کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۱۸۹
تاریخ خبر:

بگویید خداحافظ و هواداران‌تان را خوشحال کنید!

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | این روزها زمزمه‌های جدایی چند ستاره از دو تیم پرسپولیس و استقلال شنیده می‌شود. ستاره‌هایی که رفتن آنها قطعا به تضعیف این دو تیم منجر خواهد شد و هواداران اصلا دوست ندارند چنین اتفاقی بیفتد. برعکس بازیکنانی هستند که در این تیم انتظارات را برآورده نکرده‌اند و اگر احیانا پیشنهادی هم داشته باشند، هواداران از جدایی آنها استقبال خواهند کرد. در این مطلب به تعدادی از این بازیکنان در هر دو تیم اشاره می‌کنیم.

*** استقلالی‌ها
* علی دشتی: او در ابتدای فصل از سایپا به استقلال آمد. فصل گذشته با لباس سایپا یک سوپرگل به استقلال زده بود و یک فصل قبل‌تر هم گلی مشابه با پیراهن پارس‌جنوبی جم به استقلال زده بود. همین درخشش‌ها در مقابل استقلال باعث شد تا آبی‌ها به دنبال جذب او باشند و در ابتدای فصل او را به خدمت بگیرند. دشتی در تمرینات پیش‌فصل نمایش خوبی داشت و یکی از بهترین‌های استقلال بود اما بازی‌های لیگ برتر که شروع شد خبری از آن دشتی آماده و تکنیکی نبود.

او چند بازی بد انجام داد و مدتی بعد هم مصدوم شد. در ادامه با مدیران باشگاه بر سر مطالباتش به مشکل خورد و یکی دو مصاحبه اعتراضی انجام داد و حتی برای مدتی از تمرینات کنار گذاشته شد. با این حال آن ماجرا هم به پایان رسید و دشتی به تمرینات برگشت و در چند بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت اما همچنان هیچ اثری از آن بازیکن تکنیکی سایپا و پارس‌جنوبی در استقلال دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد اگر قرار باشد هواداران درباره ‌ ماندن و رفتن او نظر بدهند، گزینه رفتن خیلی بیشتر از ماندن رای خواهد آورد!

* مرتضی تبریزی: درباره او چه می‌شود گفت؟ تبریزی دومین فصل حضورش را در استقلال پشت سر می‌گذارد و تقریبا تمام این مدت مثل یک کابوس گذشته است. او در اولین بازی‌اش برای استقلال مقابل تراکتورسازی گل زد تا هواداران را امیدوار کند اما حالا که نزدیک به دو فصل از حضور او در استقلال می‌گذرد و تعداد گل‌های او هنوز دو رقمی نشده است! آن هم در حالی که نزدیک به ۴۰ بازی در استقلال انجام داده است. این آمار برای مهاجمی که نزدیک به چهار میلیارد هزینه روی دست باشگاه گذاشته، چیزی فراتر از فاجعه به شمار می‌رود. او در این مدت یکی دو حاشیه هم داشته.

از جمله لگد زدن به کلمن پس از تعویض در بازی مقابل ذوب‌آهن در اصفهان و از دست دادن پنالتی در بازی جام حذفی مقابل گل‌ریحان البرز که منجر به گریه او هم شد. عملکرد او را مقایسه کنید با امیر ارسلان مطهری که در هشت بازی برای استقلال شش گل زده است! اوضاع تبریزی قبل از تعطیلی لیگ آنقدر بد بود که مجیدی حتی زکریا مرادی جوان را هم به او ترجیح می‌داد و به نظر می‌رسد او باید در پایان این فصل از استقلال برود. البته اگر پیشنهادی داشته باشد!

* سیاوش یزدانی: او به دلیل درگیری‌هایی که با هواداران پرسپولیس داشت، با سر و صدای زیادی به استقلال آمد. همان بازی اول را به دلیل محرومیت ناشی از مصاحبه جنجالی‌اش علیه هواداران پرسپولیس از دست داد. در سومین بازی‌اش مقابل پرسپولیس به دلیل درگیری با بازیکنان این تیم از دو بازی محروم شد. بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت، در بازی با تراکتور در تبریز به میدان رفت و پراشتباه‌ترین بازیکن استقلال بود! بعد از مدتی در بازی مقابل سپاهان در اصفهان مصدوم شد و چند بازی استقلال را از دست داد و این بازی آخرین حضور او در استقلال در لیگ نوزدهم بود.

استقلال با یزدانی فقط یک کلین‌شیت در برابر صنعت نفت آبادان ثبت کرده و در سایر بازی‌هایی که این مدافع در ترکیب استقلال حضور داشته، دروازه این تیم بازی شده است. البته بازیکنی مثل محمد دانشگر هم هست که اشتباهات زیادی دارد اما او حداقل شم گلزنی دارد و چند بار برای تیم گل زده است، درست برعکس یزدانی که حتی یک گل هم نزده! با این شرایط اگر قرار باشد هواداران استقلال به جدایی یکی از مدافعان‌شان در پایان فصل رای دهند، یزدانی قطعا بیشترین رای را خواهد آورد.

*** پرسپولیسی‌ها
* مهدی شیری: پرسپولیس شیری را در روزهایی که با حکم فیفا از خرید بازیکن محروم بود جذب کرد، احتمالا برای روز مبادا! شیری در نفت و پیکان یک مدافع راست معمولی نشان داده بود و شاید خودش هم فکر نمی‌کرد روزی مدافع راست ثابت پرسپولیس شود اما گلی که با پیراهن پیکان و با خوش‌شانسی از روی یک ضربه ایستگاهی به پرسپولیس زد کار خودش را کرد و مدتی بعد او به این تیم پیوست. خوش‌شانسی او در پرسپولیس هم ادامه داشت و او بدون حتی یک رقیب معمولی تبدیل به دفاع راست فیکس این تیم شد.

شیری تا امروز نزدیک به ۴۰ بازی برای پرسپولیس انجام داده و نکته عجیب اینکه حتی یک پاس گل هم در کارنامه او دیده نمی‌شود. این برای یک مدافع راست که فیکس بازی می‌کند و تیمش هم نمایش‌هایی هجومی دارد، یک نمره منفی بزرگ به شمار می‌رود. کیفیت او با مدافعان راستی مثل وریا غفوری یا محمد ایرانپوریان که نه، حتی با مدافعانی مثل صادق محرمی و حتی حسین ماهینی هم قابل مقایسه نیست. بی‌شک اگر قرار باشد که لیست خروجی پرسپولیس را هواداران این تیم تعیین کنند، نفر اول این لیست مهدی شیری خواهد بود.

* علی علیپور: ماجرای او با سایر بازیکنانی که در این مطلب درباره‌شان نوشته‌ایم کاملا متفاوت است. او کیفیتش را قبلا ثابت کرده، آقای گل لیگ برتر شده و فصل قبل هم مدعی آقای گلی بود اما اتفاقاتی که در طول این فصل برای علیپور رخ داده، او را کاملا از چشم هواداران این تیم انداخته است. او قبل از شروع فصل هر کاری کرد تا لژیونر شود اما این اتفاق نیفتاد و با نارضایتی کامل در تیم ماند. نمایش‌های ابتدای فصل علیپور اما نشان داد که اصرار باشگاه برای حفظ او اشتباه بوده!

دیگر خبری از آن مهاجم آماده و گلزن نبود و و علیپور گاهی فرصت‌هایی را از دست می‌داد که برای مهدی طارمی هم قفل بود! بعد هم که ماجرای آن پنالتی چیپ در بازی با ماشین‌سازی پیش آمد و رابطه او را با هواداران بدتر از گذشته کرد. البته شرایط علیپور در هفته‌های بعد بهتر شد و چند گل خوب هم زد اما بعید است که دیگر رابطه او با هواداران مثل یکی دو سال گذشته شود. شرایط به شکلی است که اگر از هواداران پرسپولیس بخواهید درباره او نظر بدهند، حتی با اینکه پرسپولیس مهاجم دیگری ندارد، احتمالا بیشتر آنها خواهان جدایی او خواهند بود.

* امید عالیشاه: پرسپولیسی‌ها درباره عالیشاه نظراتی دوگانه دارند. او در سال‌های گذشته محبوبیت زیادی در میان هواداران داشت. بازیکن موثرتری بود و حتی گاهی یک تنه سرنوشت یک بازی را عوض می‌کرد. اما در یکی دو فصل اخیر بیشتر درگیر حاشیه شده است. او اواخر فصل گذشته رابطه‌اش را برانکو را با اعتراض به نیمکت‌نشینی خراب کرد. جایی که تهدید به افشای پشت پرده نیمکت‌نشینی‌اش در پایان فصل کرد! شاید خوش‌شانس بود که برانکو بالاخره از پرسپولیس رفت وگرنه عالیشاه احتمالا در این فصل جایی در پرسپولیس نداشت.

عالیشاه در نیم‌فصل اول حتی نظر گابریل کالدرون را هم جلب نکرد و یکی از نیمکت‌نشین‌های فیکیس پرسپولیس بود. گفته می‌شد او در لیست مازاد نیم‌فصل دوم پرسپولیس قرار دارد اما کالدرون هم مثل برانکو رفت تا عالیشاه یک شانس دوباره برای ماندن در پرسپولیس پیدا کند. با این حال او در دوره کوتاه حضور یحیی گل‌محمدی هم نتوانسته خودش را به او تحمیل کند و همچنان از ترکیب اصلی تیم دور است. یک بار هم شایعه قهر او از اردوی تیم شنیده شد که البته خودش آن را تکذیب کرد. عالیشاه هم احتمالا جزو بازیکنانی است که هواداران پرسپولیس از جدایی او استقبال خواهند کرد.

کدخبر: ۳۲۷۱۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • pepino1234

    الان همه چی پول شده وبس.