کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۳۴۱۹
تاریخ خبر:

توقف پرسپولیس‌؛ کادوی‌‌ قلعه‌نویی برای ‌‌مجیدی ‌

روزنامه هفت صبح | امروز بازی‌های هفته نوزدهم برگزار می‌شود. جایی که استقلال میزبان یک تیم پایین جدولی است و پرسپولیس در شهری که سوپرجام را از دست داد، مقابل گل‌گهر قرار می‌گیرد. سوژه‌ها و آمارهای بازی‌های امروز را بخوانید.

شهرخودرو-هوادار
با پیروزی هفته گذشته بر نفت در مسجدسلیمان، کورسوی امیدی برای بقای تیم مشهدی در لیگ برتر به وجود آمده است. البته که از نظر منطقی و عقلانی باید بپذیریم که شهرخودرو به لیگ یک سقوط خواهد کرد چرا که این تیم برای بقا در لیگ برتر باید حداقل ۸ بازی از ۱۲ بازی باقی مانده را ببرد تا به امتیازی برسد که با آن هیچ تیمی سقوط نکرده است اما به هر حال از نظر ریاضی این امکان وجود دارد که شهرخودرو همه بازی‌هایش را ببرد و در لیگ برتر بماند. هوادار اما با متوقف کردن سپاهان در تهران یک بار دیگر نشان داد که به راحتی به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهد. تیم رضا عنایتی برای برد به مشهد خواهد رفت.

صنعت‌نفت-نساجی
دو تیم روزهای متفاوتی را پشت سر می‌گذارند. نساجی دو بازی آخر خود را در مشهد باخته و ساکت الهامی اعتراف کرده که بی‌عرضه است. البته که او از نظر فنی مربی خوبی است اما تیمش در ۴ بازی آخر پیروز نشده و بازیکنانش از نظر روحی شرایط خوبی ندارند.

ضمن اینکه نساجی تنها تیمی است که در این فصل از امتیاز میزبانی استفاده نکرده. صنعت‌نفت میزبان اما در بهترین مقطع خود در این فصل قرار دارد. تیمی که بعد از استقلال و پرسپولیس، بهترین نتایج را در هفته‌های اخیر گرفته است. این تیم که تا همین چند هفته پیش خطر سقوط را حس می‌کرد با دو پیروزی دیگر خیالش از بقا در لیگ برتر راحت خواهد شد.

سپاهان-ذوب‌آهن
بازی رفت دو تیم با شکست غافلگیرکننده سپاهان به پایان رسید. آن هم در شرایطی که سجاد شهباززاده یک پنالتی را خراب کرد. شرایط در این بازی کاملا متفاوت است. نه هواداران سپاهان طاقت یک باخت یا مساوی دیگر را دارند و نه مدیران ذوب‌آهن می‌توانند ششمین باخت تیم‌شان در ۷ بازی آخر را تحمل کنند.

از مساوی هم چیز زیادی عاید دو تیم نخواهد شد. سپاهان همچنان به دنبال یک ثبات طولانی مدت است و باید ذوب‌آهن را شکست بدهد، مهدی تارتار هم اگر می‌خواهد اعتماد مدیران باشگاه را همچنان داشته باشد باید نتیجه خوبی بگیرد. بعید نیست این بازی و نتیجه پایانی آن، یک قربانی روی یکی از نیمکت‌ها به همراه داشته باشد.

آلومینیوم-مس رفسنجان
این یکی از بازی‌های حساس امروز است. آلومینیوم که ۱۱ هفته ابتدایی را بدون باخت و با کمترین گل خورده به پایان برده بود، ناگهان افت کرد. در ۹ بازی آخر طعم پیروزی را نچشیده و تعداد گل‌های خورده‌اش هم زیاد شده است. تیم رسول خطیبی البته همچنان خوب بازی می‌کند اما این کافی نیست.

روند نزولی آلومینیوم با این سرعت، می‌تواند حتی این تیم را در پایان فصل به رده‌های دورقمی جدول برساند. در سوی دیگر مس رفسنجان همچنان یکی از جذاب‌ترین تیم‌های لیگ برتر است. مس رفسنجان اگر امروز میزبانش را شکست بدهد حتی این شانس را دارد که در صورت باخت سپاهان به ذوب‌آهن، بتواند به رده سوم صعود کند.

پیکان-تراکتور
جایگاه هر دو تیم در جدول دور از انتظار است. پیکان تیم پنجم لیگ است و تراکتور در رده سیزدهم قرار گرفته است. شاگردان مجتبی حسینی یکی در میان خوب بازی می‌کنند و نتیجه می‌گیرند و فقط یک برد دیگر می‌خواهند تا از ۳۰ امتیاز عبور کنند و از بقا در لیگ برتر مطمئن شوند اما تیم تبریزی با مربی کرواتش به شدت ناامیدکننده ظاهر شده است.

۷ باخت در ۱۱ بازی آخر نتیجه‌ای نیست که هواداران تراکتور آن را تحمل کنند. اگر بازی‌ها بدون تماشاگر نبود، قطعا امروز مربی دیگری به جای سولدو روی نیمکت این تیم نشسته بود. او اگر امروز نتواند پیکان را شکست بدهد، به احتمال زیاد باید بار و بندیلش را به مقصد کشورش جمع کند.

فولاد-نفت مسجدسلیمان
تیم جواد نکونام هفته گذشته می‌توانست مس را در رفسنجان شکست دهد، کاری که پرسپولیس و استقلال هم نتوانستند انجام دهند اما پریرا پنالتی را خراب کرد تا فولاد با یک امتیاز به اهواز برگردد. فولاد در نیم‌فصل اول آنقدر امتیاز از دست داده که کارش در نیم‌فصل دوم دشوار شده است.

آنها البته خوش‌شانس که این هفته مقابل نفت مسجدسلیمان بازی می‌کنند، تیمی که تنها پیروزی فصل شهرخودرو را به این تیم هدیه داده است. بردن تیمی که در ۶ بازی آخرش یک مساوی هم نگرفته کار سختی نیست. نکته اینجاست که محمود فکری هم حسابی بازیکنانش را از لحاظ روحی تضعیف کرده و کار زیادی از آنها ساخته نیست.

گل‌گهر سیرجان-پرسپولیس
مهم‌ترین بازی امروز لیگ برتر همین است. در واقع امروز شاهد یک «نیمه‌دربی» در سیرجان خواهیم بود. امیر قلعه‌نویی با استقلالی‌هایی مثل فرشید باقری، بهنام برزای، محسن فروزان، امین قاسمی‌نژاد، احمد موسوی، آرمین سهرابیان، مرتضی تبریزی و میلاد زکی‌پور، برای متوقف کردن و امتیاز گرفتن از پرسپولیس تیمش را به زمین خواهد فرستاد.

تیم او روند خوبی را سپری می‌کند و انگیزه‌های پنهان خود او و بازیکنانش می‌تواند بازی را برای پرسپولیس سخت کند. یحیی گل‌محمدی هم اگرچه با تیمش نتایج خوبی گرفته اما همین چند روز پیش در همین ورزشگاه سوپرجام را از دست داده است. آنها برای پاک کردن این خاطره تلخ به مصاف میزبان می‌روند. قلعه نویی مدت‌هاست که با تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس خوب نتیجه نمی‌گیرد اما این بازی می‌تواند متفاوت باشد. البته یحیی اگر از این گردنه خطرناک به سلامت عبور کند می‌تواند به آینده امیدوارتر باشد.

استقلال-فجرسپاسی
درباره تیمی که از ۱۰ بازی آخر خود ۹ بازی را برده چه می‌توان گفت؟ مجیدی با استقلال، همه رکوردهای این تیم در تاریخ لیگ برتر را جابه‌جا کرده است. تیم او با پیروزی بر فجر در بازی امروز می‌تواند رکورد بی‌شکستی امیر قلعه‌نویی با سپاهان را بشکند. استقلال در هفته‌های پایانی بازی‌های دشواری در پیش دارد و برای اینکه همچنان شانس اول قهرمانی باشد، باید این چند بازی نسبتا ساده را هم ببرد.

روی کاغذ استقلال برنده بازی است اما اتفاقاتی که در دو روز اخیر رخ داده، کار را برای مجیدی سخت کرده است. تکلیف مرادمند و یزدانی مشخص نشد و آنها امروز غایب خواهند بود. وریا غفوری هم تنبیه انضباطی شده و ابوالفضل جلالی هم سرما خورده است. دانشگر هم اگر مصدومیتش خوب نشود، مجیدی مجبور است غلامی را که تازه شروع به دویدن کرده، در کنار چشمی قرار دهد. فجر هم البته به گفته مربی‌اش برای پیروزی به میدان می‌آید.

کدخبر: ۴۴۳۴۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر