کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۷۴۲
تاریخ خبر:

تیم منتخب نیم‌فصل لیگ‌برتر از نگاه هفت‌صبح

روزنامه هفت صبح | مطابق معمول، در پایان هر نیم‌فصل، تیم منتخب ۱۵ هفته اول لیگ‌برتر را از نگاه هفت‌صبح معرفی می‌کنیم. متاسفانه در نیم‌فصل اول در بعضی از پست‌ها به ویژه پست‌های هجومی بازیکن فوق‌العاده‌ای نداشتیم و مخصوصا در پست مهاجم انتخاب‌ها از روی ناچاری صورت گرفت. بهترین مهاجمان لیگ‌برتر در جریان بازی بیشتر از چهار گل نزده‌اند و این آمار اسفناکی است. با این توضیحات تیم منتخب نیم‌فصل اول از نگاه هفت‌صبح را بخوانید.

‌دروازه‌بان: سیدحسین حسینی
استقلال با کمترین گل خورده نیم‌فصل اول را به پایان برد. در این میان سهم سیدحسین حسینی انکارناپذیر بود. دروازه‌بان معمولا حاشیه‌ساز استقلال، در لیگ بیست و یکم آرام بود و نتیجه این آرامش را با عملکردی خوب گرفت. او ۱۱ بار در ترکیب استقلال قرار گرفت، ۹ بار کلین‌شیت کرد، فقط یک بار درجریان بازی گل خورد، یک گل از روی پنالتی و یک بار هم لیز خورد و از روی کرنر دروازه‌اش باز شد.

مدافع راست: دانیال اسماعیلی‌فر
در تیم سپاهان به روند خوب خود ادامه داد و یکی از موثرترین بازیکنان این تیم بود. با وجود اینکه در دفاع راست به میدان می‌رفت یکی از بهترین گلزنان این تیم بود و چهار گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخت. او در دفاع هم موفق بود و کمتر بازیکنی توانست در مقابل او قد علم کند. اسماعیلی‌فر با این نمایش‌ها نشان داد که می‌تواند به تیم ملی هم دعوت شود و در پستی که در آن مشکل داریم، امتحان شود و سربلند بیرون بیاید.

مدافع میانی: سیاوش یزدانی
دفاع وسط جنجالی سال‌های اخیر ایران، در لیگ بیست و یکم با دوری از حاشیه و جنجال و درگیری با بازیکنان حریف، بهترین فصل فوتبالی خود را پشت سر گذاشت. بارها دروازه استقلال را از فروپاشی نجات داد و در مواقع لزوم در حملات هم موثر ظاهر شد. کارشناسان معتقدند جای او در اردوها و حتی ترکیب تیم ملی هم خالی است. به ویژه حالا که مدافعان تیم ملی یا محروم هستند یا در آستانه محرومیت قرار دارند.

مدافع میانی: وحید محمدزاده
مدافع میانی باتجربه آلومینیوم اراک در این فصل یکی از عوامل آمار خوب دفاعی این تیم بود. او معمولا در نبردهای هوایی بر مهاجمان حریف غلبه می‌کند و به همین دلیل کمتر تیمی توانسته با ضربه سر به این تیم گل بزند. محمدزاده مثل همیشه در حملات هم حضوری موثر داشت و کمک‌حال مهاجمان تیم در ضربات شروع مجدد بود. او اگر عضو استقلال یا پرسپولیس بود، به تیم ملی دعوت می‌شد.

دفاع چپ: امید نورافکن
مدافع چپ آماده و حاشیه‌ساز سپاهان در این فصل هم عالی کار کرده است. فارغ از درگیری‌های داخل زمین و مصاحبه‌های جنجالی، نورافکن در زمین خوب کار کرده است. او هم در دفاع و هم در حمله حضور فعالی دارد و به خوبی توانسته تعادل را در سمت چپ خط دفاع سپاهان برقرار کند. حضور همیشگی‌اش در اردوهای تیم ملی پاداش همین آمادگی است. او زننده یکی از زیباترین گل‌های فصل مقابل فولاد بود.

هافبک راست: کوین یامگا
بازیکن فرانسوی استقلال در نیم‌فصل اول همه را شگفت‌زده کرد. در تیم قعرنشین لیگ دانمارک نیمکت‌نشین بود اما در استقلال در هر پستی که بازی کرد، خوب بود. به جرات می‌توان گفت بهترین بازیکن نیم‌فصل اول لیگ بیست و یکم بود. ۷ گل زد که چهار تای آن پنالتی بود. گل آخرش به نفت مسجدسلیمان نشان داد که می‌تواند در پست مهاجم هم عالی باشد. او جزو خارجی‌های ارزان اما باکیفیت لیگ برتر بود.

هافبک وسط: مهدی مهدی‌پور
در اوایل فصل یک بازیکن کاملا معمولی بود که انتظارات را برآورده نمی‌کرد و گاهی نیمکت‌نشین هم می‌شد اما از اوسط نیم‌فصل ناگهان تغییر کرد و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان لیگ شد. دوید، جنگید و چند پاس گل عالی و دقیق به همبازیانش داد که بهترین آن همین پاس گل آخر مقابل نفت مسجدسلیمان بود. او با یک شوت کم نظیر، یک سوپرگل هم به فولاد زد که سه امتیاز برای استقلال به ارمغان آورد.

هافبک راست: فرشاد احمدزاده
بهترین خرید سپاهان در لیگ بیست و یکم بود. در نیم‌فصلی که شهریار مغانلو، سجاد شهباززاده و حتی گاهی مسعود ریگی ناامیدکننده ظاهر شدند، احمدزاده به تنهایی جور تیم نویدکیا را کشید. او باز هم مثل همیشه در حملات خطرناک بود و ‌ با آن قامت کوتاهش چند گل شگفت‌انگیز با ضربات سر به ثمر رساند. اگر سایر خریدهای سپاهان هم مثل او بودند احتمالا این تیم قهرمان نیم‌فصل اول می‌شد.

مهاجم: مهدی ترابی
در پرسپولیسی که بسیاری از ستاره‌هایش را از دست داد و ستاره‌های باقی مانده‌اش هم از دوران اوج خود فاصله داشتند، یکی از معدود بازیکنان آماده این تیم بود. چند گل زد و با دادن پنج پاس گل، در صدر جدول بهترین پاسورهای نیم‌فصل اول قرار گرفت. او بارها به تنهایی بار هجومی تیمش را به دوش کشید و گره از کار تیم یحیی گل‌محمدی باز کرد. ترابی امید اول پرسپولیس در لیگ بیست و یکم است.

مهاجم: لوسیانو پریرا
مهاجم ۳۸ ساله و کهنه‌کار فولاد خوزستان تمام‌نشدنی است. او هم مثل کوین یامگا هفت گل زد که چهار تای آن از روی نقطه پنالتی بود. در نیم‌فصلی که مهاجمان ناامیدکننده ظاهر شدند، پریرا همچنان استاندارد خود را حفظ کرد، یک سوپرگل دیدنی زد و بهترین بازیکن تیم جواد نکونام بود. بی‌جهت نبود که فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات ابتدای فصل به دنبال او بود. پریرا امسال هم مدعی اصلی آقای گلی خواهد بود.

مهاجم: شروین بزرگ
از نظر آماری زیاد گل نزده است. اما هر دو گلی که زد، می‌تواند جزو زیباترین گل‌های لیگ بیست و یکم باشد. او در وقت‌های تلف‌شده بازی با پدیده با یک ضربه قیچی برگردان پیروزی را برای صنعت‌نفت به ارمغان آورد و در بازی مقابل هوادار هم با یک شوت سرکش، دروازه‌بان این تیم را غافلگیر کرد. همین دو گل نشان‌دهنده ذکاوت و جسارت اوست. با همین دو گل موفق شده نظر پرسپولیس و استقلال را به خود جلب کند.

دخیره‌ها
علاوه بر این ۱۱ نفر، بازیکنانی مثل حسین پورحمیدی دروازه‌بان جوان آلومینیوم اراک، گئورگی گولسیانی مدافع میانی سپاهان، علیرضا کوشکی هافبک جوان پیکان، آیاندا پاتوسی هافبک فولاد، محسن آذرباد هافبک مس رفسنجان، وحید امیری بال چپ پرسپولیس و امید عالیشاه بال راست و مهاجم این تیم هم می‌توانستند در این تیم جای داشته باشند.

کدخبر: ۴۳۶۷۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560702182

    هفت صبح استقلالی