کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۷۵۹
تاریخ خبر:

توئیت بازی | میزان موفقیت شب‌های مافیا

روزنامه هفت صبح | سعید ابوطالب طی این سال‌ها رئالیتی شو زیادی برای شبکه خانگی و تلویزیون تولید کرد، چه به‌عنوان تهیه‌کننده و چه به‌عنوان کارگردان. از «رالی ایرانی» با کلی ستاره تا «شام ایرانی» و حالا «شب‌های مافیا». بدون هیچ برو برگردی، این آخری موفق‌ترین کار ابوطالب است. هرچند به لحاظ ساختاری ضعف‌های زیادی داشت، اما جذابیت خود مسابقه و حضور برخی شرکت‌کننده‌ها موجب شد تا این ضعف‌ها پنهان بماند تا «شب‌های مافیا» به یکی از موفق‌ترین کارهای شبکه خانگی تبدیل شود.

این مسابقه جمعه گذشته با پخش آخرین قسمت «فینال فینالیست‌ها» به پایان رسید، حالا ابوطالب، برندی در دست دارد که می‌تواند سال‌ها با آن کار کند، منتها تداوم موفقیت او به چند عامل بستگی دارد، نخست رفع ضعف‌های ساختاری و بعد انتخاب هوشمندانه شرکت‌کننده و در آخر حفظ محمدرضا علیمردانی به‌عنوان بازی‌گردان. در این صورت «شب‌های مافیا» همچنان برای مخاطبان جذاب خواهد بود. شب‌های تابستان بهترین زمان برای بازگشت دوباره این مسابقه می‌تواند باشد.

*** کامنت‌ها
* وحید سعیدی: میزان موفقیت شب‌های مافیا را می‌توان از ورود ادبیات و اصطلاحات این بازی در کلام و نوشتار روزانه مردم متوجه شد. درست است که مافیا بازی پرمخاطبی است اما طیف زیادی از مردم تا قبل از پخش «شب‌های مافیا» آن را نمی‌شناختند و با ساز و کارش آشنا نبودند. اما الان اصطلاحاتش به وفور بین مردم استفاده می‌شود. این یعنی تولد یک «برند» جدید که نگهداریش در اوج، کار بسیار سختی است.

* احمد رنجبر: برخلاف نظر سفت و سخت برخی دوستان، معتقدم پلتفرم‌ها باید میزان محتوای سرگرم‌کننده خود را بالا ببرند. حتما این سامانه‌ها باید برای مخاطب خاص، برنامه‌های ویژه تدارک ببیند اما آنچه در حال حاضر کمبودش حس می‌شود، برنامه‌های سرگرم‌کننده است. مواردی از جنس «شب‌های مافیا» قرار نیست چیزی به دانش مخاطب اضافه کند؛ همین که چند ساعتی او را وارد یک هیجان می‌کند، کافی است.

* مرجان فاطمی: به احتمال زیاد «شب‌های مافیا» به این دو سری محدود نمی‌ماند و سعید ابوطالب کماکان از این برند استفاده خواهد کرد. امیدواریم کماکان همین‌قدر جذاب پیش رود و سرنوشتی مشابه «شام ایرانی» در انتظارش نباشد.

کدخبر: ۳۹۱۷۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر