کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۱۰۹۱
تاریخ خبر:

‌اولین شکست‌ پرسپولیس در روز خوب ‌اخباری و روز بد ‌ترابی‌‌ ‌

روزنامه هفت صبح، کمال‌ بردبار| وقتی بازی شروع شد دوتا مشکل عمده داشتیم. اول وقفه 32 دقیقه‌ای به خاطر روشن نشدن چراغ‌های استادیوم و دومی این که از پای تماشای بازی منچستر سیتی و منچستر یونایتد بلند شده بودیم و حالا باید این نمایش یخ را می‌دیدیم. پرسپولیس در نیمه اول یکی از عجیب‌ترین و بیهوده‌ترین بازی‌های این فصل خود را به نمایش گذاشت. تیمی که لابد دل و دماغ درست و حسابی نداشت و با مچ‌بندهای سیاه بر دست وارد زمین شدند.

البته به جز مهدی ترابی. نیمه اول در سکوت سرد استادیوم کسل کننده تمام شد. پرسپولیس برهمان نقشه‌های همیشگی‌اش تکیه داشت‌. ایجاد مثلث در جناحین و فراری دادن سعید صادقی و یا اسماعیلی‌فر از راست و مهدی ترابی از چپ. اما عدم توانایی مضحک پرسپولیسی‌ها در مهارت «سانتر کردن» همه این حرکات را بی‌فایده کرده بود و هیچ فایده‌ای از حضور لوکادیا متوجه پرسپولیس نمی‌شد. و موجب شد تا مهم‌ترین فرصت‌های نیمه اول به تراکتور تعلق بگیرد.

ضربه هاشمی‌نژاد که با واکنش عالی بیرانوند دفع شد‌،‌ شوت سنگین رضا اسدی که با نوک انگشتان بیرانوند به کرنر رفت و ضربه سر مدافع پیش تاخته‌شان که از نیم متری تیر عمودی راهی بیرون شد. نیمه دوم پرسپولیس هجومی‌تر بازی کرد که این به خاطر تکاپوی بیشتر سعید صادقی از راست بود. در بهترین فرصت صادقی پاس عرضی فوق‌العاده‌ای را روی شش‌قدم فرستاد که قبل از لوکادیا، ‌اسماعیلی‌فر خود را به توپ رساند و بغل پای خطرناکی را هم زد که اخباری با واکنشی عالی توپ را دفع کرد.

اما کم کم شاگردان قربان بردیف بر بازی مسلط شدند و اوج حملاتشان وقتی بود که عباس‌زاده این مفید‌ترین مهاجم چند سال گذشته فوتبال ایران با ضربه‌ای شبه قیچی دروازه بیرانوند را هدف گرفت که توپ زیر تیر افقی برخورد کرد و بیرون آمد و ضربات پیاپی متعاقب آن هم به مدافعان پرسپولیس خورد. چند دقیقه بعد نوبت پرسپولیس شد.

وقتی که لوکادیا روی پاس ترابی از سمت چپ وارد شش‌قدم شد و در مواجهه با اخباری که زاویه را تنگ کرده بود با مهارت او را فریب داد اما ضربه‌اش از زاویه‌ای نه چندان مناسب به قسمت داخلی تیر عمودی خورد و بیرون آمد. در حالیکه پرسپولیس میدان داری می‌کرد و گل محمدی‌،‌ وحید امیری و محمد عمری را به زمین فراخوانده بود اشتباه لوکادیا موجب شد تا پاس عمقی بسیار خوبی برای عباس‌زاده ارسال شود و مدافعان پرسپولیس که قبلا نشان داده بودند سرعت چندانی ندارند، از این مهاجم شمالی جا ماندند.

ضربه اول عباس‌زاده را بیرانوند برگرداند اما در کندی محسوس گولسیانی و پورعلی گنجی‌، توپ دوباره به خود عباس زاده رسید که این بار با دقت توپ را به قعر دروازه فرستاد. این سومین گل عباس‌زاده در این فصل بود. پرسپولیس کاملا شکل هجومی به خود گرفت و مهدی عبدی را هم وارد زمین کرد و در این میان دقیقه 88 یک پنالتی مشکوک رخ داد که محمد اخباری دروازه‌بان تراکتور‌آن قدر به این پنالتی معترض بود که زیربارقرار گرفتن درون دروازه نمی‌رفت‌.

در نهایت پس از چند دقیقه اعتراض ترابی پشت توپ ایستاد و اجازه نداد تا لوکادیا پنجمین گل خود را بزند. ضربه ترابی که بد هم نواخته نشده بود با شیرجه عالی محمد اخباری دفع شد تا این دروازه‌بان بلند بالا که مثل عباس‌زاده هیچ وقت به حق خود نرسیده ستاره این بازی باشد و روز بد ترابی تکمیل شود. گل محمدی که در روز قبل از بازی با بی‌میلی درباره این مسابقه حرف زده بود و در حالیکه خبر بازداشت حمید علی عسگري پس از حسین ماهینی به عنوان دومین بازیکن سابق پرسپولیس هم به گوش می‌رسید‌،‌ سه امتیاز ارزشمند را از دست داد.

در روزی که حق پرسپولیس مطمئنا سه امتیاز نبود و نتیجه حاصل خیلی هم ناعادلانه محسوب نمی‌شود. با شکست پرسپولیس در این بازی رقابت در صدرجدول پیچیده شد. چرا که سپاهان با درخشش رامین رضاییان دو بر یک هوادار را مغلوب کرد و با توجه به پیروزی روز قبل استقلال و تساوی فولاد، حرارت رقابت‌ها به اوج خود رسیده است.

فقط حیف که تماشاگران در این میادین غایب هستند. پرسپولیس همچنان با 14 امتیاز در صدر جدول است اما استقلال با همین امتیاز نفس به نفس سرخ‌ها قرار دارد. سپاهان با 12‌،‌گل گهر با 12‌،‌ تراکتور با 11 و فولاد با 10 امتیاز بیگ سیکس لیگ ایران را تشکیل می‌دهند. که البته فولاد یک بازی کمتر انجام داده است.

کدخبر: ۴۸۱۰۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    به عنوان یک پرسپولیسی، برای اولین مرتبه، از گل نشدن پنالتی خوشحال شدم.