کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۱۸۴۹
تاریخ خبر:

بازگشت رامین؛ امیری می‌شود یا احمدزاده؟

روزنامه هفت صبح | ‌رامین رضائیان در یک پروسه پیچیده سرانجام به پرسپولیس بازگشت. او امیدوار است با این بازگشت، مثل امیری و ترابی، دروازه‌های تیم ملی هم به رویش باز شود اما آیا این اتفاق می‌افتد یا او هم به سرنوشت تلخ امثال احمدزاده و رفیعی دچار می‌شود؟
وحید امیری: ستاره این روزهای پرسپولیس و تیم ملی، در دوران فوتبالش فقط در یک مقطع به مشکل خورد و افت کرد. او پس از درخشش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ در حالی که پنجره‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته بود، از این تیم جدا شد و به تیم ترابزون اسپور ترکیه پیوست.

در آن مقطع هواداران پرسپولیس از اینکه امیری در روزهای سخت تیمش را رها کرده بود دلخور بودند اما اوضاع در ترکیه بر وفق مراد امیری پیش نرفت. او که با لایی مشهورش به پیکه، حسابی شناخته شده بود، نتوانست در ترکیه بدرخشد. البته شروع خوبی داشت و در سه بازی اول دو گل زد اما مصدوم شد و بعد از مصدومیت نتوانست به درخشش خود ادامه دهد.

تا پایان فصل فقط یک گل دیگر زد و در مجموع ۱۰۱۰ دقیقه در ۲۲ بازی برای ترابزون به میدان رفت. در پایان فصل قراردادش را با این تیم فسخ کرد و به پرسپولیس برگشت و به تدریج تبدیل به همان بازیکنی شد که انتظارش را داشتیم. بازگشت به پرسپولیس برای او خوش‌یمن بود و او توانست هم در این تیم و هم در تیم ملی تبدیل به یک بازیکن کلیدی و موثر شود. امیری این روزها مرد اول پرسپولیس است.

مهدی ترابی: او پس از درخشش در پرسپولیس، به لیگ ستارگان قطر رفت. العربی تیمی بود که او را جذب کرد. در این تیم مهرداد محمدی هم بازی می‌کرد. ترابی شروع خوبی در تیم قطری نداشت. در چند بازی اول حتی در فهرست ۱۸ نفره تیمش هم قرار نمی‌گرفت اما به تدریج توانست به ترکیب اصلی راه پیدا کند و در چند بازی آخر نیم‌فصل اول دو گل هم برای العربی زد اما مدیران این باشگاه از او انتظار بیشتری داشتند و برای دو گل در یک نیم‌فصل و مصدومیت‌های کوتاه مدت و پرتعداد، او را جذب نکرده بودند.

نتیجه اینکه ترابی فقط یک نیم‌فصل در قطر دوام آورد. قرارداد او فسخ شد و ترابی به پرسپولیس برگشت. از نیم‌فصل دوم لیگ بیستم پیراهن پرسپولیس را به تن کرد و نمایشی متفاوت در این تیم ارائه داد. یکی از عوامل اصلی پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس بود و در این فصل هم همچنان یکی از موثرترین بازیکنان این تیم است و اگر او نبود قطعا این تیم در رده‌ای پایین‌تر از رده فعلی قرار می‌گرفت. ترابی البته هنوز نتوانسته در تیم ملی جایگاه ثابتی برای خود دست و پا کند اما بازگشتش به پرسپولیس یک معامله دوسر سود بود.

سروش رفیعی: او در نیم‌فصل لیگ شانزدهم از تراکتور به پرسپولیس آمد. انتقالی که در تضعیف تراکتور و تقویت پرسپولیس و در نهایت قهرمانی این تیم در انتهای فصل نقش زیادی داشت. او در حالی که به شدت محبوب هواداران پرسپولیس شده بود، خیلی زود و پس از همین یک نیم‌فصل، راهی قطر شد و سر از تیم الخور درآورد. رفیعی به صراحت اعلام کرد به دلیل مسائل مالی ترجیح داده به قطر برود! او در الخور با وجود زدن چند گل و دادن چند پاس گل نتوانست انتظارات کادر فنی این تیم را برآورده کند و در پایان فصل قراردادش فسخ شد و به پرسپولیس برگشت.

آن هم در شرایطی که هنوز فصل فوتبال ایران به پایان نرسیده بود اما پنجره پرسپولیس بسته بود و او مجبور شد به فولاد برود. نمایش‌هایش در فولاد آنقدر ضعیف بود که به پایان فصل نرسید و از این تیم کنار گذاشته شد. فصل بعد دوباره به پرسپولیس برگشت اما نتوانست همان سروش نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم باشد و فقط دو پاس گل داد! بعد از رفتن برانکو، گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس شد و او پس از چند روز تمرین عذر سروش را خواست! رفیعی هم به شهرخودرو رفت و نتوانست به پرسپولیس برگردد.

فرشاد احمدزاده: داستان جدایی او از پرسپولیس جنجالی و غم‌انگیز است. در دوران برانکو، حضور موفقی در این تیم داشت اما در مقطعی با او به مشکل خورد و در پایان فصل در حالی که پنجره باشگاه بسته بود و به او نیاز مبرمی داشت، جدا شد و به تیم اشلاسک در لیگ لهستان پیوست. این اتفاق با دلخوری شدید هواداران از او همراه شد. احمدزاده در ابتدا نمایش‌های خوبی در اشلاسک داشت اما به تدریج نیمکت‌نشین و سکونشین شد و سرانجام در پایان فصل از این تیم جدا شد.

در حالی که هواداران از او دلخور بودند و پیشکسوتان هم علیه او جبهه گرفته بودند، با میانجیگری سیدجلال حسینی به پرسپولیس برگشت اما نتوانست به روزهای خوبش در این تیم برگردد. هم بد بازی می‌کرد و هم حاشیه داشت و یکی دو بار هم اخراج و محروم شد و در نهایت کالدرون هم او را نخواست و احمدزاده به فولاد خوزستان پیوست. او در فولاد خوب کار کرد و این روزها در سپاهان هم بازیکن موثری است اما جدایی و بازگشتش در باشگاه پرسپولیس اصلا به سود او نبود. احمدزاده قبل از پیوستن به سپاهان انتظار داشت یحیی گل‌محمدی او را جذب کند اما این اتفاق نیفتاد.

سرنوشت رامین چه می‌شود؟
رامین رضائیان در پرسپولیس از نظر فنی روزهای خوبی داشت اما به دلیل درگیری با علی علیپور و محمود خوردبین در یکی از اردوهای خارجی از سوی برانکو تنبیه و کنار گذاشته شد. به تیم اوستنده بلژیک رفت و یک سال در این تیم بازی کرد. پیش‌بینی می‌شد در تیم‌های بهتر و لیگ‌های مهم‌تری به میدان برود اما به قطر رفت و به تیم الشحانیه و در ادامه الدحیل و السیلیه پیوست.

عملکرد او در این تیم‌ها بد نبوده اما او پتانسیل‌های بیشتری داشت. همین که السیلیه پایین جدولی هم ترجیح داد بازیکن دیگری را به خدمت بگیرد و او را به الدحیل برگرداند، باید رامین را هشیار کرده باشد. او شنبه شب رسما به پرسپولیس برگشت اما باید دید چه سرنوشتی در انتظار اوست. مثل امیری و ترابی به اوج برمی‌گردد یا خیلی زود دوباره از پرسپولیس جدا می‌شود؟

کدخبر: ۴۴۱۸۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر