کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۶۸۲
تاریخ خبر:

بررسی عملکرد مریم مومن در مسابقه «چیدمانه»

بررسی عملکرد مریم مومن در مسابقه «چیدمانه»

روزنامه هفت صبح،‌ احمد رنجبر| پخش مسابقه «چیدمانه» در پلتفرم تماشاخونه و نماوا با اجرای لیلا اوتادی شروع شد. بعد از چند قسمت مریم مومن جای او را گرفت تا این‌گونه اجرا را نیز به تجربیات خود اضافه کند. به مناسبت پخش سری نخست «چیدمانه» عملکرد این بازیگر و کارنامه او را واکاوی کرده‌ایم.

‌مورد اول| اجرای چیدمانه
در چند نوبت درباره «چیدمانه» نوشتیم و همین‌قدر اشاره کفایت می‌کند که مسابقه‌ای بود با موضوع طراحی دکور. در هر قسمت دو چهره آشنا در چالش‌های مختلف حضور می‌یافتند و به امتیاز می‌رسیدند تا بر اساس آن یک خانه را چیدمان کنند. مسابقه بخش دیگری هم داشت و آن گپ‌وگفت مجری با مهمان‌ها است.

برای بررسی عملکرد مریم مومن باید به این بخش بیشتر دقت کرد. او سوالات طراحی شده و نیز پرسش‌های خود را می‌پرسید؛ البته نه به شکل خشک و رسمی و نه خیلی راحت. مومن اندازه را رعایت می‌کرد و در ضمن بر واژه‌ها به‌عنوان یک ویژگی مهم اجرا احاطه داشت. آیا می‌توان او را یک مجری ششدانگ دانست؟ نه!

مومن برای چهره شدن در این حوزه به صبر و تلاش بیشتر نیاز دارد؛ اگر واقعا بخواهد این کار را ادامه دهد. بخش مهم دیگر او، مصاف با مجتبی شفیعی، کمدین «چیدمانه» بود که هر بار در هیبتی متفاوت علاقه خود به مجری را نشان می‌داد. این «پلن» با لیلا اوتادی هم اجرا می‌شد اما واکنش رندانه، جواب‌های سریع و استفاده درست از چهره و بیان مریم مومن به‌مراتب بهتر بود و بخش طنز مسابقه را بالاتر می‌برد. مهم‌ترین سوالی که شکل گرفت این است: پس چرا مومن در بازیگری صاحب جایگاهی بهتر نشده است؟

مورد دوم| گام بلند اول
آن‌طور که خودش گفته از کودکی به بازیگری علاقه‌مند بوده و در دوران دانشجویی کار تئاتر کرده است. اتفاق مهم سال 96 رقم خورد که عزیز‌الله حمید‌نژاد او را برای سریال «بانوی عمارت» دعوت کرد. مریم مومن بهره لازم از این سریال عاشقانه قجری و نقش بانو فخر‌الزمان را برد و طعم شیرین موفقیت را چشید.

مورد سوم| ادامه بازیگری
در حالی‌که انتظار می‌رفت، بعد از «بانوی عمارت» شاهد سریال‌ها و نقش‌های ویژه از مومن باشیم، او را در مجموعه‌های تلویزیونی ناموفق دیدیم. آثاری مثل «سرزده»، «همبازی» و «دردسرهای شیرین» چیزی به کارنامه‌اش اضافه نکردند و اصلا نقش‌ها فاقد ظرفیت برای بروز و ظهور بودند.

خود او 26 شهریور امسال در مصاحبه با ایرنا صادقانه اعتراف کرد که: «نقش‌های زیادی به من پیشنهاد می‌شود ولی چیزی که باید باشد نیست. بعد از سریال «بانوی عمارت» هرکسی هم که جای من باشد، انتظار یک اتفاق و یک نقش ویژه‌ای دارد که متاسفانه پیشنهادها آن‌قدر خوب و جذاب نبوده است.» سریال تلویزیونی «رویان» تازه‌ترین تجربه بازیگری مومن است که خبر ساخت آن به‌تازگی منتشر شده و حمیرا ریاضی، نیلوفر کوخانی، جواد قامتی و رویا جاویدنیا دیگر بازیگرانش هستند. آیا «رویان» اتفاقی مهم برای مومن به همراه خواهد داشت یا اثری است شبیه قبلی‌ها؟

مورد چهارم| تجربه خانگی
سال پیش سریال کمدی «جادوگر» منتشر شد و مخاطبان اولین تجربه خانگی مریم مومن را به تماشا نشستند. او در این سریال نقش دختری به‌نام پری را داشت که برای رسیدن به پول زیاد نقشه می‌کشید و با دو مرد کلاش (با بازی احمد مهران‌فر و جواد رضویان) همراه شد. «جادوگر» را بدون نگاه سختگیرانه می‌شد دید و لبخندی زد. جالب آن‌که بازی مومن و ویژگی‌های کاراکتر جزو امتیازات سریال بود و نشان داد او استعداد کمدی هم دارد. آیا بار دیگر تجربه مشابه را تکرار خواهد کرد.

مورد پنجم| سایه مافیا
چند روز پیش در مصاحبه‌ای اقرار کرد اگر نیاز مالی نبود، مسابقات مافیایی را قبول نمی‌کرد. مگر حضور در رئالیتی‌شوها و گیم‌شوها و دیگر برنامه‌های مختلف خانگی که مومن پای ثابت آن‌ها است، ایرادی دارد؟ طبعا بازیگر باید آدابی را رعایت کند و برای حضور در محافل اندازه نگه دارد.

اما خود بهتر می‌دانید که مسابقات مافیایی به کام خانم مومن بوده و گزاف نیست اگر بگوییم همپای «بانوی عمارت» شهرت و محبوبیتش را به همراه داشته. او در این مسابقه استعدادش در بازی مافیا را نشان داد و به دلیل اکت و رفتار خاص، مثل فریادها، حرص و جوش‌ها و هر آنچه ملزومات این بازی است، مورد توجه قرار گرفت. خیلی‌ها از این موقعیت بهره نبردند اما مومن چرا. باز هم در حین تماشای او در مسابقه مافیا از خود می‌پرسیدیم بازیگری با این حجم از توانایی در کنش و واکنش، چرا موقعیتی ویژه در بازیگری به‌دست نیاورده است؟

کدخبر: ۵۴۸۶۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر