کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۶۸۱
تاریخ خبر:

بررسی قطعات تازه به بازار آمده ‌موسیقی

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | قدیم‌ترها اینطور بود که شما اگر یک سایت دانلود و پخش را بازمی‌کردید از تک‌تک قطعاتی که در روزهای اخیر منتشر شده بود با خبر می‌شدید،اما این روزها داستان کمی فرق می‌کند. هر ناشر یا خواننده‌ای با یک‌سری از سایت‌ها سر لج افتاده و با یک‌سری دیگر روابط خوبی دارند.

برای همین شما اگر بخواهید از قطعات منتشر شده مثلا یک هفته اخیر خبردار شوید باید حداقل در سه چهار سایت سرک بکشید.تازه خیلی‌ها هم هستند که کلا سایت‌ها را بی‌خیال شده‌اند و در پلتفرم‌های جهانی کار خود را منتشر می‌کنند. بگذریم. این هفته پیشخوان سایت‌ها تقریبا پر است و دلیلش هم شاید فرارسیدن ماه رمضان باشد.ماه رمضان معمولا یکی از پر‌بارترین ماه‌های موسیقی ایران است.

اگرچه اکثر قطعات منتشر شده در این ماه مربوط به تیتراژ سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی می‌شود که خود این هم کم نیست.اما بدون در نظر گرفتن اینها معمولا در این ماه مارکت به تکاپو می‌افتد و کمی فعال می‌شود. یکی از قدیمی‌های موسیقی پاپ این هفته بعد از مدت‌ها قطعه جدیدش را به بازار فرستاده.

مهدی مقدم یکی از خواننده‌هایی است که با وجود توانایی‌های بالایش در خواندن و قطعات هیت زیادی که داشته، مارکت هیچوقت به او رحم نکرد. داستان مقدم و بد شانسی‌هایش در بازار موسیقی سر دراز دارد که شاید یک روز به آن هم پرداختیم اما فعلا قطعه جدیدش به نام «کاترینا» را بشنوید. این قطعه چیزی بیشتر از یک قطعه شاد است و شاید درست‌تر باشد اگر بگوییم که «کاترینا» یک قطعه شاد پلاس است.

هنگام پلی کردن این کار همه چیز را فراموش کنید و تمام قضاوت‌هایتان در موسیقی را کنار بگذارید. حمید حامی یکی دیگر از خواننده‌های قدیمی است که این هفته قطعه جدید دارد.قطعه‌ای به‌نام «ترانه ایران» که مشخص است درباره ایران خوانده شده. تفاوت این قطعه با بسیاری از قطعاتی که با محوریت ایران خوانده می‌شود در این است که رو نیست و شاعرانگی را در ترانه‌اش حس می‌کنید.

ترانه‌ای که حسین غیاثی سروده و با بردن این نام کنار حامی مشخص می‌شود که باید چه توقعی از این ترک داشت.تنظیم این کار هم برعهده سعید رضایی بوده،تنظیم‌کننده‌ای که در یکی دو سال اخیر خیلی نرم در مارکت خزیده و بدون اینکه سروصدایی به پا کند با طیف وسیعی از خواننده‌های صاحب‌‌نام قطعات موفقی کار کرده و جالب اینجاست که قطعاتی که تنظیم می‌کند محدود به یکی دو سبک و استایل نمی‌شود و تقریبا در هر ژانری کار موفق دارد.

حجت اشرف‌زاده هم کاری با نام «زیبای منی» با آهنگسازی خودش و ترانه زیبای احمد امیر خلیلی منتشر کرده که در بین ترک‌های حداقل دو سه ماه اخیر برجسته‌تر به چشم می‌آید. کاری کوتاه و موجز که تاثیرش را از همان لحظه اول بر مخاطب می‌گذارد. پیشنهاد می‌کنم این قطعه را با حال خوبتان بشنوید.

اما از هرچه بگذریم سخن همایون خوش‌تر است. بله، قطعه «هوای زمزمه‌هایت» از همایون شجریان که مربوط به سریال «می‌خواهم زنده بمانم » این هفته منتشر شد که بین قطعات تازه منتشر شده از جهت میزان دانلود و خیلی چیزهای دیگر سرآمد شد. آهنگساز کار غلامرضا صادقی است و شعرای این قطعه هم حسین منزوی و ه الف سایه.

همایون در این اثر به قلمی می‌ماند که نستعلیق می‌کشد و رد قلمش را روی دل مخاطبانش می‌گذارد. این قطعه را تحت هیچ عنوانی از دست ندهید و حتما هم در شرایط آرامی آن را گوش کنید. از آن قطعاتی است که فوکوس می‌کشد و حتما باید روی آن تمرکز داشته باشید.
همانطور که گفتیم آهنگ‌های زیادی در این هفته به بازار آمده و نمی‌توان به همه آنها پرداخت.

نکته‌ای که جالب توجه است اسامی قطعات است که این روزها با بی‌سلیقگی تمام انتخاب می‌شوند. مثلا قطعه جدید محسن ابراهیم‌زاده که خواننده خوش صدایی هم هست با نام «عشقم عاشقتم» منتشر شده. یا مثلا قطعه امین بانی که او هم خواننده خوش صدایی است با نام «رویای من». قطعات دیگری هم این هفته با این نام‌ها منتشر شده «جز تو»، «حال منو برگردون»، «حال آروم» و… واقعا سخت نیست اگر کمی برای نام آهنگی که می‌خوانیم هم زمان بگذاریم و کمی از کلیشه‌ها فاصله بگیریم.

کدخبر: ۳۸۴۶۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر