کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۸۸۷۰
تاریخ خبر:

توئیت بازی| به یاد عزت‌الله مهرآوران

روزنامه هفت صبح | کمی بعد از رفتن فتحعلی اویسی‌، یک بازیگر دیگر کشورمان را هم بر اثر کرونا از دست دادیم. آن هم در حالی که امیدها برای بهبود عزت‌الله مهرآوران جان گرفته بود. مهرآوران بازیگری بدون هیاهو است که در کارنامه‌اش نقش‌های متنوع زیادی دیده می‌شود. این شب‌ها در شبکه امید شاهد خوش نقشی او در سریال وضعیت سفید هستیم. نمونه دیگر این شخصیت سرخوش را در سریال خانگی می‌خواهم زنده بمانم دیدیم.

مهرآوران نقش مردان دهه شصت را طوری بازی می‌کرد که مخاطب با همه وجود آن را درک می‌کرد. حتی وقتی در سریالی مثل لیسانسه‌ها وارد موقعیت کمدی شد طوری بازی کرد که یکی از اجزای موفقیت سریال سروش صحت لقب گرفت. مهرآوران آن قدر توانایی داشت که در سریال ضعیف زن زندگی‌، مرد زندگی موفق عمل کند و از وجه طنازانه خود‌به‌خوبی بهره ببرد. او بازیگری حرفه‌ای را وقتی ۲۲‌ساله بود شروع کرد. می‌گفت:« با درد به آگاهی رسیدم. شادی را خوب شناختم و از آن حفاظت کردم.»

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: ‌عزت‌الله مهرآوران در همه این سال‌ها هیچ وقت نقش یک، فیلم یا سریالی نبود، اما در هر کاری حتی اگر حضور به دو یا چند سکانس هم محدود می‌شد آن نقش را به چشم تماشاگر می‌آورد. مثل کاری که در مومیایی۳ انجام داد. وقتی کارگردانی مثل سروش صحت پیدا می‌شد و فضای بیشتری در اختیارش می‌گذاشت آنوقت حضورش کاملا تماشایی و جذاب می‌شد. مثل اتفاقی که در سری مجموعه لیسانسه‌ها افتاد و خیلی جاها بابای حبیب از خود حبیب بیشتر تماشایی شد.

‌احمد رنجبر: هر نقشی که بازی می‌کرد، گویی یک آدم آشنا می‌بینیم. آن قدر ذکاوت داشت که ظرافت‌ها را به بازی‌اش سنجاق کند و ما را با خود همراه. روانش شاد.

‌مرجان فاطمی: ‌ بازی عزت‌الله مهرآوران را پیش‌تر در فیلم‌ها و سریا‌ل‌های مختلف دیده بودم اما با بازی درجه یکش در سریال «لیسانسه‌ها» در ذهنم ماندگار شد. بعد از این سریال، وقتی او را در نقش اصلان «می‌خواهم زنده بمانم» دیدم حس کردم دقیقا همانی است که باید باشد.

کدخبر: ۴۱۸۸۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر