کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۷۳۶۷
تاریخ خبر:

برگشت‌ ‌‌لژیونرهای پرسپولیسی در نیم‌فصل؟

روزنامه هفت صبح | پرسپولیس نیم‌فصل اول لیگ برتر را در رتبه دوم به پایان برد و در جام‌حذفی هم با شکست دادن ذوب‌آهن به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید. با این حال این تیم هنوز در برخی پست‌ها به دنبال تقویت خود است و به شکلی تقریبا تکراری چند لژیونر پرسپولیسی در آستانه بازگشت به این تیم قرار گرفته‌اند. اتفاقی که مشابه آن برای بازیکنانی مثل فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی، مهدی ترابی، وحید امیری و … رخ داده بود.

رامین رضاییان
مدافع راست اسبق پرسپولیس چند سال پیش با برانکو ایوانکوویچ به مشکل خورد و از این تیم جدا شد و از آن زمان تا امروز در تیم‌های اوستند بلژیک، الشحانیه، الدحیل و السیلیه قطر بازی کرده است. او روزهای خوبی را در فوتبال قطر گذرانده اما به دلیل حاشیه‌هایش در خارج از زمین فوتبال، مدتی است که دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شود. رامین چند روز پیش هم قرارداد قرضی‌اش با تیم السیلیه را فسخ کرد و حالا عضو تیم الدحیل است‌ اما تیم متمول قطری چند بازیکن خارجی دارد و در پست رضاییان نیازی به بازیکن ندارد.

به همین دلیل به دنبال فروش یا انتقال قرضی اوست. با جدایی او از السیلیه حالا گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت او به پرسپولیس افزایش یافته است. یحیی گل‌محمدی هم علاقه خود به جذب او را تایید کرده است. پرسپولیس بعد از جدایی رضاییان، سال‌هاست که یک مدافع راست مطمئن در اختیار نداشته و این پست یکی از معضلات همیشگی این تیم بوده است. رضاییان هم تلویحا از علاقه‌اش برای بازگشت به پرسپولیس خبر داده است.

او در آستانه قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، می‌خواهد آخرین شانس‌هایش را برای بازگشت به تیم ملی هم امتحان کند و حضور در پرسپولیس و درخشش در این تیم و فشار رسانه‌ها و هواداران می‌تواند این اتفاق را تسهیل کند اما همه چیز به این علاقه دوطرفه بستگی ندارد. ماجرا اینجاست که رضاییان هنوز بازیکن الدحیل است و جذب او هزینه زیادی برای پرسپولیس در بر خواهد داشت.

شاید روابط نزدیک رامین با مدیران باشگاه قطری بتواند احتمال این انتقال را افزایش دهد. اگر همه چیز روبه‌راه باشد، رضاییان را باید در نیم‌فصل دوم پرسپولیسی بدانیم. اتفاقی که قطعا باعث تقویت پرسپولیس می‌شود و رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر هم جذاب‌تر دنبال خواهد شد. همه اینها البته مشروط به کوتاه آمدن باشگاه الدحیل و راه آمدن این باشگاه با رامین و پرسپولیس است.

احمد نوراللهی
او در دوران اوج محبوبیت از پرسپولیس جدا شد اما جدایی او زیاد به مذاق هواداران خوش نیامد و آنها زیر پست خداحافظی اینستاگرامی نوراللهی از او خواستند همه چیز را به گردن مدیران باشگاه نیندازد و با صداقت اعلام کند که به دنبال پول بیشتر به تیم الاهلی امارات رفته اما در امارات زیاد آب خوش از گلوی نوراللهی پایین نرفته است. او روزهای پرنوسانی را در این تیم متمول پشت سر گذاشته است. در همان چند هفته ابتدایی لیگ امارات، چند بازی ضعیف انجام داد و نیمکت‌نشین شد و حتی خبر رسید که مدیران باشگاه و سرمربی از عملکرد او رضایت ندارند.

اما چند هفته بعد اوضاع بهتر شد. نوراللهی به تدریج وارد ترکیب اصلی شد و یکی دو گل هم برای الاهلی زد. اما اوایل هفته یک شب کابوس‌وار را پشت سر گذاشت. او در جریان باز مقابل الشارجه در جام پادشاهی امارات یک ضربه پنالتی را در جریان بازی از دست داد. این بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و نوراللهی در کمال ناباوری اینجا هم پنالتی خود را خراب کرد و باعث حذف تیمش از این رقابت‌ها شد. بعد از این اتفاق، انتقادها از او به شدت در میان هواداران الاهلی افزایش یافته و بعضی از آنها خواهان کنار گذاشته شدن او شده‌اند.

هواداران پرسپولیس هم از این ماجرا استقبال کرده‌اند. پرسپولیس بعد از جدایی نوراللهی نتوانست جای خالی او را در ترکیب خود پر کند و ضربات زیادی از نبود او در ترکیب خود خورد. با اتفاقی که در بازی با الشارجه رخ داد، نوراللهی به درهای خروجی باشگاه نزدیک شده و بهترین اتفاق برای او و پرسپولیس، یک همکاری دوباره است. این یک معامله دو سر سود است. پرسپولیس نقطه ضعف خود را در پست او برطرف می‌کند و نوراللهی هم در آستانه جام‌جهانی بیشتر بازی می‌کند و شانس حضورش در این مسابقات را از دست نمی‌دهد.

علی علیپور
او این روزها وضعیت فاجعه‌باری در ماریتیمو ندارد. علیپور در فصل اول حضورش در این تیم پرتغالی نتوانست کار خاصی انجام دهد و خیلی زود شایعه احتمال جدایی‌اش از این تیم در رسانه‌ها مطرح شد. در نیم‌فصل اول فقط یک بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و با اینکه بارها به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت، نتوانست گلی بزند اما در نیم‌فصل دوم اوضاع برایش بهتر شد. در هفته بیست و ششم! موفق شد اولین گلش را برای ماریتیمو بزند و در نهایت کارش را با یک گل دیگر و یک پاس گل به پایان برد.

علیپور در این فصل کمی بهتر کار کرده است. او در ۱۸ بازی برای ماریتیمو چهار گل زده و دو پاس گل داده است که اگر چه بهتر از آمار فصل گذشته اوست اما اصلا آمار دندان‌گیری نیست. طبیعی است که با این تعداد گل، باشگاه پرتغالی از عملکرد او راضی نباشد و حتی به دنبال یک جانشین برای او باشد. قاعدتا علمکرد علیپور توجه تیم‌های دیگر را هم به خودش جلب نکرده است. این اتفاق با مصدومیت عیسی آل‌کثیر در پرسپولیس همزمان شده است.

این تیم در حال حاضر فقط مهدی عبدی و حامد پاکدل را در پست مهاجم در اختیار دارد و به دنبال جذب یک مهاجم گلزن است. در شرایط فعلی جذب بازیکن خارجی اصلا آسان نیست اما به خدمت گرفتن علیپور اصلا دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. این بازیکن از دعوت نشدن به تیم ملی هم دلخور است اما بازگشتش به پرسپولیس می‌تواند درهای تیم ملی را به روی او باز کند.

انتقال او به جمع شاگردان یحیی یک انتقال برد-برد است که اصلا دشوار نیست. یک تمایل دوجانبه کافی است تا علیپور به پرسپولیس برگردد. او البته با تیم پرتغالی قرارداد دارد اما عملکرد به شکلی نبوده که مدیران باشگاه با جدایی‌اش مخالفت کنند. کمی اصرار از او و البته پرسپولیس این اتفاق را رقم خواهد زد.

کدخبر: ۴۳۷۳۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر