کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۰۱۰
تاریخ خبر:

جدیدترین تغییر قیمت‌ گوشی‌های پرفروش اندرویدی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | قیمت گلکسی S21 Ultra ظرف یک هفته یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان پایین آمده برای همین اصلا دلمان نمی‌خواهد جزو کسانی باشید که یک هفته زود چنین گوشی موبایل پرچمداری را خریده‌اند. شبیه این اتفاق برای خریداران شیائومی Mi 10T Pro رخ داده ولی آنها با ریزش ۶۰۰‌هزار تومانی روبه‌رو هستند.

به این ترتیب می‌توان گفت هفته گذشته روند کاهش قیمت موبایل ادامه داشته است. بررسی‌های ما در هفت صبح نشان داد در آخرین روز هفته گذشته از ۵۲ گوشی پرفروش، ۳۰ مدل نسبت به ابتدای هفته ارزان شدند و فقط قیمت هفت موبایل افزایش پیدا کرد. مثل هفته‌های قبل بیشترین کاهش قیمت در مدل‌های پرچمدار سامسونگ دیده می‌شود. کاهش ۳۰۰‌هزار تومانی Note 8 Pro و Y6s خبر خوبی برای طرفداران موبایل‌‌های اقتصادی است.

*** روند کاهش قیمت گو‌شی‌های سامسونگ
گلکسی S21 Ultra یک‌میلیون و ۱۱۱هزار تومان ارزان شد و بیشترین کاهش قیمت را در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ، تجربه کرد. مدل پرچمداری که توانایی پشتیبانی از فناوری ۵G را دارد و قیمت آن از ۲۷میلیون و ۶۹۹هزار تومان به ۲۶‌میلیون و ۵۸۸‌هزار تومان رسیده است. با این حال هنوز باید آن را جزو گوشی‌های گرانقیمت بازار به‌حساب بیاوریم. گلکسی A71 نیز دیگر گوشی‌ای بود که کاهش قیمت محسوسی را تجربه کرد. خریداران این موبایل به‌جای ۹‌میلیون و ۲۸۹‌هزار تومان، در انتهای هفته A71 را هشت‌میلیون و ۹۹۰‌هزار تومان خریداری کردند تا این محصول حدود ۳۰۰‌هزار تومان ارزان شود.

گلکسی A30s در سوی مقابل یکی از معدود گوشی‌های سامسونگ بود که دومین هفته از دومین ماه سال را با افزایش قیمت به‌پایان رساند. افزایش ۱۵۱‌هزار تومانی A30s باعث شد تا قیمت آن از پنج‌میلیون و ۵۴۸‌هزار تومان به پنج‌میلیون و ۶۹۹‌هزار تومان برسد. درمجموع از ۲۳ گوشی پرفروش سامسونگ، ۱۴ مدل ارزان شدند و فقط سه موبایل از این برند افزایش قیمت پیدا کردند. همچنین به این نکته هم باید اشاره کرد که نوسان قیمت ۱۲گوشی حدود ۱۰۰‌هزار تومان است.

*** روند کاهش قیمت گوشی‌های شیائومی
Mi 10T Pro که نخستین روز هفته گذشته ۱۳‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان ارزش داشت، در پایان هفته با رقم ۱۲‌میلیون و ۹۹۹‌هزار تومان فروخته شد و ۶۰۰‌هزار تومان ارزان شد. این رقم، بیشترین میزان تغییر بین گوشی‌های پرفروش شیائومی بود. Redmi Note 8 Pro نیز ۳۳۹‌هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و آخرین روز هفته برچسب پنج‌میلیون و ۲۶۰‌هزار تومان را به‌خود دید. Redmi Note 8 اما بیشترین افزایش قیمت را داشت و با رشد ۱۹۷‌هزار تومانی، روز پنجشنبه با قیمت چهار‌میلیون و ۶۵۰‌هزار تومان به‌دست مشتریانش رسید. در مجموع از ۱۶گوشی‌ پرفروش شیائومی، ۱۰مدل کم‌و‌بیش ارزان شدند.

*** روند کاهش قیمت گوشی‌های هوآوی
Y6s بیش از هر مدل دیگری بین گوشی‌های برند هوآوی ارزان شده است. افت قیمت این گوشی ۲۷۰‌هزار تومان برآورد شده تا Y6s، با پرداخت سه‌میلیون و ۴۷۰‌هزار تومان در دسترس باشد اما اگر تغییرات هفته گذشته را هم پیگیری کرده باشید حتما می‌دانید Y6s فقط حالا در عرض دوهفته ۷۳۰‌هزار تومان ریزش قیمت داشته است.

بیشترین افزایش قیمت گوشی‌‌های هوآوی در هفته گذشته مربوط به Nova 7i می‌شود که با گران شدن ۵۱‌هزار تومانی، پنج‌میلیون و ۲۶۹‌هزار تومان قیمت‌گذاری شد. به‌طور کلی با نگاهی به جدول تغییر قیمت گوشی‌های هوآوی می‌توان گفت که هفته دوم اردیبهشت، روز‌های آرامی را برای گوشی‌های هوآوی به‌همراه داشت چرا که از ۱۳ گوشی، تغییر قیمت ۱۰محصول کمتر از ۱۰۰‌هزار تومان بوده است.

توضیحات

تغییر قیمت گوشی‌های سامسونگ

توضیحات

تغییر قیمت گوشی‌های شیائومی

توضیحات

تغییر قیمت گوشی‌های هوآوی

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۷۰۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر