کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۴۵۷۵
تاریخ خبر:

بازداشت یک شاخ مجازی دیگر اینستاگرام

روزنامه هفت صبح | عصر دیروز بعضی رسانه‌های رسمی داخل کشور خبر دادند که میلاد حاتمی، از گردانندگان سایت شرط‌بندی در استانبول بازداشت شده. این خبر در حالی منتشر شد که چندساعت قبل از آن شایعه تحت تعقیب قرار گرفتن او منتشر شده بود. علت بازداشت اما مربوط به اقدامات نامتعارف و مدیریت سایت‌های قمار نیست.

ماجرا این است که این فرد فیلمی منتشر کرده بود که در آن از یک خودروی پلیس استانبول استفاده شخصی می‌کند و برای جلب توجه با آن تردد می‌کند و صدای آژیر خودروی پلیس را در خیابان‌های استانبول درمی‌آورد؛ یعنی به نظر می‌رسد که او با ترفندهایی مثل پرداخت رشوه به یک مامور پلیس ترکیه توانسته برای دقایقی از این خودرو استفاده کند.

قبلا هم از این نوع اقدامات از سوی این افراد در ترکیه سر زده بود؛ به طور مثال چند ماه پیش همین میلاد حاتمی به صورت نمایشی دو مامور پلیس را اجیر کرده بود که وانمود کنند او را بازداشت کرده‌اند و با دستبند سوار خودروی پلیس شده بود. دفعه قبلی ماجرا جعلی بود و برای جذب فالوئر، اما این‌بار شواهدی وجود دارد که قضیه جدی است.

چون سوءاستفاده این چهره حاشیه‌ساز از خودروی پلیس با اعتراض فعالان سیاسی و کاربران ترکیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده؛ از جمله معاون یکی از احزاب ترکیه و معاون سابق اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری این کشور نسبت به اقدامات این فرد اعتراض کردند و گفتند چطور کسی که پرونده آزار جنسی و قاچاق مواد مخدر و قمار آنلاین دارد، در خیابان‌های ترکیه آزادانه از امکانات عمومی سوءاستفاده می‌کند؟

یا مقام سیاسی دیگری در ترکیه با اشاره به این موضوع به سیاست‌های مهاجرتی ترکیه انتقاد کرده است. بعد از این اتفاقات بود که اعلانی مبنی بر تحت تعقیب بودن میلاد حاتمی از سوی پلیس استانبول به طور رسمی منتشر شد و چندساعت بعد خبر بازداشت او آمد. در پیگیری این مراحل یکی از فعالان فضای مجازی به نام محمد جرجندی ساکن آمریکا هم خیلی فعال بود.

حالا اینکه تا چه حد شانس برای مذاکره بین پلیس ایران و ترکیه یا از طریق اینترپل برای استرداد این متهم وجود دارد باید صبر کنیم ببینیم در روزهای آینده چه پیش می‌آید. میلاد حاتمی با ۲٫۹ میلیون فالوئر با انواع و اقسام اقدامات هنجارشکنانه جذب فالوئر می‌کند که خیلی از آنها در خود ترکیه هم جرم است. در روزهای اخیر با افشا شدن بعضی پیام‌های شخصی بین بعضی دیگر از سرشاخه‌های سایت‌های شرط‌بندی مثل ساشا سبحانی، پویان مختاری و …

مشخص شد که آنها بیش از همیشه خود را در آستانه بازداشت در ترکیه و استرداد به ایران می‌بینند. اخیرا صدور اعلان قرمز از سوی اینترپل برای چند نفر از اعضای این باند مثل نیلی افشار و پویان مختاری هم مشکل‌ساز شده بود. یک نکته سوال‌برانگیز البته این است که همین چند ماه پیش سفارت ایران در آنکارا برای همین متهم به نام میلاد حاتم‌آبادی‌فراهانی متولد ۱۳۷۵ گذرنامه جدید صادر کرده است.‌

کدخبر: ۳۶۴۵۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر