کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۹۴۴
تاریخ خبر:

بازداشت سارقان مسلح ‌بانک و ‌‌طلافروشی در تبریز

روزنامه هفت صبح | ماجرای سرقت‌های مسلحانه از طلافروشی‌ها در اسلامشهر، سروان، تبریز و کرمان که فیلم‌هایشان در فضای مجازی منتشر شد، باعث شد تا خبرش بیشتر دیده شود و شهروندان درخواست دستگیری سارقان را داشته باشند. در مورد سرقت مسلحانه از باغ‌فیض اسلامشهر خبر کوتاهی پنج روز پیش منتشر شد که فرماندار اسلامشهر از دستگیری این سارقان در یازدهم آبان‌ماه خبر داده بود؛ خبری که هیچ مقامی در پلیس آن را تایید نکرد.

سرقت از طلافروشی‌ها در چند ماه اخیر رخ داد، اما سرقت از طلافروشی تبریز با قتل یک شهروند و زخمی شدن صاحب طلافروشی همراه شد. ظهر سه‌شنبه، ۲۹ مهر امسال، ۲ مرد و یک زن در خیابان حجتی تبریز در‌حالی‌که صورتشان را پوشانده بودند به جلوی مغازه طلافروشی رفتند و زن جوان همراه یکی از همدستانش که یک چمدان در دست داشت وارد مغازه طلافروشی شدند.

در این صحنه یکی از سارقان با تفنگ شکاری وینچستر در جلوی مغازه طلافروشی ایستاد و شروع به تیراندازی کرد تا مردم مانع کار آنها نشوند. سارقان مسلح طلافروشی با تهدید، صاحب مغازه را از مغازه طلافروشی بیرون کردند و در ادامه طلاهای داخل مغازه را داخل چمدان ریخته و به‌سرعت از مغازه طلافروشی خارج شدند.

این در حالی بود که سارق مسلح به تیراندازی‌هایش ادامه می‌داد و یکی از گلوله‌ها به یک عابر پیاده اصابت کرد و باعث مرگ وی شد. دزدان که در این سرقت مسلحانه صاحب مغازه طلافروشی را نیز مجروح کرده بودند، با چمدان پر از طلا پا به فرار گذاشتند. آنها بیش از سه کیلو و ۵۰۰ گرم طلا سرقت کردند.

*** ۳ قتل و ۱۲ زخمی
بعد از این ماجرا طبق گفته سرهنگ صابر عباس‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، دقیقا یک روز بعد از حادثه سردسته باند شناسایی شد. به گفته او، کمتر از دو هفته از این سرقت مرگبار گذشته بود که کارآگاهان پلیس با بررسی‌های تخصصی موفق شدند یکی از دزدان مسلح را شناسایی و او را در یکی از شهرهای استان (ماکو) دستگیر کنند.

سرهنگ صابر عباس‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، گفت: این مرد که سردسته دزدان مسلح بود، در کمتر از ۲۴ساعت شناسایی شد و مأموران برای رسیدن به بقیه اعضای باند او را زیر نظر گرفتند تا اینکه موفق شدند بقیه اعضای باند سرقت را نیز شناسایی کنند.

به‌این‌ترتیب عملیات هماهنگ و ضربتی برای دستگیری آنها کلید خورد و علاوه‌بر سردسته باند، ۷ نفر دیگر از اعضای باند نیز دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها یک قبضه کلت کمری و دو قبضه اسلحه شکاری به همراه مقداری از طلاهای مسروقه کشف شد.

سرهنگ عباس‌زاده ادامه داد: با انتقال متهمان به اداره آگاهی، تحقیقات از آنها شروع شد و با توجه به اینکه در ۱۰سال گذشته سرقت‌های مشابه دیگری در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی رخ داده بود، کارآگاهان بررسی‌های خود را ادامه دادند و درنهایت اعضای این باند به سرقت از ۳ طلافروشی و ۲ بانک در این مدت اعتراف کردند.

آنها گفتند در جریان سرقت‌های خشن خود ۳ نفر از شهروندان را به قتل رسانده و ۱۲ نفر را نیز زخمی کرده بودند. درحال‌حاضر سه دستگاه خودرو و طلاجات سرقت‌شده از این گروه کشف شده است و برای استرداد سایر اموال مالباختگان، تحقیقات بیشتر از اعضای این باند ادامه دارد.

کدخبر: ۳۵۷۹۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر