کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۸۰۷۷
تاریخ خبر:

ایوانکا معاون اول پدر در انتخابات ۲۰۲۴؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی ‌| درست یک‌سال پیش که دونالد ترامپ کاخ سفید را به مقصد خانه‌اش در پالم بیچ فلوریدا ترک کرد، همه انتظار داشتند تا فرزند محبوب او، ایوانکا ترامپ هم دست شوهر و بچه‌هایش را بگیرد و برای اعلام حمایت از پدرش و تاکید بر روی حقانیتش نزد او برود. اما ایوانکا نه تنها تمایل چندانی به نقل مکان به پالم بیچ نشان نداد بلکه تمایلی هم برای بازگشت به منهتن و کسب و کار سابقش در نیویورک بروز نداد.

این اتفاق در ابتدا موجب دلسردی هواداران دو آتشه و پر و پا قرص ترامپ شد‌. به همین دلیل جمهوری‌خواهان نامی و حامی ترامپ برای ترغیب ایوانکا به همراهی و حمایت از پدرش، به او پیشنهاد دادند «به پالم بیچ و خانه پدری نقل مکان کن، کسب و کار املاک و مسکن خود را در فلوریدا راه بیانداز و بعد از پدرت نامزد ما در حزب باش!». ایوانکا زیر بار این اصرارها نرفت و در اقدامی عجیب تصمیم گرفت خانه و زندگی خود در نیویورک را جمع و آن را در واشنگتن دی سی پهن کند و این‌گونه ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر برای آغاز زندگی جدیدشان، روزی وارد واشنگتن دی‌سی شدند که ۷۰۰ هزار پوستر بایدن-هریس بر روی پنجره خانه‌ها نصب شده بود.

ایوانکا دومین و محبوب‌ترین فرزند دونالد ترامپ بود، به اندازه‌ای که او در بسیاری از محافل، ایوانکا را به عنوان فرزند اولش معرفی می‌کرد. ترامپ در هر جایی لب به تعریف و تحسین از ایوانکا باز می‌کرد و او را باهوش، ایده‌پرداز، یک تاجر خوب، زیبا و چشم‌نواز توصیف می‌کرد. در بسیاری از مراسم‌های رسمی دوران ریاست‌جمهوری ترامپ نیز، ایوانکا در جایی کنار پدرش ایستاده بود که باید ملانیا ترامپ، نامادری‌ او و بانوی اول آمریکا می‌ایستاد.

دونالد ترامپ آرزو داشت که می‌توانست به جای ملانیا، ایوانکا را به عنوان بانوی اول آمریکا معرفی می‌کرد. ترامپ در مصاحبه‌ای در ماه‌های آخر دولتش نیز به علاقه وافرش به ایوانکا اشاره کرد و در ادامه گفت :«او به قدری زیبا و با کلاس است که لیاقت دارد اولین رئیس‌جمهور زن تاریخ آمریکا باشد!» حامیان ترامپ که او را نه به عنوان رئیس‌جمهور بلکه شاه آمریکا می‌دانستند از این تعریف استقبال کردند و ایوانکا را ولیعهد و جانشین بر حق پدر نامیدند.

این رویاها و تصویرسازی‌های حامیان ترامپ دیری نپایید و با اتفاقاتی که پس از انتخابات رخ داد و دوری گزینی عامدانه ایوانکا و همسرش از دونالد ترامپ، بیش از پیش رنگ باخت. ایوانکا در این دوران حتی از شبکه‌های اجتماعی نیز فاصله گرفت و در یک‌سال گذشته تنها دو پست در حساب رسمی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که هر دو مربوط به تصاویر دریافت واکسن‌های کرونا و تشویق مردم به پذیرش واکسیناسیون بود.

چهار روز پیش ایوانکا ترامپ به شبکه‌های اجتماعی بازگشت. او با انتشار یک پست از فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه خود خبر داد و نوشت: «از تمام کسانی که ما را برای غذارسانی به ده‌ها هزار آمریکایی گرسنه در اطراف نیویورک یاری رساندند تشکر و قدردانی می‌کنم.» این اقلام اهدایی شامل ۵۰۰ تُن میوه و مواد لبنی، ۱.۳ میلیون وعده غذایی و ۵۲ هزار بسته مواد غذایی و خوار و بار کمک معیشتی بود.

ایوانکا عکس‌هایی نیز از این برنامه خیریه منتشر کرد که در تمامی تصاویر منتشره، او به عنوان مرکز و کانون این برنامه انسان‌دوستانه در تیررس دوربین قرار دارد و در این تصاویر او را در حالات مختلفی از کمک‌رسانی می‌بینیم و در یکی جعبه‌ای در دست دارد، در دیگری بسته‌ای سیب سرخ، در یکی در حال کشیدن دست نوازش بر سر کودکی و در بعدی در حال بار زدن کمک‌های خیریه در صندوق عقب ماشین شخصی‌اش.

بازگشت ایوانکا به عرصه عمومی و این عکس‌های مزورانه و ریاکارانه همزمان شد با انتشار اظهارنظری از او که گفته بود: «برای من مهم نیست که در مورد پدرم چه چیزهای می‌گویند، مهم نیست چه چیزهایی می‌نویسند و مهم نیست چه سرنوشتی در انتظار پدرم باشد؛ من به نام دونالد ترامپ و اینکه دختر او هستم افتخار می‌کنم.» این همزمانی سبب واکنش‌های مختلفی به بازگشت ایوانکا شد و تحلیل‌های متفاوتی به همراه داشت. تحلیل‌ها را می‌توان در سه دسته عمده جای داد.

بیشترین احتمال مطرح شده مربوط به نامزدی دونالد ترامپ در انتخاب آتی با همراهی ایوانکا در مقام معاونت اوست. به این ترتیب اگر ترامپ‌ها در انتخابات پیروز شوند، می‌توانند امیدوار باشند بعد از اتمام دوره ریاست دونالد ترامپ، ایوانکا جایگزین پدر شود و کاخ سفید در دستان خانواده ترامپ بماند. احتمال دوم مطرح شده این است که ایوانکا روی نیمکت و به عنوان یار ذخیره ترامپ بنشیند و اگر بنا به هر دلیلی نامزدی ترامپ در انتخابات با مشکلی مواجه شود ایوانکا به عنوان نامزد مورد حمایت ترامپ وارد رقابت‌ها شود.

احتمال سوم مطرح شده کمی دور از ذهن است اما ممکن است دوری ایوانکا و شوهرش از دونالد ترامپ پس از اتفاقات انتخابات به ویژه حمله حامیان ترامپ به کنگره، یک تاکتیک بوده است تا آتش تصمیمات پرخطر و امور مربوط به پدرش دامن آن‌ها را نگیرد و در انتخاب بعدی ایوانکا ترامپ به عنوان یک نامزد مستقل از پدرش به همراهی جرد کوشنر به عنوان معاون خود در انتخابات شرکت کند و شاید مجبور شود با پدر خود رقابت کند.

کدخبر: ۴۳۸۰۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر