کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۴۰۹
تاریخ خبر:

جورج بوش و پروژه لینکلن علیه دونالد ترامپ

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | دونالد ترامپ در بین حامیان حزب جمهوری‌خواه شخصیت محبوبی است. ترامپ به‌رغم تمامی مسائل پیش آمده در ماه‌های اخیر توانست در آخرین نظرسنجی که بین حامیان حزب جمهوری‌خواه برگزار شد رضایت ۹۶درصدی آن‌ها را به دست آورد.در مقابل صف طویل عوام طرفدار ترامپ برخی از سران و افراد سرشناس حزب قرار گرفته‌اند که با تکیه بر شخصیت قانون گریز و منش سیاسی خاص و به دور از آداب سیاسی مرسوم ترامپ، او را مورد انتقاد و شماتت قرار می‌دهند و معتقدند که او مایه سرشکستگی حزب در داخل کشور و سرافکندگی آمریکا در عرصه بین‌الملل است.

عده‌ای از مخالفان ترامپ که از انتخاب دوباره او به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا ناخشنودند گروهی به نام لینکلن را که یک کمیته اقدام سیاسی علیه ترامپ است تاسیس کردند. پروژه لینکلن بر‌روی آگاهی بخشی عمومی با استفاده از تیزرهای تبلیغاتی و فیلم‌های مستند کوتاه تمرکز دارد و افرادی مانند جورج کانوی و استوارت استیونز که از استراتژیست‌های مشهور حزب جمهوری‌‌خواه هستند در این گروه حضور دارند.

همچنین در اقدامی کم سابقه عده‌ای از وزیران، مدیران و مشاوران ارشد سابق آمریکا که در دوره هشت ساله ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش بر مسند قدرت بودند گروهی موسوم به سابقون ۴۳ برای بایدن تاسیس و به طور رسمی ثبت کرده‌اند. وجه تسمیه سابقون اشاره به حضور افرادی در این گروه دارد که در سابقه کاری خود در رده‌های بالای دولت مشغول به کار بودند و ۴۳ اشاره‌ای به جورج دبلیو بوش دارد که چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا بود.

این گروه به طور رسمی در میان حامیان حزب جمهوری‌خواه برای بایدن در انتخابات رای جمع می‌کنند. امور ثبت رسمی این گروه را کارن کرکسی، یکی از مدیران سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا در دوران جورج بوش انجام داده است. کرکسی به یک گروه خصوصی ۱۶۲ نفره از سران حزب جمهوری‌خواه در فیسبوک خبر داده است که تمامی این افراد با انتخاب مجدد ترامپ مشکل دارند. او هویت اعضای این گروه را مشخص نکرد اما ابراز امیدواری کرد که رفته رفته آن‌ها هم مخالفت خود با ترامپ را علنی کنند.

دیروز نیویورک تایمز از جمع بی‌سابقه‌ای از خواص حزب جمهوری‌خواه خبر داده است که در انتخابات پیش رو از بایدن حمایت خواهند کرد. جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به همراه خانواده خود، سناتور میت رامنی که رقیب باراک اوباما در انتخابات ۲۰۱۲ بود به همراه خانواده خود و خانواده جان مک‌کین فقید که رقیب اوباما در انتخابات ۲۰۰۸ بود به طور رسمی و بی‌سابقه از بایدن حمایت کردند. جورج بوش در توضیح این حمایت بی‌سابقه پرده از رازی بزرگ نیز برداشته است.

او گفته است که تمامی افراد نام برده در انتخابات ۲۰۱۶ هم به ترامپ رای ندادند و تنها به منظور جلوگیری از ایجاد تنش در حزب این تصمیم خود را برملا نکردند اما هیچ‌یک تصور نمی‌کردند که ترامپ بتواند در مقابل هیلاری کلینتون پیروز شود وگرنه در همان زمان هم تصمیم خود را رسانه‌ای می‌کردند! به نظر می‌رسد حزب جمهوری‌خواه به دو گروه خواص بابصیرت و عوام بی‌بصیرت تقسیم شده است و باید دید ائتلاف جمهوری‌خواهان یاغی با جو بایدن و حزب دموکرات می‌تواند رویای پیروزی ترامپ را به کابوس تبدیل کند یا نه.

کدخبر: ۳۳۲۴۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر