کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۲۰۴
تاریخ خبر:

ثروتمندترین خانواده‌های جهان را بشناسید

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | یک اینفوگرافی از سایت ویژوال کپیتالیست این روزها مورد توجه قرار گرفته است. اینفوگرافی که خانواده‌های ثروتمند جهان را به تصویر کشیده است. با هم این تصویر را مرور می‌کنیم با این توضیح که در آن ۲۵ خانواده بررسی شده ولی ما فقط هفت خانواده را مورد بررسی قرار دادیم.

* یک: نخستین خانواده در این جمع، خانواده والتون‌ها هستند. آن‌ها مالک مجموعه فروشگاه‌های وال مارت هستند. وال مارت، بزرگترین‌ مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جهان است با ۱۱ هزار و ۴۹۶ فروشگاه در سراسر جهان. مجموع درآمد فروشگاه‌های وال مارت در سال مالی گذشته، ۵۲۳ میلیارد دلار بوده است و درآمد خالص نزدیک ۱۵ میلیارد دلار. همین باعث شده که خانواده والتون بتوانند با این فروشگاه که ۵۸ سال قدمت دارد، نزدیک به ۲۱۵ میلیارد دلار ثروت داشته باشند. یعنی کمی بیش از تولید ناخالص داخلی عمان در یک سال.

* دو: خانواده مارس، دومین خانواده ثروتمند در آمریکا است. آن‌ها مالک اکثریت سهام شرکت مارس اینکورپوریتد هستند. این شرکت یکی از شرکت‌های فعال در زمینه مواد غذایی است و اگر نمی‌دانید منظورمان کدام کارخانه است باید به لیست شکلات‌‎های مورد علاقه‌تان توجه کنید. این خانواده تا سال ۱۹۸۸ از سوی مجله فرچون، به‌عنوان ثروتمندترین خانواده در ایالات متحده آمریکا معرفی می‌شد، تا اینکه این عنوان توسط خانواده والتون، تصاحب شد. فرانکلین کلارنس مارس بنیانگذار خانواده مارس است که در سال ۱۹۳۴ درگذشته است. میزان ثروت این خانواده، ۱۲۰ میلیارد دلار است و این یعنی فاصله دو خانواده اول و دوم در این فهرست، ۱۰۰ میلیارد دلار است.

* سه: خانواده کوک، سومین خانواده در لیست ثروتمندان هستند. این خانواده یک‌خانواده آمریکایی آلمانی‌تبار، غالبا فعال در صنعت نفت است که مالکیت دومین شرکت خصوصی جهان یعنی صنایع کوک را در اختیار دارند. خانواده کوک مهاجرانی آلمانی بودند که در سال ۱۸۸۸ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند. آن‌ها حالا نزدیک به ۱۱۰ میلیارد دلار ثروت دارند.

* چهار: آل سعود، چهارمین خانواده ثروتمند در جهان است. خاندان حاکم در عربستان سعودی از قرن هجدهم تاکنون. در حال حاضر ملک سلمان از این خانواده در این کشور حاکم است و محمد بن سلمان، پسر او ولیعهد است. این خانواده با تسلط بر منابع نفتی عربستان سعودی توانستند به ثروتی معادل ۹۵ میلیارد دلار برسند. (جالب است که در این فهرست هفت نفره، آل سعود تنها خانواده‌ای هستند که بدون هیچگونه کارآفرینی و تولیدی و صرفا به دلیل سیاسی توانستند به این ثروت برسند.)

* پنج: خانواده آمبانی در هند پنجمین خانواده ثروتمند جهان هستند. آن‌ها موسس یک کارخانه نساجی بزرگ بودند ولی بعد از آن وارد صنعت نفت شدند و حالا بزرگترین پالایشگاه نفت جهان را در اختیار دارند و توانستند از راه فعالیت در این بخش، ۸۱ میلیارد دلار درآمد داشته باشند.

* شش: خانواده هرمس (ارمس)، با ۶۳ میلیارد دلار ثروت، ششمین خانواده ثروتمند جهان هستند. آن‌ها مالک شرکت ارمس هستند. هرمس، به فرانسوی Hermès شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس است، که در سال ۱۸۳۷ تأسیس شده است. این شرکت، متخصص در طراحی و ساخت لوازم چرم، لوازم جانبی، لباس‌های آماده، عطر و کالاهای لوکس است. شرکت هرمس در سال ۱۸۷۳ توسط تیری هرمس تأسیس شد.

* هفت: یک خانواده فرانسوی دیگر نیز رتبه هفتم این لیست را در اختیار دارند. خانواده ورتایمر. آن‌ها مالک شرکت معروف در حوزه مد و پوشاک کوکوشنل هستند. شَنِل، شرکت سهامی خاص کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است که دو دفتر مرکزی آن یکی در نوی-سور-سن، فرانسه و دیگری در لندن، انگلستان واقع است. این شرکت که در سال ۱۹۰۹ توسط دوزنده‌ای به نام کوکو شانل تأسیس شد و شرکت امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موسسه‌های طراحی مد و پوشاک زنانه شناخته می‌شود.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۱۲۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر