کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۶۷۱
تاریخ خبر:

تازه‌ترین اختلاف ‌میان وزرای حسن روحانی

روزنامه هفت صبح | دولت حسن روحانی در آخرین ماه‌های خود به وضوح انسجامش را از دست داده است. دلیلش شاید فشار سنگین مشکلات ناشی از تحریم و کرونا باشد یا شاید هم در حالی بدبینانه، اینکه برخی از اعضای دولت، از همین الان به فکر آینده سیاسی خود هستند، وقتی در مرداد ۱۴۰۰، دیگر حسن روحانی در پاستور نباشد.

تازه‌ترین نمونه از این دست اختلافات بین رزم‌حسینی، وزیر صمت با دژپسند، وزیر اقتصاد به وجود آمده است. اختلافی کرمانی - مازندرانی. ماجرا به طور خاص در خصوص قیمت‌گذاری کالاهاست و به طور کلی، دعوایی بین دو نگرش اقتصادی. رزم حسینی، با وجود اینکه گفته شده بود پیش از این از حامیان عدم دخالت دولت در اقتصاد بوده، چهارشنبه در نشستی نسبت به فضای باز بورس کالا در قیمت گذاری کالاها و افزایش شدید قیمت آن‌ها اعتراض کرده و حرفش این بوده که کارخانه فولاد باید قیمت کالایش کنترل شده باشد.

وزیر اقتصاد اما این حرف را قبول ندارد و رزم حسینی چهارشنبه گفته این دژپسند است که باید جواب مردم را بدهد چرا که با این وضعیت، دولت سنگ آهن را به قیمت دولتی می‌دهد ولی نرخ فولاد در بازار با نرخ جهانی است و کسی که سود می‌کند صاحبان صنایع فولادند و کسی که می‌بازد مردم هستند که باید این کالاها را با قیمت گران تعیین شده در بورس کالا خریداری کنند. او گفته با این وضع پس باید قید سازمان حمایت و تعزیرات را هم بزنیم چون آن‌ها هم عملا همین قیمت‌گذاری‌ها را کنترل می‌کنند.

این تازه‌ترین اختلاف در میان وزرای حسن روحانی است. پیش از این رزم حسینی اختلافاتی هم با دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی بر سر ترخیص کالاها از گمرک داشت و البته همین اختلاف بین دژپسند و همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز وجود داشت و کار به بالا کشید و چندین بار این دو نهاد علیه یکدیگر بیانیه دادند و مقاماتشان در دفاع از خود و حمله به دیگری در رسانه‌ها مصاحبه کردند.

اختلاف تازه دیگر بین زنگنه و کلانتری پیش آمده بود. در حالی که کلانتری گفته بود وضعیت آلودگی هوا به خاطر این است که ما به دلیل تحریم نمی‌توانیم مازوت صادر کنیم و باید مازوت را بسوزانیم، زنگنه این اظهارات را تکذیب کرده است و گفته هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. از اختلافات آقای نمکی با بقیه اعضای دولت هم که نگوییم.

او حتی بعضی وقت‌ها با خود رئیس‌جمهور هم زاویه دارد. خلاصه که دولت، این روزها، کمی متشنج است و روحانی برای اینکه این ماه‌ها را هم با سلامت طی کند، باید کمی حواسش را بیشتر جمع کند. مخصوصا به این خاطر که لب مرز حد نصابی است که اگر از آن بگذرد، طبق قانون اساسی کل اعضای دولتش باید دوباره رای اعتماد بگیرند.

کدخبر: ۳۶۷۶۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر