کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۱۰۳
تاریخ خبر:

برادرکشی در اهواز؛ در خوزستان چه خبر است؟!

روزنامه هفت صبح | باید بگوییم در خوزستان چه خبر است و این قتل‌ها و این کشت و کشتاری که با سلاح جنگی چه در نزاع طایفه‌ای و اختلاف خانوادگی و چه در نزاع اراذل و اوباش رخ می‌دهد عجیب است. یکی از فعالین منطقه خوزستان به هفت‌صبح می‌گوید بی‌اغراق نزدیک ۲۰نفر در این دو هفته در خوزستان به دلیل نزاع و اختلافات به قتل رسیده‌اند و قربانی عصبیت و خشم شده‌اند.

آخرین قتل دسته‌جمعی و خانوادگی هم به حوالی ساعت دو نیمه‌شب دوشنبه ۲۲ شهریورماه بازمی‌گردد که چند برادر به خانه برادر پنجمی رفته و برادرشان را به همراه اعضای خانواده به رگبار بسته‌اند و در این میان فقط یکی از دخترهای برادر جان سالم به در برده و فعلا مجروح در بیمارستان بستری است.

سرهنگ محسن دالوند در بیان جزئیات خبر اظهار داشت: «حوالی ساعت ۲ بامداد دوشنبه درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل چهار عضو یک خانواده در یکی از مناطق شهرستان اهواز، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی‌های ماموران پلیس مشخص شد چهار برادر پس از ورود به منزل برادر پنجم او را به رگبار بسته‌اند. در این تیراندازی برادر، زن برادر و ۲ برادرزاده‌های مهاجمان به قتل رسیده و یک برادرزاده هم زخمی به بیمارستان منتقل شد.»

سرهنگ دالوند افزود: «فرد مجروح از ناحیه فک مورد اصابت گلوله قرار گرفته که بعد از عمل جراحی ظاهرا حالش مساعد است.» فرمانده انتظامی شهرستان اهواز با بیان اینکه دستورات ویژه جهت دستگیری قاتلان صادر شد، تصریح کرد: «اختلاف خانوادگی علت این حادثه بوده است.» اگرچه این حادثه در منطقه گل‌دشت اهواز رخ داده است، منطقه‌ای که دارای فقر و مشکلات زیادی است. این افراد برای طایفه دهمیان اهواز بودند و علت این اختلاف برخی مشکلات درونی خانواده و اخلاقی عنوان شده اما هنوز هیچ منبع رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

چندین کشته در خوزستان در دو هفته اخیر
اما یکی از فعالان خوزستان درباره این حادثه و وفور اسلحه جنگی در بین مردم به هفت‌صبح می‌گوید:« اسلحه جنگی نسبت به اسلحه شکاری از کشندگی بیشتری برخوردار است و بعد از جنگ سلاح جنگی بی‌شماری در بین مردم این منطقه باقی مانده است که در حین درگیری و نزاع به سراغ آن می‌روند.

در این هفته دو کشته در خرمشهر به دلیل درگیری طایفه‌ای، یک دختر ۱۲ ساله در ایذه اهواز به دلیل نزاع اراذل و سه نفر هم در اهواز به دلیل اختلافات کشته شده‌اند.» در همین رابطه فرمانده انتظامی خرمشهر با اشاره به کشته شدن دو نفر در درگیری‌های طایفه‌ای، گفت:« ماموران پلیس تعداد ۲۰ نفر دیگر از افراد شرکت کننده در این نزاع دسته جمعی را دستگیر کردند.» سرهنگ فرشاد کاظمی اظهار کرد: «در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در خصوص وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی و تیراندازی بین دو طایفه در این شهرستان ماموران انتظامی به محل نزاع اعزام شدند.»

وی با تاکید بر اینکه دو نفر در این درگیری به قتل رسیدند، عنوان کرد: «با حضور ماموران پلیس در محل درگیری و با هماهنگی مقام قضایی ابتدا دو نفر از عاملان اصلی قتل دستگیر و اسلحه شکاری به‌کار رفته در نزاع کشف شد.» فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: «ماموران پلیس تعداد ۲۰ نفر دیگر از افراد شرکت کننده در این نزاع دسته جمعی را دستگیر کردند. کاظمی بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.»

کدخبر: ۴۱۴۱۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر