کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۲۰۱
تاریخ خبر:

اولین مربی اخراجی لیگ نوزدهم کیست؟

روزنامه هفت صح| گمانه‌زنی از مربیانی که تنها پنج هفته پس از شروع لیگ، زیر پای‌شان پوست موز قرار گرفته است . پنج هفته از لیگ نوزدهم گذشته است. در این پنج هفته تیم‌هایی هستند که نتایج خوبی نگرفته‌اند و ممکن است در صورت ادامه این روند، تغییراتی روی نیمکت‌های‌شان ایجاد شود. در این مطلب به بررسی مربیانی می‌پردازیم که خطر اخراج و برکناری آنها را تهدید می‌کند.

*** آندره‌آ استراماچونی
بعد از یک فصل نقل و انتقالات پر سر و صدا و آن همه تغییر در فهرست بازیکنان، قابل پیش‌بینی بود که آندره‌آ استراماچونی نتواند در هفته‌های ابتدایی لیگ، تیمش را سر و سامان بدهد‌ اما اینکه استقلال با او در پایان هفته پنجم در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد هم برای هواداران این تیم باور کردنی نیست. استقلال در پنج بازی ابتدایی خود هیچ بردی به دست نیاورده و در بیشتر این بازی‌ها در دقایق پایانی گل خورده و امتیازات زیادی را از دست داده است.

هر چقدر هم که این اتفاقات را حاصل دست خالی استراماچونی، اشتباهات فردی بازیکنان استقلال و مشکلات داوری بدانیم، نباید سهم سرمربی ایتالیایی را در این ضعف بزرگ استقلال نادیده بگیریم. به هر حال قطعا مشکلی فنی وجود دارد که استقلال نمی‌تواند اندوخته‌اش را حفظ کند و مسئول اول این اتفاق شخص استراماچونی است. او البته تغییرات مثبتی هم در روند بازی استقلال ایجاد کرده که نباید آنها را نادیده گرفت. به دلیل همین روند مثبت است که هواداران استقلال تا امروز از او حمایت کرده‌اند و اعتراضی هم اگر بوده به عملکرد مدیران باشگاه بوده است.

باوجود برد ۳ بر یک مقابل گل ریحان در جام حذفی، با این حال استقلال نیاز به یک نتیجه خوب در یکی، دو هفته آینده دارد. دو بازی بعدی این تیم مقابل گل‌گهر سیرجان و سایپا برگزار می‌شود و پیروزی بر این دو تیم نباید برای استقلال کار سختی باشد. به خصوص بازی اول مقابل گل‌گهر در تهران. هر نتیجه‌ای غیر از برد در این بازی، واکنش بد هواداران استقلال به استراماچونی را به دنبال خواهد داشت و این اتفاق، جرقه اولین شایعات درباره برکناری احتمالی او از هدایت استقلال را خواهد زد.

*** عبدالله ویسی
ماجراهایی که در سال‌های گذشته برای عبدالله ویسی در تیم‌های مختلف رخ می‌داد، امسال هم برای او تکرار شده است. او در نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان هم همین مشکلات مالی و کار کردن با مدیران غیرفوتبالی را تجربه کرده بود. امسال حتی قبل از شروع فصل هم ویسی با مدیران باشگاه به مشکل خورد و آنها را تهدید به افشاگری و جدایی از باشگاه کرد‌ اما مثل همیشه، ناگهان شرایط گل و بلبل شد، مشکلات حل شد و ویسی فصل را با تیم شاهین شهرداری بوشهر که خودش آن را به لیگ برتر آورده بود آغاز کرد. تیم او فصل را با دو باخت آغاز کرد. باخت اول در خانه و مقابل تیم سپاهان بود و باخت دوم در مشهد به شهر خودرو.

شاگردان ویسی در بازی سوم در خانه با پیکان مساوی کردند و اولین امتیاز فصل را کسب کردند اما در ادامه در قائمشهر ۲-برصفر به نساجی باختند و در تبریز ۴بر۲ مغلوب ماشین‌سازی شدند. این باخت آخر اما وضعیت را در باشگاه بوشهری به شدت بحرانی کرد. ویسی در نشست خبری خود بعد از این بازی به صراحت بازیکنانش را به کم‌کاری متهم کرد و گفت این جور بازی کردن «بی‌شرافتی» است! با این حرف‌ها او به صورت کاملا علنی با بازیکنان تیمش وارد جنگ شده ‌ و واضح است که در چنین فضایی کار کردن ساده نخواهد بود.

او اعتمادش را به بازیکنان تیمش از دست داده و بازیکنانش هم از سوی او مورد اتهام قرار گرفته‌اند و طبیعی است که نتیجه گرفتن در چنین شرایطی دور از انتظار است. تیم او در هفته آینده میزبان فولاد خوزستان است. تیمی که جواد نکونام را روی نیمکت خود می‌بیند و با فقط دو گل خورده خط دفاعی محکمی دارد و نشان داده که به این سادگی به تیمی امتیاز نخواهد داد. نبردن فولاد می‌تواند داستان ویسی و شاهین شهرداری بوشهر را در هفته ششم به پایان برساند. به نظر می‌رسد این تیم نیاز به یک شوک دارد و اگر این شوک با پیروزی بر فولاد ایجاد نشود، احتمالا یک تغییر بزرگ روی نیمکت این شوک را ایجاد خواهد کرد.

*** وینکو بگوویچ
تیم تازه ‌وارد لیگ برتر مطابق انتظار نتایج خوبی نگرفته است. هدایت این تیم بر‌عهده وینکو بگوویچ است. مربی کرواتی که آنقدر در ایران ماند و در لیگ یک مربیگری کرد تا موفق شد بعد از سال‌ها دوباره در لیگ برتر ایران حضور پیدا کند. تیم او فصل را با سه تساوی متوالی آغاز کرد. ابتدا در خانه با نساجی به تساوی یک - یک رسید، سپس سایپا را در تهران با تساوی بدون گل متوقف کرد و در هفته سوم در خانه با پارس جنوبی جم یک-یک مساوی کرد.

نتایجی که نه آنقدر خوب بودند که به معنای شگفتی‌سازی این تیم تازه‌وارد باشند و نه آنقدر بد که این تیم را وارد بحران کنند. حتی باخت به تراکتور در هفته چهارم هم وینکو را نگران نکرد. به ویژه اینکه در این بازی تراکتور نتوانست کار خاصی انجام دهد و تنها گل این تیم را هم بازیکنان گل‌گهر وارد دروازه خودی کردند‌ اما باخت خانگی به صنعت‌نفت آبادان وضعیت را ناگهان تغییر داد. هواداران گل‌گهر در پایان بازی شعارهایی علیه وینکو سر دادند و خواهان کنار گذاشته شدن او شدند.

او در نشست خبری خود بعد از این بازی مدعی شد که شعارهای هواداران علیه او شرم‌آور است! او همچنین طعنه‌ای هم به هواداران تیمش زد و گفت: «فراموش کردم تیم شما ۱۵ سال است که در لیگ برتر بازی می‌کند!» این طعنه‌ها به مذاق هواداران گل‌گهر خوش نیامد و وضعیت را پیچیده‌تر کرد‌ اما آنچه اوضاع را بدتر کرد باخت خانگی گل‌گهر به نفت مسجدسلیمان در جام حذفی بود. اتفاقی که حذف تیم سیرجانی را از جام حذفی به دنبال داشت.

بعد از این باخت مدیرعامل باشگاه هم از عملکرد تیم انتقاد کرد و به هواداران تیم قول داد که هر چه زودتر درباره نیمکت تیم تصمیم درستی گرفته خواهد شد. از بد شانسی وینکو اما بازی بعدی تیم او مقابل استقلال در تهران است. تیمی که خودش هم شرایط خوبی ندارد و وضعیت سرمربی‌اش هم مبهم است. به نظر می‌رسد بازی گل‌گهر مقابل استقلال اگر برنده‌ای داشته باشد، یک قربانی هم خواهد داشت و آن مربی تیم بازنده خواهد بود.

کدخبر: ۲۸۳۲۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر