کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۰۳۲
تاریخ خبر:

توئیت بازی| پایان سانسورهای لعنتی والیبال

روزنامه هفت صبح | دور جدید لیگ ملت‌های جهان در رشته والیبال از روز جمعه هفتم خردادماه شروع شد و شبکه سه هم طبق روال همیشه اقدام به پوشش این بازی‌ها کرده است. همانطوری که می‌دانید این دور از رقابت‌ها به دلیل پاندمی ویروس کرونا به مانند سایر رقابت‌های ورزشی بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.درست است که نبود تماشاگر از هیجان بازی‌ها کم می‌کند،اما برای مخاطبان ایران نبود این تماشاگران در بازی‌های که ایران مهمان است یک غنیمت بزرگ است.

در واقع یکی از معضلات مخاطبان ایرانی در زمان پخش مستقیم بازی‌های والیبال سانسورهای اعصاب خردکن تماشاگران بود.به دلیل فاصله کم جایگاه تماشاگران با زمین بازی در برخی نماها تصاویر تماشاگرانی که بعضا لباس‌های مناسبی برتن نداشتند در قاب دوربین قرار می‌گرفت. تصاویری که مشمول ممیزی می‌شدند و به جای آن تصاویر خنثی از سکوها یا صحنه‌های حساس قبلی پخش می‌شد.

گاهی این اتفاق‌ها در حساس‌ترین لحظه بازی اتفاق می‌افتد و مخاطبان را حسابی عصبانی می‌کرد. اما حالا به دلیل نبود تماشاگران دیگر نیازی به ممیزی نیست.ضمن اینکه به خاطر حفظ پروتکل‌های بهداشتی و کم کردن تعداد عوامل کنار زمین،دیگر ازگروه‌های رقصنده دختران هم خبری نیست.آنها هم یکی از عواملی بودند که موجب می‌شدند مخاطبان شبکه سه مجبور شوند به خاطرشان یک‌سری تصاویر تکراری را تحمل کنند.

*** کامنت‌ها
* وحید سعیدی: واقعا تماشای والیبال آن هم در مسابقاتی که سالن مملو از تماشاگر بود،اعصاب فولادین می‌خواست،اینکه تو مجبور باشی در حساس‌ترین لحظه بازی که منتظری ببینی سرنوشت توپ چه شده،یک صحنه تکراری را ببینی. اتفاقی که به وفور اتفاق می‌افتاد و اعصاب و روان آدم را خش می‌انداخت.جالب اینجا بود که هیچ ترفندی هم برای رفع این معضل انجام نمی‌شد و هر سال بی‌سلیقه‌تر از سال قبل این ممیزی‌ها انجام می‌شد.اما حالا راحت می‌توان جریان بازی را دنبال کرد.

* احمد رنجبر:وقتی اسم پخش زنده والیبال می‌آید یاد صحبت‌های عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما می‌افتم:«ما تصمیم گرفتیم با همکاران فرهنگی خود در کوبا وارد مذاکره شویم تا بتوانیم لباس گرمکن و شلوار بر تن تماشاگران مسابقه والیبال ایران و کوبا کنیم تا دیگر متوجه این شرایط نباشیم… پخش والیبال از مناظره‌ها سخت‌تر است.»

کدخبر: ۳۹۳۰۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر