کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۹۴۲۳
تاریخ خبر:

بمب‌هایی که روی نیمکت سرخابی‌ها نم کشیدند!

روزنامه هفت صبح | حالا که ۸ هفته از لیگ برتر گذشته، می‌توان درباره خریدهای سرخابی‌ها در فصل نقل و انتقالات و بمب‌هایی که ترکاندند قضاوت کرد. در این مطلب می‌بینیم که تقریبا همه آن بمب‌ها ترقه هم نبودند.
استقلال
امیرحسین حسین‌زاده: او احتمالا بهترین خرید استقلال در فصل نقل و انتقالات بوده است، البته با توجه به سن و سالش و هزینه‌ای که بابت جذبش پرداخت شده. حسین‌زاده در بعضی از بازی‌ها درخشیده و در بعضی دیگر به شدت ضعیف ظاهر شده است. با این همه در مجموع یکی از خوب‌های استقلال در این فصل بوده و در دربی هم نمایش نسبتا خوبی داشت.

امیرعلی صادقی: او هم جزو خریدهای کم سر و صدای استقلال بود. به اندازه حسین‌زاده فرصت برای درخشش نداشته اما پتانسیل این را دارد که در آینده تبدیل به یکی از ستاره‌های استقلال شود. با این حال هنوز آنقدر اعتماد مجیدی را جلب نکرده و در دربی هم فرصت بازی پیدا نکرد.

امین قاسمی‌نژاد: بعد از جذب او بود که فرزاد مجیدی در مصاحبه‌ای مدعی شد: «دربی نقل و انتقالات را بردیم.» او این جمله را به این خاطر گفت که قاسمی‌نژاد چند بار بین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در رفت و آمد بود و در نهایت ظاهرا به خاطر عشقش به استقلال این تیم را انتخاب کرد. اما بیراه نیست اگر بگوییم او بدترین و ضعیف‌ترین خرید استقلال در این فصل بوده و تا امروز هیچ کاری برای این تیم نکرده است. کسی که جذبش باعث پیروزی استقلال در دربی نقل و انتقالات شد، در خود دربی یک دقیقه هم به میدان نرفت!

جعفر سلمانی: یک بازیکن کاملا متوسط! او زننده اولین گل فصل استقلال مقابل هوادار بود اما مجیدی فقط و فقط به خاطر اینکه بازیکن دیگری در این پست ندارد، مجبور است به او میدان بدهد. سلمانی مقابل پرسپولیس صحنه خاصی را رقم نزد و در جریان بازی محو شده بود و یک نمایش کاملا معمولی ارائه داد.

رودی ژستد: با کلی سرو صدا و یک رزومه چشمگیر به استقلال آمد اما هنوز یک گل هم برای این تیم نزده و چند فرصت خوب گلزنی را از دست داده است. در برابر پرسپولیس نمایش بدی نداشت و پرتلاش ظاهر شد و در دقایق پایانی روی او یک خطای پنالتی انجام شد که از دید تیم داوری پنهان ماند. به نظر می‌رسد او هنوز نتوانسته خودش را با فوتبال ایران وفق دهد.

روزبه چشمی: همان بازیکنی بود که می‌شناختیم. یک بار با یک تکل به موقع شوت بازیکن پرسپولیس را در داخل محوطه جریمه بلاک کرد و دروازه استقلال را نجات داد و یک بار هم با خطایی واضح عالیشاه را متوقف کرد و خوش‌شانس بود که داور به او کارت زرد نداد. بازی دادن به او همچنان ریسک بزرگی است و هواداران استقلال هر لحظه باید منتظر اخطار گرفتن یا اخراج او باشند.

زبیر نیک‌نفس: بعد از بازی مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، دومین حضور او در ترکیب استقلال همین دربی بود، با این تفاوت که این بار به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. از او هم، نه در بازی مقابل الهلال و نه در دربی چیز خاصی ندیدیم و با این شرایط بعید است تا انتهای فصل بتواند جایی در ترکیب اصلی استقلال پیدا کند.

ابوالفضل جلالی: او هم با کلی حرف و حدیث از سایپا راهی استقلال شد اما مصدوم بود و از لیست کنار گذاشته شد تا جا برای جذب بازیکنان خارجی باز شود. یک نمونه خوب از خریدهای کاملا بی‌هدف و بی‌برنامه و سوال‌برانگیز!

عارف آقاسی: به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش از تیم قهرمان جام حذفی به استقلال پیوست اما آبی‌ها در پست او بازیکن کم ندارند و به نظر می‌رسد خرید او در ابتدای فصل واقعا لزومی نداشت. او در دربی هم به میدان نرفت.

علیرضا رضایی: به شکلی ناگهانی در سه بازی متوالی در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و فقط در یکی از این بازی‌ها گل خورد اما در دربی، مجیدی، سیدحسین حسینی را به او ترجیح داد که به نظر تصمیم عاقلانه‌ای می‌رسید. رضایی یکی از بهترین خریدهای مجیدی در فصل نقل و انتقالات بود.

محمدرضا آزادی: هنوز هم نفهمیدیم چرا استقلال او را جذب کرد. آیا صِرف اینکه بازیکنی جوان است و جایی در فهرست بزرگسالان اشغال نمی‌کند، خرید او را توجیه می‌کند؟ او در این فصل فقط یک بار به دلیل اینکه سازمان لیگ از باز کردن خارجی‌های استقلال جلوگیری کرد، از روی ناچاری در ترکیب قرار گرفت و در دربی هم خبری از او نبود.

کوین یامگا: ستاره یکی دو هفته اول استقلال، در هفته‌های اخیر حسابی هواداران این تیم را ناامید کرده است. البته کیفیت بالایی دارد اما خیلی زود افت کرد و نتوانست درخشش هفته‌های ابتدایی را تکرار کند. در دربی هم جزو معدود بازیکنان خوب استقلال بود.

پرسپولیس
حامد پاکدل: در هفته اول مقابل فولاد به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و گل هم زد اما در سایر بازی‌ها خیلی فرصت بازی پیدا نکرد و در دربی هم در وقت‌های تلف شده به میدان رفت تا هم وقت بازی گرفته شود و هم از فشار حملات استقلال در دقایق پایانی کم کند. همین!

رضا اسدی: بزرگ‌ترین و گران‌ترین بمب نقل و انتقالات در این هفته‌ها آنقدر ضعیف و ناهماهنگ ظاهر شد که به تدریج از ترکیب اصلی پرسپولیس خارج شد. او در سه بازی اخیر کاملا نیمکت‌نشین بوده و حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته است! در دربی هم همینطور!

علی نعمتی: درست است که پرسپولیس در سه بازی اخیر خود گلی دریافت نکرده ‌ اما او در خط دفاع نمایش‌هایی کاملا نامطمئن دارد. در همین دربی، اگر داور خطای مسلم نعمتی روی ژستد را پنالتی اعلام می‌کرد، او تبدیل به مقصر اول شکست احتمالی پرسپولیس در دربی می‌شد‌ اما خوش‎‌شانس بود و از پنالتی و اخراج گریخت.

علیرضا ابراهیمی: او اولین خرید پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات و جانشین اصلی محمدحسین کنعانی‌زادگان بود اما بعد از اینکه در تمرینات توجه یحیی را جلب نکرد و معترض شد، تنبیه شد و چند روزی از شرکت در تمرینات محروم شد. او که ستاره فصل گذشته گل‌گهر بود، در پرسپولیس تبدیل به یک نیمکت‌نشین محض شده ‌ و در دربی هم خبری از او نبود.

کدخبر: ۴۲۹۴۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر