایش یافته است، به نظر می‌رسد مسوولان پرسپولیس باید با وسواس بیش‌تری اقدام به جذب بازیکن بکنند.

کدخبر: ۵۲۰۸۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • peyman0917

    امان از مدیران و مسئولین ناکارآمد…