کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۰۸۸
تاریخ خبر:

جزئیات قتل همسایه توسط آقای کارگردان سینما

روزنامه هفت صبح | حوالی ساعت ۱۰ شب چهارشنبه، ۱۹ شهریورماه شلیک پیاپی سه تیر در خیابان خواجه نصیر تهران، باعث شد تا ماموران گشت بسیج به صدا مشکوک شوند و دنبال حادثه باشند. دقایقی بعد به ساختمان چهار طبقه قدیمی‌ای رسیدند که در پارکینگ نیمه باز و مردی میانسال مشغول شستن خون از روی راه پله‌ها بود که با دیدن عوامل گشت بسیج به سرعت در پارکینگ را سراسیمه روی آنها بست.

همین اقدام موجب شد تا به فرد مذکور مشکوک شوند و سریع نیروهای پلیس کلانتری ۱۰۶ نامجو را در جریان مشاهدات خود بگذارند. بعد از رسیدن پلیس و تیم جنایی به سرپرستی بازپرس ساسان غلامی در محل، مشخص شد در طبقه اول این ساختمان دفتر کار کریم آتشی،‌کارگردان فیلم‌های پلیسی و امنیتی و همچنین همسر سابق بازیگر سینما مرجانه گلچین قرار دارد.

این فرد حاضر نبود در را به روی ماموران باز کند و با سلاح داخل دفترش پنهان شده بود. همین موضوع و تجمع اهالی محله موجب شد تا به دلیل ترس از آسیب رساندن به مردم و همسایه‌ها، مقام قضایی دستور ورود نیروهای نوپو را به محل حادثه بدهد و آنها موفق شدند با پرتاب گاز اشک‌آور پس‌از شکستن شیشه‌های ساختمان و اتاقی که کارگردان مسلح در آن قرار داشت او را به‌همراه اسلحه کلاشنیکف و ۷۲ تیر جنگی دستگیر کنند.

اما این تمام ماجرا نبود و رد خون حکایت از وجود جسدی در زیر راه‌پله‌ها داشت. مأموران بعداز جست‌وجو در ساختمان جسد مردی حدودا ۶۰ساله را پیدا کردند که زیر راه‌پله‌ها بود. او با شلیک چند گلوله به کام مرگ رفته بود. یکی از تیرها به جمجمه‌اش اصابت کرده بود. آن‌طور که به‌نظر می‌رسید مرد مسلح بعد از کشتن این مرد قصد داشته جسد را به زیرزمین یا پارکینگ منتقل و آن را از ساختمان خارج کند که مأموران بسیج او را دیده بودند و نقشه‌اش ناکام مانده بود.

اما ماجرای این کارگردان سینما چه بود و چرا دست به قتل زده بود. کریم آتشی، به تیم تحقیق می‌گوید: دفتر کارم طبقه همکف ساختمان است و مقتول مالک تعدادی از واحدهای ساختمان بود. یکی از واحد‌ها در اختیار خودش بود و مابقی را اجاره داده بود. مدتی بود که با هم بر سر واحدهای ساختمان اختلاف داشتیم اما این تنها دلیل من برای کشتن او نبود. افراد زیادی به آپارتمان او رفت‌وآمد داشتند و همین مسئله مرا آزار می‌داد.

من به دلایل کار زیاد ناچار بودم برخی از شب‌ها در دفتر کارم بخوابم و چندین بار به مقتول تذکر دادم اما بی‌فایده بود. حتی ناچار شدم از او شکایت کنم و در دو دادسرای تهران پرونده داریم. وی درخصوص اتفاقاتی که شب حادثه رخ داد اینطور گفت: مقتول یک در آهنی بین طبقه همکف و اول گذاشته بود. شب حادثه یک چکش برداشته بود و مدام به در آهنی می‌کوبید. ابتدا به او تذکر دادم اما اصلا به من توجهی نکرد.

تصور کردم که قصد اذیت کردن مرا دارد. خونم به جوش آمده بود و نتوانستم عصبانیتم را کنترل کنم. به همین دلیل اسلحه کلاشنیکف را برداشتم و رفتم سراغش. چند تیر به سمتش شلیک کردم، تعداد دقیقش را نمی‌دانم اما یکی از تیرها به جمجمه‌اش خورد و نقش زمین شد. بعد از قتل تصمیم داشتم جسد را به زیرزمین منتقل کنم و در فرصتی مناسب از ساختمان بیرون ببرم که بعد یاد خونی‌ افتادم که در ساختمان ریخته و به‌سمت بیرون سرازیر شده بود.

به همین دلیل جسد را زیر راه‌‌پله رها کردم و مشغول شستن خون شدم که مأموران بسیج مرا دیدند و لو رفتم. اما درباره این موضوع که چرا این کارگردان سلاح و فشنگ در دفتر کارش داشته نیز پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: کریم آتشی، کارگردان سینما و تلویزیون که در پی قتل همسایه‌اش در خیابان خواجه نصیرالدین طوسی تهران دستگیر شده است، در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

این کارگردان در اعتراف‌های خود اعلام کرده که برای تهیه یک فیلم ۸ اسلحه گرفته بود که از این تعداد ۷ اسلحه را تحویل داده و یکی از آنها را نگه داشته بود و همسایه‌اش را با همین اسلحه به قتل رسانده است. اما در اعترافاتش بیان داشته که تیر و فشنگ‌ها برای خودش بوده است. با اعترافات این مرد، وی بازداشت و برای بررسی سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی معرفی شد.

کدخبر: ۳۴۹۰۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر