کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۴۵۹۹
تاریخ خبر:

با اینستاگرام چه می‌خواهید بکنید؟

روزنامه هفت صبح، ساعد برقی | ‌همه از لایو پسر ۱۴ساله با خانم مینا.ن دل‌آزرده و عصبانی هستیم، اما این اتفاق ربطی به اینستاگرام ندارد. هر پیام‌رسان و هر شبکه فضای مجازی می‌تواند چنین امکانات موحشی را در کنار فرصت‌های شغلی و ارتباطی فراهم کند. آیا نظام می‌خواهد کلا شبکه‌های اجتماعی را ببندد؟ امکانش هست؟‌

در دنیای گوشی‌های هوشمند آیا راه‌حل بستن شبکه‌های اجتماعی است؟ ‌اینستاگرام بیش از ۴۰میلیون ایرانی را در خود جای داده است، اما اگر آن را ببندیم و یک شبکه اجتماعی ایرانی هم به‌جایش بگذاریم باز هم فرقی نمی‌کند. ایمنی گله‌ای وجود ندارد! بالاخره بعد از یک سال، دو سال، سه سال شبکه‌های اجتماعی، حتی داخلی‌ها مجبورند امکاناتی مثل لایو را برای مخاطبانشان مهیا کنند.

می‌شود مقاومت کرد؟‌ می‌شود دنیایی را فرض کرد که در ایران ۴۰میلیون مخاطب با گوشی‌های همراه در دست فقط به ردوبدل کردن اس‌ام‌اس مشغول باشند؟ می‌دانم که اینستاگرام محتوای آزارنده و ضدتربیتی فراوانی دارد، اما در یک شبکه اجتماعی داخلی هم به تدریج سروکله این محتویات پیدا خواهند شد.

اگر از لایو پسر ۱۴ساله و مینا خانم به‌حق عصبانی هستید به این بیندیشید که تعطیل کردن اینستاگرام به‌جز لطمه به بیزینس‌های خانگی، آن هم در دوران تحریم‌ها و شرکت‌های ارتباطی که گاه تا ۷۰درصد پهنای باند خود را به اینستاگرام اختصاص می‌دهند،‌ به‌هیچ‌وجه تضمینی نمی‌دهد که مخاطبان شبکه‌های اجتماعی دیگر از اینگونه پلشتی‌ها در امان باشند و آن‌وقت مجبورید کلا شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنید که آن چالش سختی را به وجود خواهد آورد.

کدخبر: ۳۶۴۵۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر