کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۵۱۸۹
تاریخ خبر:

بازیکنانی ‌که امروز می‌توانند سرخابی‌ها را به دردسر بیندازند

روزنامه هفت صبح | به هفته بیست و یکم لیگ برتر رسیدیم. با توقف استقلال مقابل نساجی، فاصله این تیم با پرسپولیس دوباره به ۳ امتیاز رسید و رقابت برای قهرمانی حساس‌تر و نزدیک‌تر شد. امروز هم این دو تیم بازی‌های دشواری در پیش دارند. استقلال در آزادی میزبان گل‌گهر سیرجان است و پرسپولیس در آبادان مقابل صنعت‌نفت قرار می‌گیرد. در این دو بازی، بازیکنانی هستند که می‌توانند سرخابی‌ها را به دردسر بیندازند. مهم‌ترین و ترسناک‌ترین این بازیکنان را مرور می‌کنیم.

سعید صادقی: هافبک تکنیکی گل‌گهر در چهار هفته اخیر آنقدر درخشید و تاثیرگذار ظاهر شد که حالا موثرترین بازیکن لیگ بیست و یکم است. او البته قبل از این درخشش هم بازیکن مهمی بود و در ابتدای فصل هم از استقلال و هم از پرسپولیس پیشنهاد داشت. سپاهان هم در نیم‌فصل به دنبال او بود. صادقی در هفته هفدهم، پاس گل دوم تیمش را به استنلی کی‌روش داد. کرنر او در دقیقه ۵۹ روی سر این مهاجم نشست و پیروزی گل‌گهر با همین گل تا حدود زیادی تضمین شد.

در هفته هجدهم، کرنر او را شایان مصلح تبدیل به گل اول گل‌گهر مقابل نساجی کرد و خود صادقی زننده گل دوم تیمش از روی نقطه پنالتی بود. او در برابر پرسپولیس هم با ارسالی دقیق از روی یک ضربه ایستگاهی، پایه‌گذار گل مساوی گل‌گهر شد. درخشش صادقی در برابر صنعت‌نفت هم ادامه داشت. او با یک حرکت تکنیکی یک پاس گل دیگر به استنلی کی‌روش داد و در ادامه یک پاس دیگر به امین پورعلی داد که او با حرکتی انفرادی گل دوم و پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند.

در واقع ردپای او روی هر ۵ گل آخر تیمش به وضوح دیده می‌شود. صادقی ۴ پاس گل داده و یک گل هم زده و در نهایت امروز ۷ گل و ۷ پاس گل در کارنامه او به چشم می‌خورد که باعث شده تاثیرگذارترین بازیکن فصل تا این مقطع باشد. او امروز ترسناک‌ترین بازیکن گل‌گهر در مقابل استقلال است و هافبک‌های این تیم باید او را مهار کنند وگرنه زهرش را به این تیم خواهد ریخت.

استنلی کی‌روش: دومین بازیکنی که فکر فرهاد مجیدی را به خود مشغول کرده، کی‌روش برزیلی است. او سابقه گلزنی به استقلال در ورزشگاه آزادی و با پیراهن سپاهان را دارد. کی‌روش از نیم‌فصل دوم به گل‌گهر پیوسته و در همین مدت کوتاه ۳ بار موفق به گلزنی شده که یکی از آنها مقابل پرسپولیس بوده. قدرت سرزنی ویران‌کننده او بزرگ‌ترین تهدید برای خط دفاع استقلال است.

آن هم خط دفاعی که دیگر مدافعان قدبلندش یعنی یزدانی و مرادمند را در اختیار ندارد و این بهترین فرصت برای کی‌روش استنلی است. کافی است استقلالی‌ها کرنر بدهند یا اطراف محوطه جریمه و حتی در نیمه زمین خودی مرتکب خطا شوند تا با ارسال‌های خطرناک سعید صادقی یک فرصت خوب گلزنی را در اختیار کی‌روش قرار بدهند! یادمان نرود که از ۵ گل آخر گل‌گهر ۳ گل روی ارسال‌های صادقی و دو گل با ضربات سر مصلح و کی‌روش به ثمر رسیده است.

امین قاسمی‌نژاد: او غیرمنتظره‌ترین بازیکنی است که ممکن است امروز مقابل استقلال قرار بگیرد و به این تیم ضربه بزند. در نیم‌فصل اول عضو استقلال بود ولی نتوانست انتظارات را برآورده کند و فقط یک گل زد و با توافق با فرهاد مجیدی از این تیم جدا شد و به گل‌گهر پیوست. به نظر می‌رسید از اینکه در استقلال زیاد فرصت بازی پیدا نکرد ناراضی بود. همین نارضایتی از مجیدی می‌تواند در بازی امروز به او انگیزه‌های فراوانی بدهد. گلزنی او به استقلال بدترین اتفاق ممکن برای مجیدی و هواداران استقلال خواهد بود.

مرتضی تبریزی: طعنه‌آمیزترین اتفاق اما گل زدن مرتضی تبریزی در ورزشگاه آزادی به استقلال است. او که دو فصل فاجعه‌بار را در استقلال گذراند، به بدترین شکل ممکن از این تیم جدا و شاگرد امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر شد. تبریزی در این تیم اگرچه نتوانست مثل دوران حضورش در ذوب‌آهن بدرخشد اما عملکرد بهتری نسبت به دوران حضورش در استقلال داشته است. او هم انگیزه فوق‌العاده‌ای برای بازی مقابل تیم سابقش دارد.

سایر استقلالی‌های سابق: گل‌گهر در واقع شعبه دوم استقلال است. همه قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر با هدایت سرمربی فعلی گل‌گهر رقم خورده، فرشید باقری هم که چند فصل در استقلال بازی کرد و الان بازیکن گل‌گهر است، بهنام برزای، محسن فروزان، احمد موسوی، آرمین سهرابیان و میلاد زکی‌پور، دیگر استقلالی‌های سابقی هستند که جزو کلیدی‌ترین بازیکنان این فصل گل‌گهر هم به شمار می‌روند.

البته وضعیت فروزان متفاوت است. او همواره از سوی پرسپولیسی‌ها متهم به کم‌کاری مقابل استقلال شده است. فروزان در برابر پرسپولیس روز درخشانی را پشت سر گذاشت اما در بازی قبل نیمکت‌نشین بود و احتمالا امروز در برابر استقلال به ترکیب اصلی گل‌گهر برمی‌گردد. بقیه استقلالی‌های گل‌گهر هم بدشان نمی‌آید امروز به تیم سابق خود ضربه بزنند.

شروین بزرگ: اگر طالب ریکانی آن کارت قرمز عجیب و بی‌مورد را از داور بازی مقابل گل‌گهر نمی‌گرفت، امروز بزرگ‌ترین تهدید برای پرسپولیس بود. ریکانی با ۵ گل بهترین گلزن تیمش بود و بیشتر این گل‌ها را هم در هفته‌های اخیر زده بود و از نظر فنی و بدنی در بهترین شرایط قرار داشت.

اما او محروم است و حالا همه امید صنعت‌نفت و هوادارانش و منصوریان، کسی نیست جز شروین بزرگ که تا اینجای فصل فقط دو گل برای تیمش زده که اتفاقا هر دو جزو سوپرگل‌های این فصل است. نکته مهم اینکه او در نقل و انتقالات نیم‌فصل جزو اهداف پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی بود. اگر او امروز بتواند به پرسپولیس گل بزند، تبدیل به سوژه جذابی در فضای مجازی و رسانه‌ها خواهد شد.

بازی‌های امروز لیگ‌برتر
لیگ برتر امروز با برگزاری بازی‌های هفته بیست و یکم پیگیری می‌شود. پدیده مشهد میزبان تراکتور خواهد بود، مس رفسنجان از نفت مسجدسلیمان پذیرایی خواهد کرد،‌ پیکان و نساجی مقابل هم قرار می‌گیرند، هوادار در اراک مهمان آلومینیوم خواهد بود، فولاد در اهواز به مصاف ذوب‌آهن می‌رود، استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهر سیرجان است، سپاهان رویاروی تیم فجر سپاسی قرار می‌گیرد و در آخرین بازی هم از ساعت ۱۹:۳۰ صنعت‌نفت در آبادان با پرسپولیس روبه‌رو خواهد شد.

کدخبر: ۴۴۵۱۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر