کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۳۷۶
تاریخ خبر:

دستگیری سارقان خشن ‌خانه‌های ویلایی + ویدئو

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | این سارقان خشن ماجرایشان به سه سال قبل بازمی‌گردد. آنها اعضای باند ۱۱ نفره‌ای هستند که سرقت‌هایشان فقط منوط به کرج نیست. آنها در شهریار و تهران نیز سابقه سرقت دارند، تا جایی که در یکی از این سرقت‌ها موجب سکته یک زن سالخورده می‌شوند و او روز بعد از حادثه در بیمارستان جانش را از دست می‌دهد.

در اسفند سال ۹۹ اعضای این باند ۱۱ نفره شناسایی و دستگیر شدند، اما دو نفر اصلی این ماجرا که متوجه دستگیری همدستانشان می‌شوند، خود را مخفی می‌کنند تا اینکه هفته گذشته، ساعت چهار صبح در مخفیگاهشان توسط پلیس آگاهی البرز دستگیر می‌شوند؛ باندی خشن که در بساطشان کلت کمری، کلاشینکف و سلاح سرد به وفور یافت می‌شود.

آنها مبلغی حدود ۲۰میلیارد تومان در پرونده سرقتشان هست؛ اگرچه برای زنان زیادی در خانه ایجاد رعب و وحشت کرده‌اند و حتی یک دختر را جلوی مادرش کتک زده‌اند. حالا در فیلمی که از آنها توسط پلیس منتشر شده، مالباختگان و این افراد با یکدیگر مواجه می‌شوند؛ صحنه‌ای شاید ترسناک برای این زنان که یادآور اتفاقاتی است که این سارقان خشن برایشان به وجود آورده‌اند.

در فیلم صدای زنی که مادرش در سرقت این افراد سکته کرد و قربانی این حادثه خشن شده می‌پیچد. او جلوی این ۱۱ نفر ایستاده تا پاسخ بدهند چرا این بلا را سر مادرشان آورده‌اند. زنی دیگر تعریف می‌کند که چندی پیش خودش به همراه خواهرش و دختر خواهرش در خانه بودند. می‌گوید یک‌باره متوجه شدم در خانه باز شد.

فکر کردم پدرم به خانه بازگشته است که یک‌دفعه دیدم افرادی با سر و صورت بسته داخل خانه شدند. مردی جوان نیز از نحوه سرقت این افراد می‌گوید. او مغموم است، چراکه مادرش را در این حادثه از دست داده و ماجرا را چنین تعریف می‌کند: «دهان و دست مادرم را با چسب پهن می‌بندند و اسلحه روی شقیقه او گذاشته و می‌گویند حرف بزنی کشته می‌شوی! و تمام منزل را غارت می‌کنند.»

یکی از زنان می‌گوید ۴۰ روز است گریه می‌کنم، مادرم فردای این حادثه از استرس به کما رفت و بعد تمام کرد. یکی دیگر از زنان می‌گوید: «دخترم به آنها گفت دست به او نزنند و هرچه می‌خواهند خودش به آنها می‌دهد، اما آنها دختر من را کتک زدند و من دیگر طاقت نیاوردم و به سمت آنها رفتم که من را کوبیدند به زمین و اسلحه را کنار گردنم گذاشتند و گفتند این زیاد حرف می‌زند! یکی از این زن‌ها با گریه می‌گوید همه‌اش احساس می‌کنم در حال آمدن به داخل خانه‌ام هستید.

ماجرایی بس ترسناک و خشن! دوربین وقتی به سمت این افراد می‌رود و می‌پرسد این‌همه خشونت نیاز بود؟! فقط سر تکان می‌دهند. ماجرای این افراد به این شکل است که دو نفری که هفته گذشته دستگیر می‌شوند ۱۶ سرقت جدید را با مبلغ ۱۱ میلیارد تومان ثبت می‌کنند. یکی از آنها کم‌مو است که برای رد گم‌کنی کلاه‌گیس می‌گذاشته تا شناسایی نشود که در اموال ضبط‌شده پیدا شد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان البرز، با دستگیری تمامی اعضای این باند، آنها درمجموع به ۳۵ فقره سرقت مسلحانه و عادی به ارزش دست‌کم ۲۰میلیارد تومان اعتراف کردند. ۶‌ سرقت مسلحانه و ۱۶ سرقت عادی آنها در استان‌های البرز و تهران کشف شده و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد. تاکنون هفت مالباخته شکایت خود را از این افراد ثبت کرده‌اند.

کدخبر: ۳۸۴۳۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر