کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۴۸۵
تاریخ خبر:

تجاوز ‌و ‌قتل پسران نوجوان در کمالشهر کرج

روزنامه هفت صبح | ‌داستان به‌قدری ترسناک است که ناخودآگاه یاد پرونده بیجه، قاتل سریالی و متجاوز به کودکان و نوجوان در ورامین می‌افتیم. ماجرای باند متجاوزین سریالی در استان البرز که در پرونده مخوف‌شان قتل،‌ سرقت همراه با تهدید سلاح و آزار و اذیت و تجاوز به پسران نوجوان وجود دارد. به‌قدری پرونده سنگین و ترسناک است که با اجازه مقام قضایی عکس این افراد بدون پوشش منتشر می‌شود تا کسانی که توسط این افراد دچار آزار و اذیت‌ و خسارت شده‌اند آنها را شناسایی کنند.

کشف جسد پسر ۲۲ ساله
ماجرا از وقتی جنبه جنایی گرفت که جسد پسری ۲۲ ساله در آبان ماه امسال در بیابان‌های اطراف کمالشهر کرج پیدا شد. سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز به هفت‌صبح درباره این ماجرا می‌گوید: «تقریبا هجدهم آبان ماه امسال بود که اعلام شد جسد پسری که تقریبا ۲۲ ساله بوده و دست و پایش بسته شده و چسب روی دهانش قرار داشت، حوالی کمالشهر پیدا شده و چون چسب روی دهان و بینی فرد را پوشانده بوده، منجر به مرگ مغزی او شده است.

پسر ۲۲ ساله یک هفته در بیمارستان بستری بود و سپس بعد از یک هفته فوت می‌کند. وقتی طی تحقیقات مشخص شد فرد با کسی اختلاف قبلی ندارد و اموال شخصی‌اش نیز به سرقت رفته بود، احتمال سرقت قوت گرفت.» رئیس پلیس آگاهی البرز می‌گوید: «این اتفاق سمت بهشت وکیلی و کمالشهر رخ داده است.

بالاخره بعد از تحقیقات مشخص شد با باند پنج نفره سرقت مواجه هستیم. رویه این باند به این شکل بوده که نوجوانان و جوانان بین ۱۵ تا ۲۲ سال را سوار خودرو کرده و سپس گوشی موبایل و اموال باارزش آنها را سرقت کرده و بعد از تعرض آنها را رها می‌کردند.» یکی از متهمان اعتراف کرده نزدیک به ۴۰ الی ۵۰ فقره سرقت را انجام داده‌اند. یکی از قربانیان این حادثه می‌گوید: حوالی هشت و نه شب نزدیک پل حصارک تحت عنوان مسافرکش‌نما سرم را زیر ماشین گرفتند و با قمه و مشت و لگد گوشی و کوله پشتی مرا گرفتند.

تجاوز، قتل و سرقت
به گفته سرهنگ محمد نادربیگی، یک مورد قتل، سه مورد تجاوز و هفت سرقت در پرونده این باند پنج نفره به‌چشم می‌خورد. سرقت‌های این افراد با آزار و اذیت و تهدید سلاح همراه بوده است. اعضای این باند پنج نفر هستند اما برای سرقت که می‌رفتند به صورت تیم سه نفره اقدام می‌کردند و هربار یک نفر تغییر می‌کرد. میانگین سنی اعضای این باند بین ۲۳ تا ۲۸ سال است. دو نفر از اعضای این باند سابقه‌دار هستند. احتمال افزایش آمار تجاوز و سرقت توسط این افراد بیشتر از این باید باشد و در مورد قتل نیز باید بیشتر تحقیق شود.

احتمال تجاوز و قتل‌های بیشتر
نادربیگی با بیان اینکه یکی از متهمان بازداشت شده دارای سابقه بوده که در این پرونده به قید وثیقه آزاد شده است، تصریح کرد: «تمام نوجوانان و افرادی که به این شیوه از آنها سرقت شده می‌توانند برای شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.» همچنین رئیس پلیس آگاهی استان البرز تاکید کرد:

«با توجه به احتمال سرقت اعضای این باند از افراد متعدد، بازپرس شعبه ۲ ناحیه ۱ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج دستور انتشار تصاویر بدون پوشش متهمین را در رسانه‌های جمعی داده است که چنانچه شهروندان توسط این افراد مورد تعرض و زورگیری قرار گرفته‌اند، جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی استان واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.»

کدخبر: ۴۳۰۴۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر