کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۶۲۴
تاریخ خبر:

جان باختن دو زن ایرانی در دنیزلی ترکیه

روزنامه هفت صبح | پنجشنبه اخیر حوالی ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی، دو زن ایرانی در شهر دنیزلی ترکیه به دلیل یک آتش‌سوزی مهیب جان خود را از دست دادند. محل آتش‌سوزی یک رستوران است در ورودی پارک ملی کوه هوناز و اجساد جان‌باختگان بعد از این حادثه به بیمارستان پاموک کاله منتقل شده.

دولت ترکیه اما هنوز از اعلام اسامی این دو زن امتناع کرده، شاید به دلیل اینکه از شدت آتش‌سوزی اجساد آنها قابل شناسایی نیستند. هرچند از روی شواهد و پیدا شدن اوراق هویتی این دو نفر داخل یک خودرو مقابل محل آتش‌سوزی، ایرانی بودن آنها مسجل شده. همراه با این دو ایرانی، یک مرد ۴۹ ساله هم به نام احمد ددشین جان خود را از دست داده.

فردی با سوابق کیفری متعدد در جعل اسناد و حمل غیرقانونی اسلحه و بزهکاری که به همین دلایل تحت پیگرد قانونی بوده.با توجه به اینکه گفته می‌شود ۱۵ هزار پناهجو در این شهر حضور دارند، این گمانه‌زنی وجود دارد که دلیل حضور دو قربانی در محل حادثه هم در رابطه با امور پناهندگی و مهاجرت غیرقانونی به اروپا بوده.

تیم تحقیق جرم ژاندارمری ترکیه فعلا در همین حد به ارائه اطلاعات بسنده کرده که این دو زن کارگر یک کارخانه نساجی در دنیزلی ترکیه بودند.شهر دنیزلی در استانی به همین نام و در جنوب‌غربی ترکیه قرار دارد؛شهری توریستی و با آب‌وهوای مدیترانه‌ای.جمعیت آن بیش از نیم میلیون نفر گزارش شده و بعضی از پناهجویانی که قصد سفر به اروپا دارند، از مسیر این شهر عبور می‌کنند.

دو سال پیش هم فیلمی منتشر شده بود از برخورد بد پلیس مهاجرت ترکیه با پناهجویان ایرانی و افغانستانی در این شهر.دنیزلی اگرچه برای ما یادآور این اتفاقات تلخ برای پناهجویان است،اما شهرت بین‌المللی آن به دلیل کافه‌ها و پارک‌ها و چشمه‌های آب‌گرم است.

کدخبر: ۳۷۶۶۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر