کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۷۷۳
تاریخ خبر:

جزئیات افزایش وام مسکن جوانان تا ۴۰۰میلیون

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | وام مسکن جوانان به ۴۰۰میلیون تومان افزایش پیدا کرد. محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این خبر می‌گوید دارندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان با رعایت برنامه سپرده‌گذاری می‌توانند از این وام برای خرید خانه استفاده کنند. سقف وام مسکن جوانان پیش از این ۲۵۰میلیون تومان بود و هر سال مهرماه به آن اضافه می‌شود. باید توجه داشته باشید که رقم ۴۰۰میلیون تومان، مربوط به سقف وام در تهران است.

این وام به کسانی تعلق می‌گیرد که به مدت ۱۵سال به طور مداوم در بانک سپرده‌گذاری کنند. همچنین مبلغ وام مسکن جوانان در بقیه شهرها کمتر است. ساکنان کلانشهرها از جمله کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه می‌توانند بعد از ۱۵سال سپرده‌گذاری وام ۳۳۰میلیونی بگیرند و سقف وام برای سایر شهرها ۲۹۰میلیون تومان خواهد بود. حتما لازم نیست ۱۵سال برای دریافت این وام صبر کنید.

تحت شرایطی با افزایش مبلغ سپرده‌گذاری می‌توانید از سال پنجم به بعد وام مسکن جوانان بگیرید. در چنین حالتی سقف وام جوانان در پایان سال پنجم برای تهران ۲۱۰میلیون، کلانشهرها ۱۵۰میلیون و سایر شهرها ۱۰۰میلیون تومان خواهد بود. در این گزارش همه جزئیاتی که باید درباره وام مسکن جوانان، شرایط سپرده‌گذاری، مبلغ اقساط و شرایط بازپرداخت بدانید را آورده‌ایم. شاید به نظرتان نگاه بلندمدت برای خرید مسکن با وام ۴۰۰میلیونی در تهران زیاد عاقلانه به نظر نرسد اما این روش در شهرستان‌ها می‌تواند تا حد زیادی به خانه‌دار شدنتان کمک کند.

تازه می‌توانید از آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای آینده فرزندتان هم استفاده کنید تا زمانی که پا به سن گذاشت، بتواند وام قابل توجهی برای خرید خانه از بانک دریافت کند. به خصوص که نرخ بهره این وام ۹درصد و تقریبا نصف وام مسکن از محل اوراق تسه است. همچنین برای بازپرداخت آن حدود ۲۰سال مهلت خواهید داشت و این مورد اقساط ماهانه را به ارقام ناچیزی تبدیل می‌کند.

*** شرایط بازپرداخت وام مسکن جوانان
زمانی که دوره سپرده‌گذاری به پایان رسید می‌توانید بعد از پیدا کردن خانه و معرفی مشخصات آن به بانک، وام مسکن خود را دریافت کنید. ملک مورد نظرتان باید حداکثر ۲۵ساله باشد. بعد از دریافت وام مسکن می‌توانید سپرده پنج تا ۱۵ساله خود را از بانک خارج کنید. به این سپرده سودی تعلق نمی‌گیرد. از زمان دریافت وام، اقساط آن آغاز می‌شود.

مدت بازپرداخت این وام ۲۰ساله است و نرخ بهره آن ۹درصد سالانه در نظر گرفته می‌شود. اقساط آن را می‌توانید به صورت ساده یعنی با اقساط مساوی پرداخت کنید، یا روش پلکانی را انتخاب کنید. در روش پلکانی اقساط سال‌های اول کمتر خواهد بود و هر سال به آن سه یا پنج درصد اضافه می‌شود. توجه داشته باشید که اگر روش پلکانی را انتخاب کنید، مهلت بازپرداخت ۱۲ساله خواهد بود.

*** شرایط دریافت وام مسکن ۴۰۰میلیونی در تهران
سقف وام مسکن جوانان در شهر تهران ۴۰۰میلیون تومان است. بر اساس جدول سپرده‌گذاری، کسانی که بخواهند چنین وامی بگیرند باید مدت ۱۵سال هر ماه مبلغی را به سپرده خود در صندوق پس‌انداز جوانان اضافه کنند. این مبلغ می‌تواند به صورت ماهانه باشد یا به صورت سالانه و یکجا در ابتدای دوره پرداخت شود.

برای کسانی که امسال حساب صندوق جوانان باز کنند، مبلغ اقساط ماهانه برای سال اول ۶۵هزار تومان است و ماهانه مبلغی به آن اضافه می‌شود و نهایتا در سال پانزدهم به ۲۴۶هزار تومان در ماه می‌رسد. اگر بخواهید می‌توانید کل اقساط ماهانه را یکجا در ابتدای سال پرداخت کنید. در چنین شرایطی مبلغ سپرده‌گذاری سال اول ۷۸۰هزار تومان و در سال پانزدهم به دو میلیون و ۹۶۲هزار تومان خواهد رسید. مجموع مبلغ سپرده‌گذاری ۱۵ساله در این حالت حدود ۲۴میلیون و ۷۸۰هزار تومان خواهد بود و در پایان می‌توانید وام ۴۰۰میلیونی بگیرید.

مبلغ اقساط برای وام ۴۰۰میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۳۶۰هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰سال به ۱۲سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۲۳۸هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.کسانی که بخواهند ظرف پنج سال وام مسکن جوانان بگیرند، سقف وام ۲۱۰میلیون تومان خواهد بود. در چنین حالتی باید مبلغ بیشتری را برای سپرده‌گذاری ماهانه کنار بگذارید.

مبلغ سپرده‌گذاری در این حالت ۹٫۳۸برابر خواهد شد. این یعنی برای سال اول باید ماهانه ۶۱۰هزار تومان سپرده‌گذاری کنید. این رقم در سال پنجم به ۸۹۲هزار تومان در ماه خواهد رسید. همچنین می‌توانید به جای پرداخت ماهانه، حسابتان را سالی یک بار شارژ کنید. در این حالت مبلغ سپرده در سال اول هفت میلیون و ۳۱۶هزار تومان خواهد بود و تا سال پنجم به ۱۰میلیون و ۷۱۱هزار تومان خواهد رسید.

در هر دو حالت ماهانه یا سالانه، کل مبلغ سپرده‌گذاری پنج ساله به ۴۴میلیون و ۶۶۷هزار تومان می‌رسد و با پرداخت این مبلغ می‌توانید وام ۲۱۰میلیونی بگیرید. مبلغ اقساط برای وام ۲۱۰میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۱۸۹هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰سال به ۱۲سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۱۲۵هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.

*** شرایط دریافت وام مسکن ۳۳۰میلیونی در کلانشهرها
سقف وام مسکن برای شهرهای بزرگ با جمعیت بالای یک میلیون نفر که کلانشهر نامیده می‌شوند، یعنی شهرهای کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه ۳۳۰میلیون تومان است. دریافت چنین وامی، به سپرده‌گذاری ۱۵ساله در حساب صندوق جوانان احتیاج دارد. سال اول باید هر ماه حدود ۵۳هزار و ۶۰۰تومان به سپرده خود اضافه کنید. این رقم هر سال بیشتر می‌شود و در سال پانزدهم به ۲۰۳هزار و ۶۰۰تومان در ماه افزایش پیدا می‌کند.

البته می‌توانید به جای واریز ماهانه، کل مبلغ دوره را در ابتدای سال واریز کنید. در چنین حالتی مبلغ سپرده‌گذاری برای سال اول ۷۸۰هزار تومان است و در سال پانزدهم به دو میلیون و ۴۴۳هزار تومان می‌رسد. تفاوتی ندارد سپرده خود را ماهانه شارژ کنید یا سالانه، به هر صورت مجموع واریزی به حساب سپرده مسکن جوانان در پایان سال پانزدهم حدود ۲۰میلیون و ۴۴۵هزار تومان خواهد بود و می‌توان با آن وام ۳۳۰میلیون تومانی دریافت کرد.

مبلغ اقساط برای وام ۳۳۰میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۲۹۷هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰سال به ۱۲سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۱۹۷هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.کسانی که نمی‌خواهند ۱۵سال برای دریافت وام صبر کنند، می‌توانند تحت شرایطی بعد از پنج سال وام خود را با مبلغ کمتری دریافت کنند.

سقف وام مسکن جوانان پنج ساله در کلانشهرها ۱۵۰میلیون تومان است. مبلغ سپرده در این حالت ۶٫۷برابر حالت عادی خواهد بود و این یعنی در سال اول باید ماهانه ۳۵۹هزار تومان در بانک سپرده‌گذاری کنید. این رقم در سال پنجم به ۵۲۶هزار تومان در ماه افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین می‌توانید به جای سپرده‌گذاری ماهانه، کل مبلغ را در ابتدای سال پرداخت کنید تا سر ماه نگران صندوق مسکن جوانان نباشید.

در این حالت مبلغ سپرده گذاری سال اول چهار میلیون و ۳۱۱هزار تومان محاسبه می‌شود و در سال پنجم این رقم به شش میلیون و ۳۱۲هزار تومان می‌رسد. در هر دو حالت سپرده‌گذاری ماهانه یا سالانه، شما در مجموع ۲۶میلیون و ۳۲۱هزار تومان در بانک مسکن سپرده خواهید داشت که بعد از دریافت وام ۱۵۰میلیونی به شما بازمی‌گردد.

مبلغ اقساط برای وام ۱۵۰میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۱۳۵هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰سال به ۱۲سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۸۹هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.

*** شرایط دریافت وام مسکن ۲۹۰میلیونی در سایر شهرها
وام مسکن جوانان برای شهرهای با جمعیت کمتر از یک میلیون نفر که کلانشهر به حساب نمی‌آیند، تا سقف ۲۹۰میلیون تومان پرداخت می‌شود. دریافت این وام نیاز به سپرده‌گذاری ۱۵ساله دارد. اگر از امروز شروع کنید، می‌توانید با پرداخت ماهانه ۴۷هزار تومان خودتان را برای دریافت این وام آماده کنید. این مبلغ هر سال افزایش پیدا می‌کند و در سال پانزدهم به ۱۷۹هزار تومان در ماه می‌رسد.

اگر این رقم برایتان چندان بزرگ نیست، می‌توانید ابتدای سال کل مبلغ را در حساب صندوق مسکن جوانان شارژ کنید تا لازم نباشد هر ماه به حسابتان پول بریزید. در چنین حالتی مبلغ سپرده‌گذاری برای سال اول ۵۶۵هزار تومان خواهد بود و در سال پانزدهم به دو میلیون و ۱۴۷هزار تومان خواهد رسید. در هر دو حالت سپرده‌گذاری ماهانه و سالانه، شما در مجموع ۱۵سال رقمی حدود ۱۷میلیون و ۹۶۷هزار تومان واریزی خواهید داشت و می‌توانید بعد از ۱۵سال وام ۲۹۰میلیونی بگیرید.

مبلغ اقساط برای وام ۲۹۰میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۲۶۱هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰سال به ۱۲سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۱۷۳هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.اگر نمی‌خواهید ۱۵سال برای دریافت وام صبر کنید، می‌توانید با پرداخت مبالغ بیشتر به حساب سپرده صندوق مسکن جوانان، بعد از سال پنجم سراغ دریافت وام ۱۰۰میلیونی بروید.

برای این کار باید ۴٫۴۶برابر حالت عادی حساب سپرده‌تان را شارژ کنید. مبلغ سپرده‌گذاری ماهانه برای دریافت وام پنج ساله در شهرهای کوچک برای سال اول ۲۱۰هزار تومان است و رفته رفته افزایش پیدا می‌کند و در سال پنجم به ۳۰۷هزار تومان در ماه خواهد رسید. می‌توانید ابتدای هر سال حسابتان را شارژ کنید تا نیازی به واریز ماهانه نداشته باشید. در این حالت باید سال اول مبلغ دو میلیون و ۵۵۲هزار تومان به حسابتان واریز کنید.

این رقم برای سال پنجم به سه میلیون و ۶۹۲هزار تومان خواهد رسید. در هر دو حالت مجموع واریزی شما به حساب سپرده صندوق مسکن جوانان، ۱۵میلیون و ۳۹۷هزار تومان خواهد بود که بعد از دریافت وام ۱۰۰میلیونی به شما برمی‌گردد. مبلغ اقساط برای وام ۱۰۰میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۹۰هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰سال به ۱۲سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۶۰هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.

کدخبر: ۳۵۱۷۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر