کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۹۸۵
تاریخ خبر:

برانکو منتفی شد؛ دایی در نزدیکی تیم ملی

روزنامه هفت صبح | در شرایطی که بعد از فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس، این سرمربی کروات به دلیل آشنایی با فوتبال ایران و نتایج مثبت در دوران حضور در پرسپولیس، بیشترین شانس را در بین گزینه‌ها داشت، با پایان کار تاج در فدراسیون، این پروژه به سمت دیگری هدایت شده و عملا با حرف‌های روز چهارشنبه هیات رئیسه ‌ مشخص شد که برانکو جایی در آینده تیم ملی نخواهد داشت.

علت اصلی برهم خوردن توافق‌های اولیه که میان تاج و برانکو برقرار شده بود، درخواست سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس برای حل پرونده پرسپولیس پیش از بازگشت او به ایران است. برانکو اینطور استدلال می‌کرد که اگر تا قبل از حضور در ایران، تکلیف این پرونده مشخص نشود، در صورت انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی، باید از خیر دستمزد یک سال گذشته بگذرد.

چرا که نمی‌تواند به عنوان عضوی از فوتبال ایران، پرونده پرسپولیس را پیش ببرد. با این حال مذاکرات بین طرفین باتوجه به دستمزد درخواستی برانکو برای دوره حضور وی در تیم ملی، با درنظر داشتن شرایط اقتصادی فعلی ایران، پیش نرفت تا او و فدراسیون همزمان به این نتیجه برسند که باید در مسیر دیگری گام بردارند.

البته هنوز کسی رسما پایان پروژه برانکو و تیم ملی را اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد فرصت کوتاهی که می‌شد از آن برای همکاری مجدد استفاده کرد به سر آمده و کشتی‌بان را سیاستی دگر آمده است. سیاستی که نگاه آن به بازار داخلی و استفاده از مربیان داخلی دارد. از نگاه مدیران فدراسیون، تعامل مالی با مربیان داخلی آسان‌تر است و باتوجه به مشکلات پیش آمده با استراماچونی، کالدرون، ویلموتس و… و کمبود منابع ارزی در ایران، بهتر است دیگر ریسک مالی صورت نگیرد.

بنابراین فعلا نامزدهای اصلی سرمربیگری تیم ملی، شامل علی دایی، یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی هستند. باتوجه به وضعیت خاص تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در دور اول، باید دید که در نهایت این تصمیم جدید کِی گرفته خواهد شد و کدام مربی هدایت تیم ملی را در دست می‌گیرد.

در مجموع و با اتفاقات رخ داده، حالا باید باشگاه پرسپولیس نیز روی پرونده مالی خود با برانکو ایوانکوویچ، نظر ویژه‌ای داشته باشد و به سرعت عملیات حل آن را آغاز کنند. چرا که ممکن است با این لغو توافق، اخطارهای فیفا هرچه سریع‌تر از راه برسند و جریمه‌هایی سنگین را پیش روی پرسپولیس قرار بدهند.

*** مذاکره با دایی در هتل المپیک
در شرایطی که خروجی روز چهارشنبه جلسه هیات رئیسه به انتخاب یک سرمربی ایرانی برای تیم ملی و جانشینی مارک ویلموتس منتهی شد و در این میان از سه گزینه علی دایی، یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی یاد شده است، مذاکره با سرمربی سابق تیم ملی از ظهر روز پنجشنبه در هتل المپیک در حال انجام بود.

علی دایی که پیش از این نیز هدایت تیم ملی را عهده‌دار بود، اکنون به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی بازگشت به این پست، ضمن ارائه برنامه، مذاکره خود با مسئولان فدراسیون را دنبال می‌کند.برخی حاضران در هتل المپیک از حضور این چهره صاحب نام در هتل المپیک در عصر پنجشنبه خبر دادند و گفته می‌شود او با مسئولان فدراسیون در این زمینه جلسه‌ای در پیش خواهد داشت ‌باید منتظر خروجی آن بود.

علی دایی که در کارنامه مربیگری‌اش حضور در تیم‌های پرسپولیس،نفت تهران، صبای قم، سایپا و … دیده می‌شود پیش از این سابقه حضور در تیم ملی را نیز در کارنامه داشته است و چندی پیش نیز مذاکره خود با ذوب‌آهن برای حضور در این تیم را نیز نیمه کاره رها کرد تا شایعه پیشنهاد نیمکت تیم ملی به او جدی‌تر شود. در این زمینه گفته می‌شود علی دایی چهارشنبه شب نیز طی جلسه‌ای با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، در محل فدراسیون حضور یافته و برنامه خود را برای قبول سمت سرمربیگری تیم ملی ارائه داده است.

کدخبر: ۳۰۲۹۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر