کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۵۶۴
تاریخ خبر:

توئیت بازی| پایان سریال روزهای آبی

روزنامه هفت صبح | «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی، دومین سریال شبکه پنج بعد از «نوروز رنگی» در سال جدید است که پخش آن هم به پایان رسید. این سریال شروعی خوب داشت و بعد از یک مقدمه چینی مناسب، داستانش در شمال کشور روایت شد. قصه، سرنوشت دختری (ویدا جوان) است که به‌خاطر ورشکستگی پدر مجبور می‌شود مدتی را پیش خاله خود سپری کند. حضور در روستا وجهی دیگر از زندگی را پیش چشم او قرار می‌دهد. ایده سریال روی کاغذ جذاب است.

اما سرخوشی بیش از حد کاراکترها مخاطب را یاد سریال‌های کمدی تاریخ مصرف گذشته می‌اندازد. «روزهای آبی» بازیگر مطرح کم نداشت اما هیچ کدام موفق نبودند و تلاش‌شان برای ایجاد فضایی مفرح به بار ننشست. اکبر عبدی، نادر سلیمانی، مهران رجبی، فریبا متخصص، ایرج نوذری، ویدا جوان، سامان صفاری، امیر غفارمنش، رامین ناصر نصیر و… اگر در یک سریال خوب کنار هم قرار بگیرند نتیجه‌ای مطلوب به‌دست می‌آید اما در «روزهای آبی» همگی شکست خوردند. شبکه پنج در ادامه مسیر چه خواهد کرد؟ شکست سریالی‌اش جبران می‌شود؟

*** کامنت‌ها
* ‌وحید سعیدی: شبکه پنج سال‌هاست از روزهای پر فروغش در عرصه سریال سازی فاصله گرفته است. آنها هر چند وقت یکبار تلاش می‌کنند با تولید سریالی جدید، روزهای خوب گذشته را تکرار کنند، اما مسیر احیا با ساخت سریال‌هایی مثل « روزهای آبی» هموار نمی‌شود. این سریال هم مثل سریال «پدر پسری» ، «هیات مدیره» پخش شد و رفت بدون اینکه کسی متوجه شود چه زمانی شروع شد و چه زمانی به پایان رسید. اگر حاشیه‌های اکبر عبدی نبود حتی کسی نام سریال هم به خاطر نمی‌آورد.

* احمد رنجبر: «روزهای آبی» اتفاق‌های یک روستا را به فضای کنونی کشور و ایام انتخابات گره زده بود. یعنی در کنار روایت زندگی شخصیت اصلی‌، گوشه و کنایه‌ای به سیاسیون می‌زد. این کار اما با دم دستی‌ترین قصه‌ها و شوخی‌ها انجام می‌شد. طبیعی است که بیننده بعد از چند قسمت رغبتی برای تماشا نداشته باشد.

* مرجان فاطمی: ‌ راستش هر بار شبکه پنج پخش سریال جدیدی را شروع می‌کند، منتظرم این بار وضعیت سریالش با قبلی‌ها فرق داشته باشد و این شبکه مجددا به دوران اوجش برگردد اما متاسفانه توالی سریال‌های ضعیف شبکه پنج کماکان ادامه دارد و معلوم نیست کی قرار است یک اثر جذاب و موفق روی آنتن بفرستد.

کدخبر: ۳۹۶۵۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر