کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۷۰۷
تاریخ خبر:

بیت‌کوین تازه‌ترین قربانی ویروس کرونا

روزنامه هفت صبح | بیت‌کوین که با رسیدن به ۱۰هزار دلار سالی باشکوه را در ابتدای سال ۲۰۲۰ آغاز کرده بود، نتوانست مدت زیادی در اوج باقی بماند و با شیوع کرونا هر لحظه ارزش خود را از دست‌ می‌دهد. در ابتدای سال ۲۰۲۰ بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور بودند که رشد ارزش بیت‌کوین رکورد چند ساله خود را می‌شکند چراکه این ارز دیجیتال هر چهار سال یک بار رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند.

به عنوان‌ مثال در سال ۲۰۱۵ بیت‌کوین توانست رشد چهار هزار درصدی را تجربه کند اما با شیوع ویروس کرونا و بر هم خوردن توازن اقتصادی و اغتشاش در بازارهای مالی به‌نظر می‌رسد پیش‌بینی‌‌ها در مورد بیت‌کوین محقق نشود و کرونا دامن بیت‌کوین را نیز بگیرد. اگرچه با شیوع ویروس کرونا در ابتدا شاهد انفجار ارزش این ارز دیجیتال بودیم و ارزش هر بیت‌کوین به ۱۰هزار و ۱۴۸دلار رسید.

اما با گستردگی شیوع این بیماری و تعطیل شدن کارخانه‌ها و مراکز مالی و تولیدی ورق برگشت. حالا نه‌تنها در چین بلکه در سایر کشورهای دنیا هم این ارز دیجیتال مغلوب ویروس کرونا شده و روز‌ به‌روز ارزش خود را از دست می‌دهد.در هفته‌ای که گذشت بهای بیت‌کوین پس از رشد بی‌سابقه خود با کاهش ۴.۲۹درصدی در آخرین روز هفته به ۹هزار و ۱۷۲دلار رسید.

این سطح قیمت برای معامله‌گران بازار اهمیت زیادی دارد چون آن را یکی از کمترین سطوح سه هفته اخیر می‌دانند. روند کاهش ارزش بیت‌کوین متوقف نشد و دیروز این ارز دیجیتال با قیمت هشت هزار و ۷۳۰ دلار در بازارهای جهانی به‌فروش رسید. نوسانات شدید بیت‌کوین باعث شده بسیاری افراد نسبت به ورود برای معامله این ارز احتیاط کنند.

چراکه در بازه زمانی ژوئن تا دسامبر ۲۰۱۷ ارزش بیت کوین ۴۰۰درصد افزایش پیدا کرد اما در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته ارزش آن ۳۰درصد کاهش یافت. بیت‌کوین اکنون حدود ۱.۵برابر ارزش ابتدای امسال خود قیمت دارد و اختلاف نظر بین مسیر قیمت آینده آن در بین تحلیلگران بالاست.

بیت‌کوین تنها ارز دیجیتالی نیست که قیمت آن پس از شیوع کرونا در حال کاهش است؛ اتریوم نیز دیروز با کاهش هشت دلاری به قیمت ۲۲۹ دلار رسید و لایت کوین نیز شش دلار کاهش را تجربه کرد با قیمت ۶۰دلار معامله شد تا به‌این‌ ترتیب تاثیر ویروس کرونا بر قیمت انوع ارز مجازی مشهود باشد.

چین تقریباً از زمان معرفی بیت‌کوین در ۲۰۰۹، مرکز بخش ارز مجازی بوده است. ۲۰ تا از مجموع ۵۰معامله برتر ارز مجازی در منطقه آسیاپاسیفیک اتفاق می‌افتد که شامل ۴۰درصد نقل و انتقال‌های بیت‌کوین در نیمه اول ۲۰۱۹ می‌شود. در این منطقه، بیشتر معاملات در کشور چین انجام می‌شود.

کدخبر: ۳۱۲۷۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر