کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۳۴۸۹
تاریخ خبر:

بررسی سه پرونده خودکشی با سه موضوع متفاوت

از ماجرای خودکشی پدری که سال گذشته دختر هفت ساله‌اش را به قتل رساند تا ماجرای حلق‌آویز کردن یک کارگر حراستی در میدان نفتی توسط خودش و سومین مورد دختر ۱۶ ساله‌ای که در پرند از ساختمان به پایین پرید، ‌ در این گزارش بررسی شده است.

*** خودکشی کارگر میدان نفتی
مرگ یک کارگر حراستی در میدان نفتی یادآوران گمانه‌زنی‌های فراوانی به همراه داشته است و هنوز ابعاد این ماجرا به صورت کامل مشخص نیست. مرحوم عمران روشنی مقدم از کارکنان شرکت پیمانکاری مؤسسه «نظم آفرینان ایمان» که در زمینه حراست و نگهبانی فعالیت می‌کرد، روز چهارشنبه ٢١ خردادماه در محدوده چاه نفتی شماره ۱۹ در میدان نفتی یادآوران خود را به دار آویخت.

از همان ابتدا اخبار حول این محور می‌چرخید که این کارگر به علت دریافت نکردن حقوق خود اقدام به این کار کرده است اما شرکت پیمانکار و شرکت اصلی فعال در میدان نفتی یادآوران یعنی شرکت نفتی متن پس از بررسی‌های خود اعلام کردند که به‌هیچ‌وجه چنین موضوعی که عمران محمدی پژوه به دلیل عدم دریافت حقوق خود دست به این کار زده است، صحت ندارد.چندی بعد اعلام شد که این کارگر درخواست مساعده ۵۰۰ هزار تومانی کرده است و بعد از عدم دریافت این مبلغ اقدام به خودکشی کرده است در حالی که شرکت پیمانکار اعلام کرد که نه به صورت کتبی و نه به صورت شفاهی چنین درخواستی به دست آنان نرسیده است.

برخی گمانه‌زنی‌ها هم اعلام می‌کند که این کارگر مشکلات خصوصی داشته است در حالی که برخی کاربران فضای مجازی قطع شدن برخی مزایای عمران محمدی را علت این کار می‌دانند.نکته مهمی که ادعای درخواست مساعده ۵۰۰ هزار تومانی این کارگر را تقویت می‌کند این است که او از ابتدای سال به علت مشکلاتی بر سر کار خود حاضر نبوده و بعد از ۲۱ روز به محل کار مراجعه کرده و مشغول به کار شده است.

ضمن اینکه شرکت تائید کرده که حقوق اردیبهشت‌ماه این کارگر را هنوز پرداخت نکرده است؛ یعنی این کارگر از ابتدای امسال تاکنون هیچ دریافتی نداشته و برای تأمین مخارج خود قطعاً به مساعده نیاز داشته است.اگر چه مؤسسه «نظم‌آفرینان ایمان» که نیروی انسانی نگهبانی و حراست از محدوده چاه شماره ۱۹ میدان نفتی یادآوران را تأمین می‌کند تاکید می‌کند این فرد حقوق و معوقات خود را دریافت کرده است درعین‌حال ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت:

دلیل خودکشی کارگر یک شرکت پیمانکاری نفت در محدوده شهرستان هویزه، بر اساس تحقیقات به عمل آمده، برخلاف آنچه دریافت نکردن حقوق معوقه گفته شده نبوده است.اگرچه برخی همکارانش می‌گویند از قبل سال دریافت حقوق در کار نبوده و فعلا وزیر نفت، بیژن زنگنه به طور شخصی پیگیر این ماجرا است.

*** مرگ دختر ۱۶ ساله در پرند
فاطمه ۱۶ ساله در پرند با سقوط از طبقه یازدهم ساختمان و در سناریوی معمایی به کام مرگ فرو رفت. روز دوم خرداد ماه سال جاری سناریوی سقوط مرگبار دختر ۱۶ ساله‌ای به نام فاطمه از طبقه ۱۱ ساختمانی در مجتمع مسکونی پرند به پلیس مخابره شد.خیلی زود تیمی‌های پلیسی در محل حاضر شدند و عوامل اورژانس در محل مرگ فاطمه ۱۶ ساله را تایید کردند و تحقیقات پلیسی آغاز شد.

با اعلام مرگ فاطمه ۱۶ ساله در پرند اخباری در فضای مجازی از این پرونده مخابره شد مبنی بر آن که فاطمه به دست پسر عموی ناتنی پدرش و در برابر چشمان خواهر و مادرش از طبقه یازدهم به پایین پرت شده است و پسر عموی ناتنی پدر فاطمه پس از دستگیری از زندان آزاد شده است.

سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی غرب استان تهران در خصوص این پرونده گفت: فاطمه در مجتمع مسکونی پرند در کنار خانواده‌اش زندگی می‌کرده و پدرش در زندان به سر می‌برد و در گزارش اولیه آمده است که با توجه به اینکه پدر فاطمه در زندان است پسر‌عموی ناتنی پدر برای حمایت و سرکشی ماموریت دارد تا به خانواده فاطمه کمک کند و در غیاب پدر کارهای آنها را انجام دهد.

پسرعموی ناتنی پدر فاطمه نامزد دارد و در این رفت و آمدها گویا فاطمه ۱۶ ساله دلباخته وی شده است و از این جوان خواستگاری کرده و از وی خواسته تا با هم ازدواج کنند که این فرد با توجه به این‌که متاهل است به فاطمه اعلام کرده این رفت و آمدها به خاطر حمایت از پدرش بوده تا از زندان آزاد شود.سرهنگ سرپناه ادامه داد: در گزارش اولیه پرونده مشخص شده که فاطمه پس از شنیدن جواب منفی از این فرد،‌ تصمیم به خودکشی گرفته و خود را از طبقه یازدهم ساختمان به پایین پرت کرده است.

معاون اجتماعی فرماندهی غرب استان تهران گفت: در خصوص اینکه پسر عموی ناتنی پدر، ‌اقدام به پرت کردن فاطمه کرده است تحقیقات ادامه دارد و رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران قرار گرفته است و پس از تکمیل شدن تحقیقات خبر تکمیلی در خصوص خودکشی یا قتل فاطمه ۱۶ ساله اعلام خواهد شد.اما تا این لحظه گزارش مبنی بر خودکشی فاطمه است و خانواده‌اش هم مطلبی مبنی بر این که دخترشان کشته شده نگفته‌اند.

*** خودکشی پدر پارمین هفت ساله
ساعت یک بامداد روز پنجشنبه ۲۰ تیر ماه ۹۸ فوت یک کودک هفت ساله در بیمارستان شهر جم به پلیس گزارش شد. با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی فردی به هویت محمود با معرفی خود به عنوان پدر دختر فوت شده گفت: پارمین را به اندازه تمام دنیا دوست داشتم. ساعت ۸ شب بیرون آمدیم تا برایش مرغ مینا بخرم، یک ساعت بعد او را در بغلم خفه کردم تا از این دنیا آزاد و به بهشت برود. پدر با انگیزه عجیب و مرموزی، دختر ٧ساله خود را خفه کرد.

این مرد بعد از این‌که دخترش را به بهانه خرید مرغ مینا به بیرون از خانه برد، او را در بغل خود خفه کرد، تا دخترش را به بهشت بفرستد. این تنها دلیلی بود که پدر قاتل درباره این جنایت به پلیس اعلام کرد. در آن زمان حجت‌الاسلام روح‌الله فروغی‌فر دادستان جم گفت: پدری در شهرستان جم، دخترش را خفه کرد و گفت با این کار خواسته دخترش وارد بهشت شود. پس از این اتفاق، شایعاتی وجود داشت که این مرد معتاد بوده است اما وی معتاد نبوده و مشروبات الکلی هم مصرف نکرده بوده است.

قاتل فردی سالم و تحصیل کرده در رشته مهندسی است که به عنوان نیروی رسمی با ۱۵ سال سابقه کار در یکی از پتروشیمی‌های عسلویه مشغول فعالیت است.همچنین این قاتل از خانواده‌ای مشهور در گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد است که بیشتر اعضای خانواده وی هم تحصیلکرده‌اند.اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و شاهین صمدپور، خبرنگار مستقل در صفحه رسمی‌اش از خودکشی این پدر خبر می‌دهد.

محمود، فردی که دخترش را خفه کرده بوده به گفته همکارانش انسانی آرام و مهربان بوده و گاهی که خبر آزار و اذیت کودکان در روزنامه‌‌ها را می‌خوانده به همکارانش می‌گفته ممکن است روزی چنین بلایی سر دختر من هم بیاید؟! اما روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه، اعلام شد محمود چند روز قبل از سال ۹۹ با قرار وثیقه آزاد شده بوده و خودش را می‌کشد. علت قتل پارمین هفت ساله توسط پدرش هیچگاه مشخص نشد.

کدخبر: ۳۳۳۴۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر