کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۱۳۹
تاریخ خبر:

تجمع اعتراضی سهامداران بورس مقابل مجلس

روزنامه هفت صبح | دیروز گزارش کمیسیون اقتصادی درخصوص بازار سرمایه در مجلس بررسی می‌شد و رئیس سازمان بورس نیز در مجلس حضور داشت و برخی از سهامداران با اطلاع از این برنامه در مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده‌اند. این تصویری است از گفت‌وگوی حسن قالیباف‌اصل، با تعدادی از این معترضان.

در مردادماه امسال شاخص کلی این بازار به بالای ۲ میلیون واحد رسیده بوده که با حدود ۷۰۰ هزار واحد افت طی این مدت، دیروز در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی قرار گرفته است. بااین‌حال ظاهرا آقای قالیباف‌اصل از این وضعیت چندان ناراضی نیست، چراکه دیروز گفته «در بازار سرمایه کارهای خوبی انجام شده است که در نوسانات بازار گم شده و دیده نمی‌شود.»

بااین‌حال او ابراز امیدواری کرده که با فعالیت بازارگردان‌ها، وضعیت بازار بهتر شود. همزمان محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با سایت بازار گفته طرح رفع مشکلات بازار بورس در قالب ۱۱ بند تدوین شده است. نکته قابل‌توجه این است که در تجمع دیروز، اعتراضاتی نسبت به رانت‌های اطلاعاتی در بورس وجود داشت.

در طرح مجلس نیز آمده سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است اطلاعات معاملات کلیه اشخاص حقوقی را در زمان معامله افشا کند و ضمنا به سازمان بورس ۳ ماه وقت داده تا دستورالعمل فعالیت فعالان فضای مجازی در حوزه بازار سرمایه را تهیه کند. به‌این‌ترتیب سیگنال‌دهی هم در بازار زیر نظر خواهد بود و در این طرح آمده که برای سیگنال‌دهی غیرمجاز، تاوان اخلال در فعالیت اقتصادی کشور دیده شود.

کدخبر: ۳۵۶۱۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر