کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۹۰۱
تاریخ خبر:

این کارت قرمزهای نابهنگام و دوست‌ داشتنی!

روزنامه هفت صبح | استقلال با شایستگی حریف عراقی‌اش را در لیگ قهرمانان آسیا شکست داد و اگر اخراج زودهنگام بازیکن حریف نبود، به احتمال زیاد باز هم آبی‌ها می‌توانستند سه امتیاز این بازی را به دست بیاورند اما واقعیت این است که ۱۰ نفره شدن الشرطه کار استقلال را آسان‌تر کرد. از این دست اتفاقات در بازی‌های تیم ملی و البته نمایندگان کشورمان چند بار دیگر هم رخ داده که مهم‌ترین آنها را مرور می‌کنیم.

*** ایران ۶-‌ بحرین صفر؛ اخراج قبل از دقیقه یک
در مرحله سوم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴، ایران باید در یک بازی حساس به مصاف بحرین می‌رفت. شاگردان کارلوس کی‌روش در دو بازی قبلی اندونزی را ۳برصفر شکست داده بودند و با قطر در دوحه به تساوی یک - یک رسیده بودند و بازی مقابل بحرین از حساسیت بالایی برخوردار بود. این تیم هم مثل ایران، اندونزی را برده و با قطر مساوی کرده بود.

پیش‌بینی می‌شد با توجه به سبک بازی معروف بحرینی‌ها، تیم ملی ایران کار دشواری در پیش داشته باشد اما یک اتفاق عجیب و غیرمنتظره همه چیز را تغییر داد. قبل از اینکه دقیقه اول بازی به پایان برسد، خلیل رشید بازیکن بحرین به دلیل تکل خشن روی پای آندرانیک تیموریان با کارت قرمز مستقیم داور استرالیایی از بازی اخراج شد تا تیم ملی ایران برای باز کردن دروازه حریف کار آسان‌تری داشته باشد.

در ادامه این دیدار سیدجلال حسینی در دقیقه ۲۲ نخستین گل تیم ملی ایران را وارد دروازه حریف کرد و مجتبی جباری در دقیقه ۳۴ گل دوم را به ثمر رساند و هادی عقیلی دومین مدافع گلزن ایران در این دیدار در دقیقه ۳۴ برای سومین بار دروازه حریف ۱۰ نفره را باز کرد تا نیمه اول با پیروزی ۳ بر صفر ایران به پایان برسد.

در دقیقه ۶۱ این دیدار آندرانیک تیموریان با ضربه‌ای دیدنی از راه دور برای چهارمین بار دروازه بحرین را باز کرد. کریم انصاری‌فرد که در نیمه دوم به میدان آمده بود، در دقیقه ۷۵ گل پنجم ایران را به ثمر رساند. در دقیقه ۸۳ دیگر بازیکن تعویضی ایران یعنی غلامرضا رضایی نیز موفق به باز کردن دروازه حریف شد و گل ششم را زد تا در نهایت بهترین پیروزی تاریخ ایران بر بحرین رقم بخورد.

*** پرسپولیس ۲- پاختاکور صفر؛ هدیه ماشاریپوف به یحیی
در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس باید مقابل پاختاکور ازبکستان قرار می‌گرفت. تیم ازبکستانی یک فصل قبل‌تر، پرسپولیس را در مرحله گروهی حذف کرده بود و در این فصل هم صدرنشین گروهش شده بود و در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل استقلال به برتری ۲بریک رسیده و یکی از نمایندگان کشورمان را حذف کرده بود.

در این تیم دراگان چران و ارن دردیوک ستاره بودند اما مهم‌ترین بازیکن پاختاکور بی‌شک جلال‌الدین ماشاریپوف بود که بارها در سال‌های گذشته به استقلال لینک شده بود. او در مقابل استقلال هم بهترین بازیکن پاختاکور بود و درخشش او عامل اصلی شکست و حذف آبی‌پوشان بود. بازی که شروع شد مشخص بود پرسپولیس کار سختی در برابر تیم چغر ازبک خواهد داشت.

اما در دقیقه ۱۵ جلال‌الدین ماشاریپوف با تکلی خطرناک مچ پای کمال کامیابی‌نیا را که خودش متخصص اینگونه خطاها بود! نشانه رفت که داور او را با کارت زرد جریمه کرد اما اعتراض پرسپولیسی‌ها و استفاده از تکنولوژی وار نظر او را تغییر داد و داور عمانی به زمین برگشت و ماشاریپوف را با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج کرد. پاختاکور در دقیقه ۱۵ ده نفره شد و جریان بازی به سود پرسپولیس تغییر کرد و حملات این تیم آغاز شد.

نیمه اول با وجود حملات زیاد پرسپولیس بدون گل به پایان رسید اما در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم عیسی آل‌کثیر قفل دروازه پاختاکور را باز کرد. با این گل تیم حریف برای جبران جلو آمد و پرسپولیس هم از فرصت استفاده کرد و چند دقیقه بعد توسط آل‌کثیر به گل دوم خود رسید و در نهایت با همین نتیجه حریف را شکست داد و به نیمه‌نهایی غرب آسیا رسید.

*** استقلال ۳- الشرطه صفر؛ سختگیری داور، عصای دست فرهاد
پس از پیروزی ۵بر۲ مقابل الاهلی عربستان، استقلال با روحیه‌ای بالا به مصاف الشرطه رفت اما تیم عراقی مثل تمام تیم‌های باشگاهی این کشور و حتی تیم ملی‌اش، در برابر نمایندگان ایران انگیزه زیادی داشت و بازیکنانش با تمام وجود بازی می‌کردند. البته بازی از همان ابتدا با برتری نسبی استقلال شروع شد اما تیم عراقی با دفاعی محکم و دوندگی بالای بازیکنانش و البته بازی کمی خشن و ناجوانمردانه، به دنبال گرفتن امتیاز از استقلال بود.

به نظر می‌رسید بازی گره بخورد و اتفاقاتی که بارها در تقابل تیم‌های ایرانی و عراقی رخ داده تکرار شود اما در دقیقه ۱۰ بازی سناریو تغییر کرد. در میانه میدان فرشید اسماعیلی با تکلی بلند در کنار زمین توپ را از چنگ بازیکنان عراقی درآورد اما حسام خادم هافبک الشرطه با هر دوپایش روی بدن اسماعیلی فرود آمد و اگرچه برخورد بین این دو نفر خیلی هم سنگین نبود و شدن نداشت اما آنقدر گل درشت بود که داور سریلانکایی را مجاب کند که به سرعت حسام خادم را با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج کند.

با این اخراج، تیم عراقی همان نیم نگاهش به ضد حملات را هم کنار گذاشت و فقط و فقط برای گل نخوردن مقابل استقلال بازی کرد اما برتری عددی استقلالی‌ها در زمین حریف، حرکات سرعتی و تکنیکی مهدی قایدی و بازی خوب شاگردان مجیدی در اواخر نیمه اول نتیجه داد. محمد نادری در دقیقه ۴۴ گل اول را زد. فرشید اسماعیلی در اوایل نیمه دوم دومین گل را زد و شیخ دیاباته هم چند دقیقه بعد سومین گل استقلال را زد. استقلالی‌ها می‌توانستند چند گل دیگر هم بزنند اما به همان سه گل قناعت کردند و حریفی را که از دقیقه ۱۵ ده نفره شده بود بردند و صدرنشین گروه شدند.

*** استقلال-الدحیل؛ فینال زودهنگام گروه C
امشب استقلال در سومین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل قطر می‌رود. آبی‌ها با دو برد و شش امتیاز صدرنشین گروه هستند و الدحیل با یک تساوی و یک برد چهار امتیازی است و در رده دوم گروه قرار دارد. تقابل این دو تیم فینال زودهنگام مسابقات این گروه است و برای تعیین تیم صدرنشین گروه، کاملا سرنوشت‌ساز است. تیم قطری ستاره‌های سرشناسی مثل معز علی، مهدی بن‌عطیه، جونیور، ادمیلسون و تاباتا را در اختیار دارد اما بدون شک بهترین بازیکن این تیم در دو بازی گذشته علی کریمی بود.

کریمی که سابقه بازی در استقلال را دارد، با وجود حضور چندین هافبک خارجی و گران‌قیمت، به خوبی در ترکیب الدحیل جا افتاده است. او در بازی اول الدحیل مقابل الشرطه، روی هر دو گل تیمش نقشی کلیدی داشت و در بازی دوم مقابل الاهلی عربستان هم ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت. به نظر می‌رسد اگر استقلالی‌ها بتوانند همبازی سابق خود را از کار بیندازند، به هدف خود که پیروزی بر الدحیل است، خواهند رسید.

کدخبر: ۳۸۴۹۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر